چگونه از بارداری جلوگیری کنیم؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

چگونه بفهمیم کدام روش کنترل بارداری برای شما مناسب است

  • از اینجا شروع کنید
  • به کجا نگاه کنیم
  • تغییر سبک زندگی
  • در صورت نیاز استفاده کنید
  • طبق برنامه استفاده کنید
  • تعمیر و نگهداری کم
  • دائمی
  • با تستوسترون استفاده کنید
  • برای تسکین علائم استفاده کنید
  • بردن
یک بسته قرص ضد بارداری نقره ای با 7 قرص سفید و 1 قرص آبی باقی مانده استدر Pinterest به اشتراک بگذارید

جلوگیری از بارداری اگر چیزی دشوارتر از اینکه بفهمید چه چیزهایی در کارخانه Cheesecake Factory بخورید یا کدام ویبراتور را به مجموعه خود اضافه کنید ، می فهمید کدام گزینه کنترل بارداری برای شما مناسب است.

این جایی است که این ورق تخت کنترل بارداری وارد می شود.

از کجا شروع کنیم

رشته فرنگی خود را روشن کنید و ژورنال های جلوگیری از بارداری خود را بگیرید. زمان کمی تأمل در خود فرا رسیده است.

کمی وقت بگذارید و به پاسخهای خود به س followingالات زیر فکر کنید:

  • شما می خواهید کدام نرخ شکست را قبول کنید؟
  • آیا می خواهید کنترل بارداری جلوگیری از بارداری نیز خطر انتقال STI را کاهش دهد ؟
  • در چه بودجه ای کار می کنید؟
  • آیا در آینده فرزند می خواهید؟ در مورد آینده نزدیک چطور؟
  • آیا می خواهید علائم دیگر را برطرف کنید؟
  • آیا واقعاً می توانید از چیزی در یک برنامه استفاده کنید؟
  • از دریافت معاینه لگن چه احساسی دارید؟

نگران نباشید ، شما مجبور نیستید جلوگیری از بارداری به تنهایی به این همه پاسخ دهید! یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی می تواند کمک کند.

 
اگر بیمه ندارید یا بیمه چندانی ندارید

اول نفس بکش شما انجام گزینه.

دکتر فلیس گرش ، نویسنده کتاب " PCOS SOS: Lifeline متخصص رجلوگیری از بارداری زنان و زایمان برای بازگرداندن طبیعی ریتم ها ، هورمون ها و خوشبختی شما " می گوید: "گزینه های کنترل بارداری وجود دارد که می توانید بدون بیمه در داروخانه خریداری کنید ."

بسیاری از کلینیک های تنظیم خانواده و مراکز بهداشتی برنامه هایی دارند که می توانند به شما در انتخاب یارانه کمک کنند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

  • والدین برنامه ریزی شده
  • نورکس
  • SingleCare
  • مراکز بهداشت جامعه ، مانند بخش بهداشت محلی شما
  هایی برای جلوگیری از بارداری شدن وجود دارد که شامل گرفتن ، پوشیدن ، کاشت ، چسبیدن یا مسدود کردن هر چیزی نیست!

پرهیز

پرندگان و زنبورها 101 می گویند برای بارداری باید انجام شود ، یک اسپرم باید یک تخمک را ببیند.

اما اگر اعمال جنسی که اجازه می دهد این اتفاق بیفتد ، اتفاق نمی افتد.

وارد شوید: پرهیز .

Why contraception isn't just about condoms and the pill

گرش می گوید: "پرهیز جلوگیری از بارداری از نظر همه چیز متفاوت است." "رایج ترین تعریف پرهیز از رابطه جنسی است."

گرش اضافه می کند: "اگر به دنبال جلوگیری از بارداری هستید اینجا کلیک کنید. ، این بدان معنی است که به طور خاص از رابطه جنسی واژینال اجتناب کنید." "این برای افرادی که واقعاً متعهد شده اند  جلوگیری از بارداری هرگز مقاربت نکنند بسیار باورنکردنی است."

ترجمه: بسیاری از افراد در واقع متعهد نیستند.

مقدماتی

"خارج از دوره" با کلاهبرداری تعریف می شود. جلوگیری از بارداری از نظر برخی ، دوره بیرونی به معنای عدم نفوذ هر نوع ، از جمله انگشتان ، اسباب بازی های جنسی ، و مقعد است.

اما برای جلوگیری از بارداری ، این به معنای حداقل عدم نفوذ P-in-V است.

گرش می گوید: " باردار شدن فقط از طریق مقعد مقعدی جلوگیری از بارداری ، رابطه دهانی و رابطه دستی غیرممکن است ." تقریباً غیرممکن است زیرا حاملگی می تواند هر زمان که اسپرم به مجرای واژن نزدیک شود ، اتفاق بیفتد.

روش های آگاهی از باروری

آگاهی از باروری که به عنوان روش ریتم شناخته می شود ، شامل پیگیری چرخه قاعدگی و علائم شما برای جلوگیری از مقاربت در بارورترین روزها است.

پیگیری می تواند از طریق انجام شود:

  • روش تقویم
  • روش دما
  • روش مخاط دهانه رحم

گرچه بدون هزینه ، کم جلوگیری از بارداری خطر و راهی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بدن ، روشهای آگاهی از باروری (FAM) میزان شکست بالایی دارند.

دکتر G. Thomas Ruiz ، سرپرست OB-GYN در مرکز پزشکی MemorialCare Orange Coast در Fountain Valley ، کالیفرنیا می گوید: "معمولاً روش های آگاهی از باروری راهی بسیار بهتر است ."

طبق برنامه ریزی والدین ، ​​روش های آگاهی از باروری تا 76 تا 88 درصد موثر است. این بدان معنی است که از هر 100 نفری که از روش های FAM استفاده می کنند حدود 24 نفر باردار می شوند.

ن ... دوران دبیرستان شما برای چند روز به منطقه می رود و هر دو مجرد هستید.

لطفاً ، به عشق بیانسه ، خود را گول نزنید جلوگیری از بارداری که باور کنید روش بیرون کشیدن بهترین گزینه شماست. با یک22 درصدمنبع مورد اعتماد میزان شکست معمول استفاده ، مطمئن باشید اینطور نیست.

خوشبختانه ، گزینه های دیگر "در صورت نیاز" استفاده می شود. برخی از آنها را می توانید به صورت رایگان در مرکز بهداشت محلی خود پیدا کنید.

کاندوم داخلی

Birth Control Methods for Men & Women

چیه؟ کاندوم های داخلی کیسه های پلی اورتان فاقد هورمون بدون لاتکس هستند که می توانند در داخل واژن استفاده شوند. آنها همچنین خطر بارداری و انتقال STI را تا حد زیادی کاهش می دهند. برد - برد.

اثربخشی: استفاده کامل: 95 درصد . استفاده معمول: 79 درصد.

هزینه متوسط: هر کدام 2–4 دلار.

طرفداری: می دانید بعداً مشغول اخراج می شوید؟ جلوگیری از بارداری شما می توانید این کودک را حداکثر در 8 ساعت قبل از مقاربت ظاهر کنید.

مزیت دیگر: حتی اگر همسرتان نمی خواهد کاندوم بپوشد (* رول چشم *) ، می توانید خود را از انتقال STI و بارداری ناخواسته محافظت کنید.

گرش می گوید: "این باعث می شود که صاحب واژن بدن آنها را کنترل کند."

منفی ها: این نوزادان علاوه بر اینکه 2 تا 4 برابر متوسط ​​هزینه کاندوم خارجی دارند  جلوگیری از بارداری ، کمی منحنی یادگیری نیز دارند . لزوماً استفاده از آنها سخت نیست ، اما برخی از تمرینات را انجام می دهند.

کاندوم های داخلی نیز به راحتی در اطراف آلت تناسلی تناسب دارند - برخی از کاربران از این آزادی لذت می برند ، اما برخی دیگر می گویند مقدار اضافی مواد با احساس تداخل دارند.

کاندوم خارجی

چیه؟ تا آنجا که گزینه های جلوگیری از بارداری وجود دارد ، لاستیک یک کلاسیک است جلوگیری از بارداری . اساساً کیسه ای که در حین مقاربت از آلت تناسلی مرد عبور می کند ، کاندوم خارجی برای گرفتن مایعات (به عنوان مثال قبل از انزال ، آمدن ، منی) که از آلت تناسلی خارج می شود ، طراحی شده است.

اثربخشی: استفاده کامل:97 درصدمنبع مورد اعتماد. استفاده معمول: 86 درصد.

هزینه متوسط: رایگان - هر دلار 2 دلار.

جوانب مثبت: کاندوم خارجی با دو وظیفه از شما در برابر STI و بارداری ناخواسته محافظت می کند. جلوگیری از بارداری وای! و از آنجا که در گزینه های لاتکس و غیر لاتکس موجود است ، خطر آلرژی بسیار کم است.

همچنین ، تمیز کردن postcoital یک نسیم است.

منفی: آنها ضد احمق نیستند . اوه ، و مانند کاندوم داخلی ، در حالی که برخی از افراد می گویند که این باعث افزایش لذت می شود ، کسانی که به رابطه جنسی بدون مانع عادت دارند ممکن است عکس این مسئله باشند.

به یاد داشته باشید: کاندوم های داخلی و خارجی تنها گزینه کنترل بارداری است که خطر انتقال جلوگیری از بارداری STI را نیز کاهش می دهد!

اسفنجی

چیه؟ اسفنج پیشگیری از بارداری پیچ و تابدار (غیر لاتکس) دیسک های پلاستیکی که در اسپرم کش اشباع شده است. شما آن را در عمق واژن در جایی قرار می دهید که دهانه رحم را بپوشاند و از ورود اسپرم به رحم جلوگیری می کند و در صورت تلاش آنها را از بین می برد.

اثربخشی: استفاده کامل: 91 درصد . استفاده معمول: 80 درصد.

هزینه متوسط: هر کدام 4-6 دلار.

جوانب مثبت: شما می توانید این پسر بد را حداکثر تا 24 ساعت قبل از رابطه مقعدی مطرح کنید جلوگیری از بارداری. و می تواند برای هر دور از رابطه جنسی که می توانید در آن پنجره 24 ساعته جای دهید ، رها شود.

منفی ها: شما باید اسفنج را پس از رابطه جنسی به مدت 6 ساعت در واژن بگذارید ، که به گفته برخی افراد احساس کثیفی می کند (فکر کنید: انزال می چکد). همچنین با این روش احتمال ابتلا به سندرم شوک سمی کمی افزایش می یابد .

برخی از افراد دشوار است که در جای خود قرار بگیرند. اگر از استفاده از تامپون متنفر هستید جلوگیری از بارداری ، این روش برای شما مناسب نیست.

دیافراگم

What Is Contraception - Family Planning

چیه؟ نوعی نسخه تجویز شده ، ضد بارداری قابل استفاده مجدد ، دیافراگم یک دیسک سیلیکونی نرم و نرم است. شما آن را با اسپرم کش اشباع می کنید ، سپس در قسمت واژن قرار می دهید و مانند محافظ دهانه رحم (محافظ کودک) عمل می کند و اسپرم را از بدن خارج می کند.

اثربخشی: استفاده کامل: تا 96 درصد . نمونه: 88 درصد .

هزینه متوسط: رایگان - 80 دلار ، بسته به پوشش بیمه درمانی ، به علاوه هزینه ویزیت پزشک و هزینه اسپرم کش.

جوانب مثبت: اگر گزینه غیر هورمونی می خواهید یا به لاتکس حساسیت دارید ، دیافراگم جلوگیری از بارداری انتخاب مناسبی است. همچنین می تواند به مدت 24 ساعت از بدن خود رها شود (به شرطی که هر 6 ساعت اسپرم کش بیشتری اضافه کنید!)

نکات منفی: برای کسانی که به سرگرمی سریع و خشن می پردازند ، این گزینه مناسب شما نیست. دیافراگم ها می توانند با رانش تهاجمی از جای خود خارج شوند.

همچنین برای افرادی که می دانند قادر به ادامه استفاده از اسپرم کش نیستند و یا مستعد ابتلا به عفونت دستگاه ادراری هستند ، گزینه مناسبی نیست .

کلاه دهانه رحم

چیه؟ چه چیزی شبیه کلاهک ملوان کودک lil 'است اما در واقع یک پوشش  رجلوگیری از بارداری سیلیکونی قابل استفاده و قابل استفاده مجدد است که شما آن را با اسپرم کش پر کرده و روی دهانه رحم خود جمع می کنید تا از ورود اسپرم به رحم شما جلوگیری کند؟ یک کلاهک گردنی !

اثربخشی: افرادی که هرگز زایمان نکرده اند: 86 درصد . افرادی که زایمان کرده اند: 71 درصد.

هزینه متوسط: رایگان - 90 دلار ، بسته به پوشش بیمه درمانی شما ، به علاوه هزینه ویزیت پزشک و هزینه اسپرم کش.

جوانب مثبت: آیا اثرات هورمونی قرص ، ایمپلنت ، شات یا پچ را نمی خواهید؟ جلوگیری از بارداری شاید بخواهید در آینده ای نزدیک باردار شوید؟ کلاه های دهانه رحم پشت شما را گرفتند.

آنها همچنین انتخاب خوبی برای افرادی هستند که به دنبال صرفه جویی در هزینه هستند. در طی 48 ساعت می توان آنها را برای انجام چندین عمل مقاربتی رها کرد. آنها فقط باید هر سال یا تقریباً تعویض شوند ، بنابراین هزینه هر استفاده بسیار کم است.

یک برد دیگر: لازم نیست نگران استفاده مجدد اسپرم کش باشید.

موارد منفی: Some folks are sensitive to spermicide, which is a MUST for this method to work. The cap also has to be left in place for 4 hours after sex, which some find bothersome.

همچنین به نسخه نیاز دارد و باید هر 12 ماه یکبار جایگزین شود. بنابراین جلوگیری از بارداری ، کمی کار در زمینه تهیه و نگهداری از آنها انجام می شود.

اسپرم کش

چیه؟ اسپرم کش علاوه بر کار با اسفنج ، دیافراگم و کلاهک دهانه رحم ، به خودی خود نیز قابل استفاده است. قبل از رابطه جنسی ، آن را سوزن بزنید یا وارد واژن کنید. در حین رابطه جنسی ، مواد شیمیایی موجود در روده بزرگ باعث از بین رفتن اسپرم می شود.

اثربخشی: وقتی به تنهایی استفاده می شود ، 72 درصد موثر است.

هزینه متوسط: 6 تا 18 دلار برای هر بطری ، یا 60 سنت - 3 دلار برای هر استفاده.

جوانب مثبت: برای این گزینه بدون هورمون نیازی به نسخه ندارید! در اکثر فروشگاه ها از طریق پیشخوان موجود است.

موارد منفی: گزینه های مختلف اسپرم کش در جلوگیری از بارداری بازار وجود دارد ، بنابراین یافتن موردی که بیشتر از همه دوست دارید می تواند آزمایش و خطا کند.

اسپرم کش همچنین به زمان حساس است - 10 تا 15 دقیقه زمان لازم است تا قبل از مقاربت حل شود و بعد از یک ساعت باید بیشتر استفاده کنید.

قرص های ضد بارداری اضطراری CONTROL کنترل بارداری

اگرچه در صورت مصرف صحیح (در طی 72 ساعت پس از مقاربت) بسیار موثر است ، اما نباید از قرص های EC به عنوان پیشگیری از بارداری استفاده کرد.

روئیز می گوید: "این یک بازگشت موثر است ، اما به هیچ وجه به اندازه گزینه های کنترل بارداری موثر نیست."

بعلاوه ، او می گوید ، "این یک دوز بسیار زیاد هورمون است جلوگیری از بارداری بنابراین مصرف منظم آن احتمالاً احساس خوبی نخواهد داشت."

 
 

کودکانی که همیشه به موقع هستند ، کمال گرایان نوع A و علاقه مندان به GoogleCal ، این گزینه ها برای شما مناسب است.

باقی افراد؟ بدانید که چهار گزینه زیر نیاز به یک برنامه دقیق دارند.

روئیز می گوید: "حتی یک یا دو روز بدون برنامه می تواند در اثربخشی آنها تأثیر بگذارد."

شات

چیه؟ روش کنترل بارداری معروف به " شات " جلوگیری از بارداری - تعجب ، تعجب - نیاز به تزریق دارد. به طور خاص ، تزریق هورمون پروژستین هر 90 روز در مطب پزشک.

با جلوگیری از وقوع تخمک گذاری از بارداری جلوگیری می کند. تخمک گذاری ندارد = حاملگی ندارد.

اثربخشی: استفاده کامل: 99 درصد . استفاده معمول: 94 درصد.

هزینه متوسط: بسته به پوشش بیمه درمانی شما به اضافه هزینه ویزیت پزشک ، هر 3 ماه رایگان - 150 دلار رایگان.

جوانب مثبت: فوق العاده م…ثر است ... به شرطی جلوگیری از بارداری که یادتان باشد هر ساعت 12 تا 13 هفته مثل ساعت به پزشک مراجعه کنید.

بسیاری از کاربران گزارش می دهند که شات جریان قاعدگی ، درد قاعدگی را کاهش می دهد یا قاعدگی شما را به طور کلی متوقف می کند. گرفتگی ، چه کسی؟

موارد منفی: حالت تهوع ، سردرد ، سرگیجه ، افزایش وزن و افسردگی گزارش شده است.

اگر در نهایت می خواهید بعد از اصابت گلوله باردار شوید جلوگیری از بارداری ، بدانید که ناتوانی در بارداری می تواند تا 12 ماه بعد از آخرین دوز شما ادامه داشته باشد.

حلقه

چیه؟ این حلقه بسیار متفاوت از حلقه خلق و خوی یا باند عروسی ، یک حلقه پلاستیکی با عرض 2 اینچ است که توسط پزشک تجویز شده و حاوی استروژن و پروژسترون است. با توقف تخمک گذاری ، حلقه از باردار شدن شما جلوگیری می کند. تخمک گذاری ندارد = تخمک گذاری ندارد = حاملگی ندارد.

شما خودتان یک حلقه وارد کرده و 3 هفته آنجا می گذارید ، جلوگیری از بارداری سپس 1 هفته آن را بردارید تا پریود شود. سپس ، آن را برای مورد جدید عوض می کنید.

اثربخشی: استفاده کامل: 99 درصد . استفاده معمول: 91 درصد.

هزینه متوسط: به ازای هر حلقه ، 200 دلار رایگان در ماه ، بسته به بیمه درمانی شما به علاوه هزینه ویزیت اولیه پزشک.

جوانب مثبت: باید آن را بگذارید و 3 هفته فراموشش کنید! بسیاری از افراد گزارش می کنند که باعث کاهش جریان ، کمک به آکنه و منظم تر شدن پریود می شود.

نکات منفی: حساسیت به پستان و سردرد بیشترین عوارض جانبی گزارش شده است. جلوگیری از بارداری اگرچه در هفته ای که انگشتر نمی بندید باید از بارداری در امان باشید ، اما اگر دچار لغزش شوید بارداری خطرناک است.

وصله

Short-Acting Contraceptive Methods - Kasha KenyaKasha Kenya

چیه؟ فکر می کنم از پچ به عنوان یک خال کوبی های جعلی که متوقف می شود بارداری. شما آن را روی بازو ، باسن یا پشت خود می چسبانید و باعث آزاد شدن استروژن و پروژستین در بدن می شود. این هورمون ها تخمک گذاری را متوقف می کنند جلوگیری از بارداری ، به این معنی که بارداری امکان پذیر نیست.

شما هر هفته به مدت 3 هفته یک وصله جدید اعمال می کنید ، سپس به مدت یک هفته از هیچ وصله ای استفاده نکنید تا بتوانید پریود شوید.

اثربخشی: استفاده کامل: 99 درصد . استفاده معمول: 91 درصد.

هزینه متوسط: بسته به پوشش بیمه درمانی شما به اضافه هزینه ویزیت اولیه پزشک ، ماهیانه - 50 دلار رایگان.

جوانب مثبت: شما آن را می پوشید ، پس مجبور نیستید یک هفته با آن کنار بیایید! و بیشتر کاربران هیچ عارضه جانبی را گزارش نمی کنند.

موارد منفی: هنگامی که عوارض جانبی گزارش می شود ، جلوگیری از بارداری شامل حالت تهوع ، سردرد ، حساسیت به پستان و تحریک پوست است. همچنین نیاز به تلاش هفتگی دارد ، به این معنی که خطر خطای انسانی زیاد است.

قرص ترکیبی

چیه؟ این قرص ترکیبی به این دلیل نامگذاری شده است که استروژن و پروژستین را برای جلوگیری از آزاد شدن تخمدان در تخمدان ترکیب می کند و بنابراین از وقوع بارداری جلوگیری می کند. یک گزینه تجویز شده ، قرص باید هر روز همزمان و برای کار استفاده شود.

اثربخشی: استفاده کامل: 99 درصد . استفاده معمول: 91 درصد.

هزینه متوسط: بسته به پوشش بیمه درمانی شما جلوگیری از بارداری به اضافه هزینه ویزیت اولیه پزشک ، ماهیانه - 50 دلار رایگان.

جوانب مثبت: نیازی به قرار دادن یا کاشت نیست! همچنین می تواند از شدت علائم پریود بکاهد.

منفی ها: شما باید آن را هر (!) تنها (!) روز (!) دقیقاً در همان زمان مصرف کنید. مصرف آن را فراموش کنید و تأثیر آن پایین می آید. به عبارت دیگر ، خطر خطای انسانی زیاد است.

قرص مینی

چیه؟ قرص های مینی قرص فقط با پروژستین نیز شناخته می شوند ، جلوگیری از بارداری انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که مایل به جلوگیری از استروژن هستند. این قرص تخمک گذاری را سرکوب می کند و این به معنای عدم بارداری است.

اثربخشی: استفاده کامل: 99 درصد . استفاده معمول: 93 درصد.

هزینه متوسط: بسته به پوشش بیمه درمانی شما به اضافه هزینه ویزیت اولیه پزشک ، ماهیانه - 50 دلار رایگان.

جوانب مثبت: از آنجا که فاقد استروژن است ، گزینه خوبی برای کسانی که شیرده هستند ، بیش از 25 سال ، کمتر از 1 ماه پس از زایمان ، یا واکنش بدی به قرص ترکیبی دارند. همچنین گزارش شده است که به کاهش شدت علائم پریود کمک می کند.

موارد منفی: به طور عمده ، لازم است هر روز دقیقاً در همان زمان مصرف شود. جلوگیری از بارداری برخی از افراد حساسیت به پستان و جوش های پوستی آکنه را گزارش می کنند.

 
اگر چیزی می خواهید که تعمیر و نگهداری کم و طولانی مدت باشد
An illustration of low-maintenance birth control methods, including a blue implant, which is is over 99% effective; a red copper IUD, which is over 99.9% effective; and a yellow hormonal IUD, which is over 99.9% effective.در Pinterest به اشتراک بگذارید

برنامه ریز نیستید؟ آیا به زودی قصد تهیه preggo را ندارید؟ این گزینه های تعمیر و نگهداری پایین ، طولانی مدت ممکن است مورد توجه شما قرار بگیرند.

کاشت

چیه؟ میله پلاستیکی به اندازه یک چوب کبریت، ایمپلنت است ~ ~ گذاشته زیر پوست که در آن رها می پروژسترون هورمون، که بلوک های تخمک گذاری و در نتیجه بارداری.

اثربخشی: بیش از 99 درصد .

هزینه متوسط: بسته به پوشش بیمه درمانی شما - 800 دلار رایگان برای کاشت. جلوگیری از بارداری بعلاوه ، 300 دلار برای حذف و هزینه قرار ملاقات اولیه.

جوانب مثبت: یکی از موثرترین گزینه های موجود ، کاشت تا 3 سال طول می کشد و در هر زمان قابل برداشت است. این استروژن ندارد ، و این گزینه خوبی برای افرادی است که می خواهند یا از آن اجتناب می کنند.

روئیز می گوید: "یک مزیت عمده این است که به آزمایش لگن نیاز ندارد ، به همین دلیل گزینه ای است که بیشتر در قاعدگی جوان استفاده می شود."

موارد منفی: کاشت یک معامله فوق العاده مهم نیست. جلوگیری از بارداری اما آیا نیاز به بی حسی موضعی و یک سوزن بزرگ حرکت، و شما ممکن است درد را برای چند روز پس از.

همچنین ممکن است دوره ها را مختل کند و می تواند عوارض جانبی جزئی مانند آکنه ، حساسیت به پستان و افزایش وزن ایجاد کند.

IUD مس

چیه؟ دستگاه درون رحمی (IUD) یک ابزار کوچک به شکل T می شود که در رحم خود را در طول سفر دکتر قرار داده شده است. IUD دو نوع اصلی دارد . آی یو دی های مس که گاهی اوقات آی یو دی های غیر هورمونی نامیده می شوند با بازدارندگی اسپرم کار می کنند.

واقعیت جالب: اسپرم مس را دوست ندارد! بنابراین وقتی به آی یو دی مسی برخورد می کنند جلوگیری از بارداری ، در جهت مخالف شنا می کنند و این باعث می شود که با تخم مرغ ملاقات نکنند. اگر اسپرم هرگز به تخمک نرسد ، بارداری اتفاق نمی افتد.

اثربخشی: بیش از 99.9 درصد .

هزینه متوسط: رایگان - 1300 دلار ، بسته به پوشش بیمه درمانی شما ، به علاوه هزینه ویزیت و برداشتن پزشک.

جوانب مثبت: پزشک شما می تواند آن را در شما قرار دهد و می توانید تا 12 سال آن را فراموش کنید. جلوگیری از بارداری و اگر تصمیم دارید که می خواهید باردار شوید ، می توانید آن را خارج کرده و بلافاصله پس از آن شروع به تلاش کنید.

روئیز خاطرنشان می کند: "شما هنوز هم هر ماه پریود می شوید که بعضی از قاعدگی ها آن را راحت می دانند."

موارد منفی: عوارض جانبی شامل لکه بینی تصادفی در هنگام استفاده اولیه ، گرفتگی بیشتر در دوران قاعدگی و جریان شدیدتر است.

آی یو دی هورمونی

چیه؟ آی یو دی هورمونی نیز توسط پزشک در رحم قرار می گیرد. آنها مقدار کمی پروژستین آزاد می کنند جلوگیری از بارداری ، که تخمک گذاری را قطع می کند و بنابراین بارداری را برای 3 تا 7 سال یک بار غیرممکن می کند.

اثربخشی: بیش از 99 درصد .

هزینه متوسط: رایگان - 1300 دلار بسته به پوشش بیمه درمانی شما به علاوه هزینه ویزیت و برداشتن پزشک اولیه.

جوانب مثبت: می توان آن را برای 3 تا 7 سال در جای خود رها کرد! و ، رویز می گوید ، جلوگیری از بارداری "پروژسترون فقط در ناحیه تناسلی گردش می کند و بسیار بسیار کمتر از مقدار موجود در قرص های کنترل بارداری هورمونی است."

نکات منفی: آی یو دی هورمونی باعث می شود که پریود نشوید (که برخی از کاربران ممکن است "حرفه ای" بدانند) یا آنها را بسیار سبک تر می کند.

 

جوانب مثبت و منفی عقیم سازی دائمی را سنجیده و آماده انجام کار هستید؟ در اینجا نیاز سریع و کثیف شما برای دانستن وجود دارد.

وازکتومی

چیه؟ وازکتومی برای افرادی که بیضه دارند ، یک عمل جراحی سرپایی است جلوگیری از بارداری که شامل مسدود کردن یا بریدن لوله هایی است که اسپرم را از بیضه ها به آلت تناسلی منتقل می کنند و باعث می شود اسپرم به انزال اضافه نشود. به یاد داشته باشید: بدون اسپرم = بدون بارداری.

اثربخشی: بیش از 99 درصد .

قیمت: رایگان - 1000 دلار ، بستگی به پوشش بیمه درمانی شما به علاوه هزینه ویزیت پزشک دارد.

جوانب مثبت: در حالی که وازکتومی قابل برگشت است ، اما این یک راه حل دائمی برای جلوگیری از بارداری محسوب می شود.

موارد منفی: بعد از ابتلا به آن ، پزشک باید بررسی کند که هیچ منی نمی تواند جلوگیری از بارداری به انزال منتقل شود. بنابراین در 3 ماه اول پس از وازکتومی ، باید از گزینه های دیگر جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

همچنین: در حالی که این یک عمل جراحی سرپایی است ، اما هنوز هم جراحی است که نیاز به بی حسی موضعی دارد.

بستن لوله های رحمی

چیه؟ یک روش که مردمی با لوله های فالوپ می توانید دریافت کنید، جلوگیری از بارداری بستن لوله های رحمی شامل مسدود کردن، بستن، و یا برش لوله های فالوپ، که حمل و نقل تخم مرغ از تخمدان به رحم. و چه موقع تخمک نمی تواند به رحم برسد؟ بارداری غیرممکن است!

اثربخشی: بیش از99 درصدمنبع مورد اعتماد.

قیمت: رایگان - 6000 دلار ، بستگی به پوشش بیمه درمانی شما به علاوه هزینه ویزیت پزشک دارد.

جوانب مثبت: بستن لوله لوله یک روش دائمی برای جلوگیری از تولد است. جلوگیری از بارداری و گرچه ممکن است (یک احتمال بسیار کمی!) بتوانید روش را معکوس کنید یا از طریق IVF باردار شوید ، هیچ تضمینی وجود ندارد.

منفی: عمدتا ، این یک جراحی است. اگرچه این یک روش یک روزه است ، اما پزشکان گاهی اوقات از روشی استفاده می کنند که نیاز به برش دارد.

همچنین یک تصور غلط رایج وجود دارد که بستن لوله رحم پریود جلوگیری از بارداری شما را به طور کامل متوقف می کند - اینطور نیست!

 
اگر از تستوسترون استفاده می کنید

آیدا ماندولی ، LCSW ، درمانگر متمرکز بر آسیب ، می گوید: "یک تصور غلط رایج وجود دارد که افرادی که در بدو تولد زنانی را که از تستوسترون استفاده می کنند ، نمی توانند باردار شوند اما این همیشه درست نیست .

اگر تحت عمل جراحی پایین قرار نگرفته اید ، بارداری همچنان ممکن است.

ماندولی می گوید: "مگر اینکه یک ارائه دهنده پزشکی جلوگیری از بارداری به شما بگوید که شما عقیم هستید یا قادر به باردار شدن نیستید ، فرض کنید بارداری یک خطر است."

به عبارت دیگر ، بسته به آناتومی همسرتان و نوع رابطه جنسی ، ممکن است بخواهید کنترل بارداری را بررسی کنید.

هر یک از روش های کنترل بارداری فوق یک گزینه است - جلوگیری از بارداری از جمله روش های هورمونی. درمان جایگزینی هورمون و کنترل بارداری هورمونی می توانند با هم استفاده شوند.

اگر نگرانی اصلی شما مدیریت علائم است 

بسته به علامتی که می خواهید مدیریت کنید ، BC برای آن وجود دارد. نمودار زیر می تواند کمک کند.

علامت بهترین گزینه کنترل بارداری
آکنه هورمونی قرص ترکیبی ضد بارداری
بی نظمی جنسیتی کاشت
دوره سنگین آی یو دی هورمونی
سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) قرص ترکیبی ضد بارداری
گرفتگی عضلات حلقه ، پچ یا قرص ترکیبی
خط آخر

خط کیتسچی "لبخند بزن عزیزم ، تو زنده ای. گزینه هایی دارید جلوگیری از بارداری "در اینجا مناسب است. و حتی بهتر: گزینه های بدی وجود ندارد. این فقط به شخصیت ، سبک زندگی ، اهداف ، اولویت ها و نگرانی های شما برمی گردد.

و به یاد داشته باشید ، لازم نیست همه را خودتان رقم بزنید. یک دکتر می تواند کمک کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : یک شنبه 14 دی 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی