عوارض جلوگیری از بارداری چیست؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

عوارض جلوگیری از بارداری قرص ، پچ یا حلقه واژن ، همه داروهای ضد بارداری هورمونی دارای مزایا و معایب یکسان هستند. آنها به افزایش خطر ترومبوز ، برخی سرطان ها ، اضافه وزن متهم می شوند ... به روزرسانی در مورد اثرات جانبی احتمالی و عوامل خطر ، که از یک زن به زن دیگر متفاوت است.

پیشگیری از بارداری هورمونی: خطرات واقعی چیست؟
  • جلوگیری از بارداری و خطر ابتلا به سرطان پستان
  • پیشگیری از بارداری هورمونی بر روی رگها و عروق کار می کند
  • خطر ابتلا به ترومبوز با پزشک ارزیابی می شود
  • قرص و افزایش وزن
  • یک میل جنسی در نیمه دکل؟

پیشگیری از بارداری هورمونی برای خانمها عالی است جلوگیری از بارداری  ، اما برای بعضی ها quid pro quo وجود دارد. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق آنها قرص ، حلقه یا پچ را به خوبی تحمل می کنند ، دیگران از عوارض جانبی ، گاهی جدی رنج می برند هر مورد منحصر به فرد است ، خطرات مربوط به سن ، ژنتیک و سابقه پزشکی است. انتخاب پیشگیری از بارداری پیش پا افتاده نیست. دریغ نکنید که برای سنجش جوانب مثبت و منفی با متخصص زنان خود تماس بگیرید. خوشبختانه انتخاب روش های جلوگیری از بارداری بسیار زیاد است. جلوگیری از بارداری  شما همیشه می توانید آن را تغییر دهید.

برای مشاهده انواع راه های پیشگیری از بارداری کلیک کنید. و خطر ابتلا به سرطان پستان

استروژن کمی افزایش می دهد جلوگیری از بارداری  خطر ابتلا به سرطان پستان است، اما ما موارد بیشتر در زنانی که قرص نمی بینم.

وی گفت: "زنان پیشگیری از بارداری در سنین ابتلا به سرطان پستان نیستند مگر اینکه سابقه شخصی یا خانوادگی داشته باشند. از طرف دیگر ، با نزدیک شدن به یائسگی ، سن وارد عمل می شود. در این زمان ، تعادل سود و ریسک باید دوباره ارزیابی شود. اغلب این قرص ها در سن 45 سالگی دیگر مناسب ترین روش پیشگیری از بارداری نیستند . "

پیشگیری از بارداری هورمونی بر روی رگها و عروق کار می کند

هر ساله در فرانسه دوازده زن در اثر حمله قلبی یا سکته مغزی مربوط به پیشگیری از بارداری می میرند. جلوگیری از بارداری  این نشان دهنده 2٪ از وقایع ترومبوآمبولی ناشی از قرص ، حلقه یا تکه های پایه استروژن است. این هورمون ها باعث تشکیل لخته خون در ورید یا شریان می شوند.

پروفسور هدون می گوید: "خطر ترومبوز ، خطر اصلی پیشگیری از بارداری استروژن - پروژسترون است ، بسیار بالاتر از خطر سرطان".

 

تکه و حلقه واژن متعلق به نسل سوم ترکیب پیشگیری از بارداری که دو برابر خطر ترومبوز در مقایسه با نسل دوم است.

خطر ابتلا به ترومبوز با پزشک ارزیابی می شود

خطر ترومبوز بسته به سابقه پزشکی هر فرد و ترکیب ضد بارداری متفاوت است.

عوامل خطر شریانی

 

  • سن بالای 35 سال: استفاده از پیشگیری از بارداری استروژن-پروژسترون در صورت عدم وجود سایر عوامل خطر عروقی امکان پذیر است.
  • اضافه وزن ، چاقی: استفاده از پیشگیری از بارداری استروژن - پروژسترون در صورت عدم وجود سایر عوامل خطر عروقی امکان پذیر است.
  • بیش از 15 سیگار در روز: استفاده از پیشگیری از بارداری استروژن-پروژسترون در صورت عدم وجود سایر عوامل خطر عروقی امکان پذیر است.
  • سابقه خانوادگی (پدر ، مادر ، برادر ، خواهر) سكته مغزی یا سكته مغزی قبل از 55 سالگی (مرد) یا 65 سالگی (زن): استفاده از پیشگیری از بارداری استروژن - پروژسترون منع مصرف دارد.
  • فشار خون بالا: استفاده از پیشگیری از بارداری منع مصرف ندارد.
  • دیس لیپیدمی کنترل شده: استفاده از پیشگیری از بارداری استروژن-پروژسترون در جلوگیری از بارداری  صورت عدم وجود سایر عوامل خطر عروقی امکان پذیر است.
  • دیابت وابسته به انسولین: اگر بیش از 20 سال دیابت داشته باشید یا عوارض عروقی ، استفاده از روش پیشگیری از بارداری استروژن - پروژسترون منع مصرف دارد.
  • دیابت نوع 2: استفاده از پیشگیری از بارداری استروژن - پروژسترون در صورت عدم وجود سایر عوامل خطر عروقی امکان پذیر است ، اما در خط دوم (انتخاب اول: پیشگیری از بارداری میکروپروژستاتیو یا IUD مس).
  • میگرن همراه با هاله: استفاده از روش پیشگیری از بارداری منع مصرف دارد.
  • میگرن ساده: استفاده از پیشگیری از بارداری استروژن-پروژسترون در صورت عدم وجود سایر عوامل خطر عروقی امکان پذیر است.

 

عوامل خطر وریدی

 

  • سن بالای 35 سال: استفاده از پیشگیری از بارداری استروژن-پروژسترون در صورت عدم وجود سایر عوامل خطر عروقی امکان پذیر است.
  • اضافه وزن ، چاقی: استفاده از پیشگیری از بارداری استروژن - پروژسترون در صورت عدم وجود سایر عوامل خطر عروقی امکان پذیر است.
  • ترومبوفیلی بیولوژیکی شناخته شده: استفاده از پیشگیری از بارداری استروژن - پروژسترون منع مصرف دارد.
  • سابقه خانوادگی (پدر ، مادر ، برادر ، خواهر) بیماری های ترومبوآمبولی وریدی قبل از 50 سالگی: استفاده از پیشگیری از بارداری استروژن - پروژسترون منع مصرف دارد.

 

منبع: کالج ملی زنان و زایمان فرانسه.

 

قرص ترکیبی نیز دارای مزایای بسیاری. خطر ابتلا به سرطان آندومتر ، جلوگیری از بارداری  تخمدان و روده بزرگ را کاهش می دهد. قوانین تنظیم می شوند. PMS درد کمتری دارد و درد آندومتریوز بهبود می یابد.

قرص و افزایش وزن

"به طور متوسط ​​، این قرص باعث افزایش وزن نمی شود ، اما می تواند انواع مختلفی داشته باشد. استروژن باعث احتباس آب و سلولیت می شود ، اما نه در دوزهای موجود در یک قرص ، "پروفسور هدون مشاهده می کند. اگر مشکلی وجود دارد ، می توانید قرص با دوز کمتری را امتحان کنید یا پیشگیری از بارداری فقط با پروژستین را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید:
5 نکته برای افزایش وزن هنگام مصرف قرص

یک میل جنسی در نیمه دکل؟

در اصل ، این هورمون های آندروژنیک هستند که روی میل جنسی تأثیر می گذارند جلوگیری از بارداری  ، نه استروژن یا پروژسترون موجود در یک قرص. علاوه بر این ، میل همه چیز در مورد عملکرد هورمونی نیست. پروفسور هدون تخمین می زند: "لیبیدو همچنین دارای یک بخش روانی بزرگ است که در آن واقعیت استفاده از پیشگیری از بارداری می تواند تأثیرگذار باشد".

همچنین بخوانید

  • آی یو دی هورمونی: آیا ترس موجه است؟
  • آیا با وجود پیشگیری از بارداری هورمونی می توانید یک چرخه نامنظم داشته باشید؟
  • صبح بعد از قرص: تمام عوارضی که باید بدانید
  • قرص ضد بارداری برای چندین سال از سرطان تخمدان و آندومتر محافظت می کند
  • نقش ماما فقط به زایمان محدود نمی شود

 

قرص های ضد بارداری به طور معمول برای زنانی که به دنبال روشی برای جلوگیری از بارداری هستند تجویز می شود. بدیهی است که همه می دانند که می تواند عوارضی داشته باشد اما مقامات بهداشتی آن را به روشی ساده توجیه می کنند: فواید قرص بسیار بیشتر از خطرات ناشی از مصرف آن است. مشکل: این کاملا اشتباه است. در واقع روش دیگری برای پیشگیری از بارداری قابل اعتماد اما تقریباً بدون عوارض جانبی وجود دارد. عجیب؟ با این حال WHO این روش را یکی از بهترینها می داند!

آیا اروتیک ترین سال تاریخ را می شناسید؟ 69 ، همانطور که سرژ گینزبورگ آواز خواند؟ نه واقعا. در سال 1928 بود که باورنکردنی ترین انقلاب جنسی در تاریخ اخیر آغاز شد. در آن سال ، مردی که همه موجودیتش را فراموش کردند ، ارنست گروفنبرگ ، متخصص زنان و زایمان آلمانی ، دستگاه داخل رحمی مس (IUD) را برای کنترل تولدها تولید کرد.

 این دانشمند فقط یک مقدمه را برای فرزندان باقی گذاشت ، G. از معروف "Point G". د جلوگیری از بارداری ر همان سال بود که کشف دیگری جهان و دیدگاه جنسیت را تغییر می دهد: کشف پنی سیلین G ، اولین آنتی بیوتیک. با راه اندازی آن در سال 1941 ، ما برای اولین بار قادر به درمان و درمان سفلیس خواهیم بود ، یک عفونت مسری منتقله از راه مقاربتی که خود را با زخم های ناخوشایند پوست و غشای مخاطی نشان می دهد و در نهایت بر سیستم قلبی عروقی و مفصلی تا حدی مرگ تأثیر می گذارد. در آن زمان ، میلیون ها نفر در سراسر جهان آلوده بودند و متأسفانه درمان ها حتی از خود باکتری ها سمی تر بودند: این روش ها براساس تجویز جیوه ، یک فلز سنگین یا یدید سمی بسیار سمی بود.

 

پتاسیم ، که به طور کلی منجر به از بین رفتن بیمار قبل از اینکه باکتریها این کار را انجام دهند ... این نشان می دهد که چگونه کشف پنی سیلین G نظم برقرار شده را برهم خواهد زد. بیشتر از آن که در حال توسعه یک پدیده دیگر است: دموکراتیک شدن کاندوم ، که بیشتر و بیشتر در دسترس است. و در نهایت بر روی سیستم جلوگیری از بارداری  قلبی عروقی و مفصلی تا حد مرگ تأثیر می گذارد. در آن زمان ، میلیون ها نفر در سراسر جهان آلوده بودند و متأسفانه درمان ها حتی از خود باکتری ها سمی تر بودند: این روش ها براساس تجویز جیوه ، یک فلز سنگین یا یدید بسیار سمی بود. پتاسیم ، که به طور کلی منجر به از بین رفتن بیمار قبل از اینکه باکتریها این کار را انجام دهند

 

... این نشان می دهد که چگونه کشف پنی سیلین G نظم برقرار شده را برهم خواهد زد. بیشتر از آن که در حال توسعه یک پدیده دیگر است: دموکراتیک شدن کاندوم ، که بیشتر و بیشتر در دسترس است. و در نهایت بر روی سیستم قلبی عروقی و مفصلی تا حد مرگ تأثیر می گذارد. در آن زمان ، میلیون ها نفر در سراسر جهان آلوده بودند و متأسفانه درمان ها حتی از خود باکتری ها سمی تر بودند: این روش ها براساس تجویز جیوه ، یک فلز سنگین یا یدید بسیار سمی بود. پتاسیم ، که به طور کلی منجر به از بین رفتن بیمار قبل از اینکه باکتریها این کار را انجام دهند ... این نشان می دهد که چگونه کشف جلوگیری از بارداری  پنی سیلین G نظم برقرار شده را برهم خواهد زد. بیشتر از آن که در حال توسعه یک پدیده دیگر است: دموکراتیک شدن کاندوم ، که بیشتر و بیشتر در دسترس است. میلیون ها نفر در سراسر جهان آلوده هستند و درمان ها حتی از خود باکتری ها سمی ترند: آنها بر اساس تجویز جیوه ، یک فلز سنگین بسیار سمی یا یدید پتاسیم است که به طور کلی با کشتن بیمار قبل از باکتری پایان می یابد بنابراین ... این نشان می دهد که چگونه کشف پنی سیلین G نظم برقرار شده را برهم خواهد زد.

 

 بیشتر از آن که در حال توسعه یک پدیده دیگر است: دموکراتیک شدن کاندوم ، که بیشتر و بیشتر در دسترس است. میلیون ها نفر در سراسر جهان آلوده هستند و درمان ها حتی از خود باکتری ها سمی ترند: آنها بر اساس تجویز جیوه ، یک فلز سنگین بسیار سمی یا یدید پتاسیم است که به طور کلی با کشتن بیمار قبل از باکتری پایان می یابد بنابراین ... این نشان می دهد که چگونه کشف پنی سیلین G نظم برقرار شده را برهم خواهد زد. بیشتر از آن که در حال توسعه یک پدیده دیگر است: دموکراتیک شدن کاندوم ، که بیشتر و بیشتر در دسترس است.

 

 که به طور کلی قبل از این که باکتری این کار را انجام دهد ، باعث کشته شدن بیمار می شود ... این نشان می دهد که چگونه کشف پنی سیلین G نظم برقرار شده را برهم خواهد زد. بیشتر از آن که در حال توسعه یک پدیده دیگر است: دموکراتیک شدن کاندوم ، که بیشتر و بیشتر در دسترس است. که به طور کلی قبل از این که باکتری این کار را انجام دهد ، جلوگیری از بارداری  باعث کشته شدن بیمار می شود ... این نشان می دهد که چگونه کشف پنی سیلین G نظم برقرار شده را برهم خواهد زد. بیشتر از آن که در حال توسعه یک پدیده دیگر است: دموکراتیک شدن کاندوم ، که بیشتر و بیشتر در دسترس است.

همه این وقایع نقطه آغاز این جنبش اجتماعی عمیق است که ما امروز آن را "انقلاب جنسی" می نامیم. و بر این اساس ایده جدیدی ایجاد شد: پیشگیری از بارداری آسان ، تنظیم آن به همان اندازه تب بد. اولین قرص خوراکی پس از تنها 3 سال کار آزمایشگاهی ، در سال 1967 در بازار فرانسه (1960 در ایالات متحده) وارد بازار شد. همانقدر که گفته می شود مانند مسیح در انتظار آن است: کل زمان مانند مسیحیان با توده های اطراف این قرص کوچک ارتباط برقرار می کند ، که IUD نسل قبلی را به درجه "پیری اجداد" بازمی گرداند. اما در صورت وجود ، فقط یک مشکل وجود دارد: آزمایشگاه هایی که قرص تولید می کنند ، جلوگیری از بارداری  در مورد عوارض آن هوشمندانه سکوت دارند.

نسل قرص ها

اولین قرص ها (نسل اول) موجود در دهه 1970 حاوی 50 تا 100 میکروگرم استرادیول مصنوعی و یک هورمون پروژسترون (همچنین مصنوعی) بود. به منظور کاهش عوارض جانبی این داروها ، آزمایشگاه ها در سال 1980 نسل دوم قرص های "دوز کوچک" حاوی 25 تا 50 میکروگرم استرادیول مصنوعی و یک پروژسترون جدید به بازار عرضه کردند. اما از آنجا که این هورمون های مصنوعی می توانند رشد مو را افزایش دهند یا باعث آکنه شوند ، قرص های نسل سوم برای مقابله با این مشکل در دهه 90 وارد بازار شدند. آنها حاوی پروژسترون جدید هستند که شناخته شده ترین آنها VARNOLINE و CERAZETTE است. جلوگیری از بارداری  سرانجام ، قرص نسل چهارم قرار است از پروژستین جدید ، بسیار نزدیک به پروژسترون تولید شده توسط زنان استفاده کند ، JASMINE معروف ترین. عوارض جانبی قرص های 3 و 4نسل هفتم مشابه هستند.

اما یک قرص چگونه کار می کند؟ اصل ساده است: ما هورمون های مصنوعی را به گونه ای تجویز می کنیم که به مغز (هیپوفیز) باور کنیم که از قبل باردار هستیم. در واقع تخمک گذاری متوقف می شود و پوشش رحم تغییر می کند که از کاشت جلوگیری می کند. بنابراین این واقعا طبیعی نیست و در حال حاضر برخی از عوارض جانبی آن مانند حالت تهوع یا افزایش وزن را توضیح می دهد. اما حداقل قرص ، آیا موثر است؟ این سوال عصبانی است. آخرین گزارش WHO که در سال 2011 در ایالات متحده منتشر شد ، نشان می دهد که 8٪ از زنانی که به مدت یک سال روزانه قرص مصرف می کنند ، بارداری ناخواسته دارند. 8٪! تقریباً از هر 10 زن یکی! این میزان شکست فوق العاده بالا برای یک دارو است (1). و این آمار بهتر از صندوق امانات بانک فرانسه محافظت می شود ...

طرف مخفی قرص ضد بارداری

برای بیش از 20 سال ، پروفسور هنری جویوکس ، متخصص انکولوژی ، در مورد خطرات قرص هشدار داد. از آن زمان ، تعداد زیادی از مطالعات تعدادی از عوارض جانبی را نشان داده است. اکنون ما اعتقاد داریم که فهمیدیم که خطر رسانه های "ترومبوآمبولیک" وجود دارد (به بخش مراجعه کنید) که به دنبال شکایت از آزمایشگاه بایر توسط ماریون لارات ، 25 ، 65٪ از سکته مغزی منصوب شد. جلوگیری از بارداری  این قرص نسل سوم است ، اما آنها مدتهاست که به خوبی شناخته شده اند! در سال 1995 مقامات بهداشتی انگلیس از زنان خواستند تا بر اساس مطالعات جدید بسیار مراقب باشند: خطر ترومبوز با قرص جدید دو برابر بیشتر است. اما در فرانسه ، آژانس داروها اطمینان می دهد و همه چیز مانند گذشته ادامه دارد.

در همین حال ، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) این داروها را برای انسان سرطان زا می داند. در حقیقت ، تعداد معینی از تومورها با تنظیم هورمون ها رشد می کنند. از طرف خود ، انستیتوی ملی مبارزه با سرطان در ایالات متحده به وضوح در وب سایت خود نوشت که این قرص خطر سرطان پستان ، سرطان دهانه رحم و سرطان کبد را افزایش می دهد. خطرات قرص یک راز آشکار است! سایر عوارض جانبی احتمالی (کمتر جدی) تغییر در میل جنسی (معمولاً پایین) ، خلق و خوی (معمولاً پایین) و وزن بدن (معمولاً بالا) ، افزایش سردرد و نفخ است.

فرهنگ لغت

تغییر در فاکتورهای انعقادی خون ناشی از هورمون های مصنوعی می تواند باعث ایجاد لخته خون شود که می تواند رگ را مسدود کرده و عضوی را خفه کند (سکته مغزی وقتی به قلب می رسد ، سکته مغزی وقتی به مغز می رسد) ، ما در مورد ترومبوز صحبت می کنیم .

وقتی لخته ای در اثر ترکش ایجاد شود ، جریان خون را دنبال می کند و بنابراین به قلب می رسد و سپس آن را از طریق شریان ریوی که ناگهان مسدود می شود ، ترک می کند. بخشی از ریه دیگر نمی تواند به طور طبیعی کار کند و خون دیگر به درستی اکسیژن نمی کند ، به این آمبولی می گویند . آمبولیسم در 15٪ موارد کشنده است. جلوگیری از بارداری  این دو رویداد در کنار هم خطر ترومبوآمبولی را تشکیل می دهند .

سال گذشته مطالعه ای در مجله معتبر پزشکی New England Journal of Medicine منتشر شد و بیش از 1.6 میلیون زن در آن شرکت داشتند ، نشان داد که استفاده از قرص های ضد بارداری خطر سکته مغزی و سکته قلبی (حمله قلبی) را افزایش می دهد ، صرف نظر از نسل قرص در نظر گرفته شده (2)

در گزارشی که اوایل سال جاری منتشر شد ، آژانس ملی ایمنی داروها و محصولات بهداشتی (ANSM) نشان می دهد که این قرص توسط 4.27 میلیون زن فرانسوی در سال 2011 استفاده می شود و این داروها "به طور متوسط" VTE 2529 و "20 زودرس" ایجاد می کنند. مرگ ومیر مربوط "به قرص 3"، 14 " RD و 4 هفتم نسل. زنان فرانسوی در نتیجه بزرگترین مصرف کننده قرص در جهان هستند! اما چرا هرگز به زنان گفته نمی شود كه روش جالب دیگری نیز وجود دارد كه جالب تر است:

پیشگیری از بارداری زنان

تصور کنید که روش موثرتری برای پیشگیری از بارداری نسبت به قرص وجود دارد. تصور کنید که روش پیشگیری از بارداری بدون هیچ گونه خطر جدی برای سلامتی و با عوارض جانبی بسیار کمی وجود دارد. آیا شما علاقه مند می شوید؟ خوب بدانید که این روش پیشگیری از بارداری وجود دارد ، این دستگاه داخل رحمی (IUD) با مس است که در سال 1928 اختراع شد! در اینجا یک جدول مقایسه ای بین این دو روش پیشگیری از بارداری ساخته شده از داروها و داده های ارائه شده توسط سازمان بهداشت جهانی آورده شده است.

 

توجه  : دستگاه داخل رحمی به دو شکل وجود دارد: هورمونی (به طور مداوم هورمون ها را منتشر می کند جلوگیری از بارداری ) و مس غیر هورمونی. آی یو دی هورمونی معادل یک قرص کلاسیک است اما خطر فراموش شدن یک قرص را ایجاد نمی کند.

شما به درستی خوانده اید: هزینه IUD کمتر ، خطر کمتری دارد ، محدودتر است. اما چرا هرگز آن را به زنان توصیه نمی کنید؟ چرا ما فقط کلمه "قرص" را در دهان خود داریم؟

اول از همه ، به دلیل اینکه تعداد زیادی از متخصصین زنان آموزش پزشکی به روز ندارند: در واقع مدت ها تصور می شد که زنانی که بدون بچه دار شدن IUD قرار می دهند ، بعداً عقیم می شوند (به دلیل IUD). ما می دانیم که این ترس امروز بی دلیل است و از سال 2004 مقام عالی بهداشت (HAS) تشخیص داده است که دستگاه داخل رحمی می تواند بدون خطر توسط زنان پوچ (که هنوز بچه دار نشده اند) استفاده شود. اگر پزشک شما امتناع کند ، شما هنوز هم می توانید توصیه های رسمی را که به صورت آنلاین و بصورت آزاد در دسترس او قرار دارد ، ارسال کنید (3) ، اما هیچ زنی نباید بین جنسیت سالم و سلامتی خود یکی را انتخاب کند.

با این وجود ، تعداد مشخصی از موانع روانشناختی هنگامی که یو آی دی را برمی انگیزد ، به ذهن زنان خطور می کند: جنبه ای "باستانی" و دافعه ای از ایده دیدن جسم خارجی وارد شده در این قسمت صمیمی آناتومی. اولین نکته محصول خالص بازاریابی پیرامون قرص است که در دهه 1970 به عنوان "معجزه علم" بدون هیچ گونه عوارض جانبی برپا شده است. نکته دوم قابل درک تر است ، اما در حالی که قرص می خورید یک ماده سمی و سرطان زاست که آگاهانه هر روز آن را می بلعید! قرص ضد بارداری قطعاً بیش از آزادی جنسی و سلامتی زنان به سود شرکت های دارویی است.

آخرین دقیقه: دولت قرص های خردسالان را بازپرداخت می کند

این آخرین ایده درخشان دولت است: از روز یکشنبه 31 مارس 2013 ، قرص سرطان زا و سمی 100٪ به خردسالان 15 تا 18 سال (در مقابل 65٪ قبلا) بازپرداخت می شود. دلیل ذکر شده: برای کاهش تعداد خاتمه های داوطلبانه بارداری (حدود 12000 در سال). اما در این حالت چرا IUD را که در جلوگیری از بارداری ناخواسته مedثرتر است توصیه نکرده اید؟ جلوگیری از بارداری  به خصوص در سنی که فراموش کردن مصرف قرص آسان تر است ... تمرکز تلاش ها بر روی پیشگیری از طریق آموزش جنسی بهتر نیز منطقی تر است. خوشبختانه این بازپرداخت فقط مربوط به قرص های نسل اول و دوم است.

قرص ضد بارداری با خطر کمتری؟

اگر شما یکی از تعداد بسیار کمی از زنانی هستید که دستگاه داخل رحمی در آنها منع مصرف دارد (حساسیت بیش از حد به مس ، ناهنجاری های رحم و غیره) ، تعدادی اقدامات برای کاهش عوارض جانبی قلب و عروق امکان پذیر است. با این حال ، هیچ راه حلی برای افزایش وزن یا سردرد وجود ندارد (مگر اینکه مصرف داروی اضافی را به عنوان "راه حل" در نظر بگیرید). اولین کاری که باید انجام شود انتخاب قرص فقط پروژستین است (با پزشک یا ماما مشورت کنید). نکته دوم سیگار نکشیدن است. سوم این است که یک رژیم غذایی متعادل بخورید و یک مکمل غذایی آنتی اکسیدانی مصرف کنید (به هیچ وجه نباید حاوی آهن ، مس یا منگنز باشد) که حداقل حاوی ویتامین C و E است. در حالت ایده آل ، ما همچنین مخلوطی از سلنیوم و کوآنزیم Q10 (حداقل 30 میلی گرم در روز) را به همراه خواهیم داشت. این کوکتل می تواند جلوگیری از بارداری  خطرات قلبی عروقی مرتبط با قرص را کاهش دهد ، اما در واقع این شرط است: تنها داده های علمی برای حمایت از این روش مقدماتی و کم مصرف هستند (4). در هر صورت ، هیچ درمانی نمی تواند عوارض جانبی را به طور کامل جبران کند.

این مقاله تا حدی از مجله Alternative Well Being سلامتی گرفته شده است برای کپی رایگان اینجا را کلیک کنید )

منابع :

(1) گروه بهداشت باروری ، سازمان بهداشت جهانی. معیارهای واجد شرایط بودن برای استفاده و ادامه استفاده از روش های پیشگیری از بارداری. چاپ چهارم ، 2009. شابک: 978 92 4 256388 7

(2) Lidegaard Ø ، Løkkegaard E ، Jensen A ، Skovlund CW ، Keiding N. جلوگیری از بارداری  سکته مغزی ترومبوتیک و سکته قلبی با پیشگیری از بارداری هورمونی. N Engl J Med. 2012 ژوئن 14 ؛ 366 (24): 2257-66.

 




:: بازدید از این مطلب : 5573
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : شنبه 4 بهمن 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی