عوارض اضافه وزن
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

درمان اضافه وزن و چاقی

در این قسمت:

  • برنامه غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم
  • تغییر عادت های شما
  • برنامه های کنترل وزن
  • داروهای لاغری
  • دستگاه های کاهش وزن
  • جراحی چاقی
  • رژیم های غذایی خاص

درمان های معمول اضافه وزن و چاقی شامل کاهش وزن از طریق تغذیه سالم ، تحرک بیشتر از نظر جسمی و ایجاد تغییرات دیگر در عادت های معمول شما است. برنامه های کنترل وزن ممکن است به برخی از افراد کمک کند تا وزن کم کنند و یا وزن خود را از دست ندهند. برخی از افراد مبتلا به چاقی قادر به کاهش وزن کافی برای بهبود سلامت خود نیستند و یا نمی توانند وزن خود را دوباره بدست آورند. در چنین مواردی ، پزشک ممکن است درمان های دیگری از جمله داروهای کاهش وزن ، دستگاه های کاهش وزن یا جراحی چاقی را اضافه کند.

متخصصان توصیه می کنند در 6 ماه اول درمان 5 تا 10 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید. [10] اگر 200 پوند وزن دارید ، این به معنای از دست دادن 10 پوند است. از دست دادن 5 تا 10 درصد از وزن ممکن است

  • به شما کمک می کند شانس ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط با اضافه وزن و چاقی را کاهش دهید
  • بهبود مشکلات بهداشتی مربوط به اضافه وزن و چاقی، مانند فشار خون بالا و بالا کلسترول سطح

برنامه غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم

پیروی از یک برنامه غذایی سالم با کالری کمتر اغلب اولین قدم در تلاش برای درمان اضافه وزن و چاقی است.

افرادی که دارای اضافه وزن هستند و یا چاقی دارند نیز باید شروع به فعالیت منظم بدنی با شروع برنامه غذایی سالم خود کنند. فعال بودن ممکن است به شما در استفاده از کالری کمک کند. فعالیت بدنی منظم ممکن است به شما در داشتن وزن سالم کمک کند.

در مورد تغذیه سالم و فعالیت بدنی برای کاهش یا حفظ وزن بیشتر بدانید .

خانواده با هم بیرون قدم می زنند.وقتی با تغذیه سالم همراه باشد ، فعالیت بدنی منظم به شما در کاهش وزن و وزن سالم کمک می کند.

تغییر عادت های شما

تغییر در عادات غذایی و فعالیت بدنی و سبک زندگی دشوار است ، اما با یک برنامه ، تلاش ، پشتیبانی منظم و صبر ، ممکن است بتوانید لاغر شوید و سلامتی خود را بهبود ببخشید. نکات زیر ممکن است به شما کمک کند تا در مورد راه های کاهش وزن ، انجام فعالیت بدنی منظم و بهبود سلامتی در طولانی مدت فکر کنید.

  • برای عقب نشینی ها آماده باشید - طبیعی است. پس از عقب نشینی ، مانند پرخوری در جمع خانواده یا محل کار ، سعی کنید دوباره جمع شده و تمرکز خود را بر روی بازگشت به برنامه غذایی سالم خود در اسرع وقت بگذارید. سعی کنید فقط هنگامی که پشت میز ناهار خوری یا میز آشپزخانه نشسته اید غذا بخورید. در محل کار ، از مناطقی که ممکن است خوراکی در آنها باشد ، خودداری کنید. پیشرفت خود را با استفاده از ردیاب های آنلاین غذا یا فعالیت های بدنی ، مانند برنامه تنظیم کننده وزن بدن ، که می تواند به شما کمک کند غذاهای مصرفی ، فعالیت بدنی و وزن خود را پیگیری کنید ، پیگیری کنید. این ابزارها ممکن است به شما کمک کنند پایبند آن باشید و انگیزه خود را حفظ کنید.
  • اهداف تعیین کنید. داشتن اهداف خاص می تواند به شما در حفظ مسیر کمک کند. به جای "فعال تر بودن" ، هدف خود را تعیین کنید که 15 تا 30 دقیقه قبل از کار یا ناهار دوشنبه و جمعه پیاده روی کنید. اگر پیاده روی در روز دوشنبه را از دست دادید ، آن را دوباره سه شنبه انتخاب کنید.
  • به دنبال پشتیبانی باشید. از خانواده ، دوستان یا متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک یا تشویق بخواهید. می توانید از طریق ایمیل یا پیام کوتاه یا مکالمه تلفنی از طریق پشتیبانی شخصاً دریافت کنید. همچنین می توانید به یک گروه پشتیبانی بپیوندید. متخصصان بهداشتی آموزش دیده می توانند به شما کمک کنند سبک زندگی خود را تغییر دهید.

برنامه های کنترل وزن

برخی از افراد از یک برنامه رسمی کنترل وزن بهره مند می شوند. در یک برنامه کنترل وزن ، متخصصان آموزش دیده مدیریت مدیریت وزن ، برنامه ای گسترده فقط برای شما طراحی می کنند و به شما در اجرای برنامه کمک می کنند. این برنامه ها شامل رژیم کم کالری ، افزایش فعالیت بدنی و روش هایی است که به شما کمک می کند عادت های خود را تغییر دهید و به آنها پایبند باشید. شما ممکن است در جلسات فردی یا گروهی با متخصصان در محل (یعنی رو در رو) کار کنید. متخصصان ممکن است به طور مرتب از طریق تلفن یا اینترنت با شما تماس بگیرند تا از برنامه شما پشتیبانی کنند. دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند ، گام شمار و شتاب سنج ها ممکن است به شما کمک کنند تا به خوبی از برنامه خود پیروی کنید.

برخی از افراد همچنین ممکن است از برنامه های آنلاین کنترل وزن یا برنامه های تجاری کاهش وزن بهره مند شوند .

داروهای لاغری

اگر عادات غذایی و فعالیت بدنی سالم کافی نباشد ، پزشک ممکن است داروهایی برای درمان اضافه وزن و چاقی تجویز کند .

شما باید سعی کنید برنامه غذایی سالم خود را رعایت کنید و در حین مصرف داروهای کاهش وزن به فعالیت بدنی منظم خود ادامه دهید.

ممکن است تبلیغاتی برای داروهای گیاهی و مکمل های غذایی NIH لینک خارجی مشاهده کنید که ادعا می کنند به شما در کاهش وزن کمک می کنند. اما بسیاری از این ادعاها صحت ندارند. برخی از این مکمل ها حتی می توانند عوارض جانبی جدی داشته باشند. قبل از مصرف هر داروی گیاهی بدون نسخه یا مکمل های غذایی با هدف تلاش برای کاهش وزن با پزشک خود صحبت کنید.

دستگاه های کاهش وزن

دکتر شما ممکن است در نظر دستگاه های کاهش وزن لینک خارجی اگر شما قادر به کاهش وزن شده و یا از به دست آوردن هر گونه وزن شما با درمان های دیگر را از دست داده است. از آنجا که دستگاه های کاهش وزن به تازگی مورد تأیید قرار گرفته اند ، محققان اطلاعات طولانی مدت در مورد ایمنی و اثربخشی آنها ندارند. دستگاه های کاهش وزن شامل

  • سیستم تحریک الکتریکی. سیستم تحریک الکتریکی از دستگاهی استفاده می کند که جراح در شکم شما با پیوند خارجی NIH جراحی لاپاراسکوپی قرار می دهد این دستگاه فعالیت عصبی بین معده و مغز شما را مسدود می کند.
  • سیستم بالون معده. برای سیستم بالن معده ، یک پزشک از طریق لوله ای که در دهان شما قرار دارد ، یک یا دو بادکنک را در معده شما قرار می دهد. هنگامی که بالن ها در معده شما قرار گرفتند ، جراح آنها را با آب نمک پر می کند تا فضای بیشتری در معده شما اشغال کنند و به شما کمک می کنند احساس سیری بیشتری داشته باشید.
  • سیستم تخلیه معده. در سیستم تخلیه معده از پمپ برای تخلیه بخشی از غذا از معده بعد از غذا استفاده می شود. این دستگاه شامل یک لوله است که از داخل معده به سمت خارج شکم شما می رود. حدود 20 تا 30 دقیقه بعد از غذا خوردن ، شما با استفاده از پمپ غذا را از معده خود از طریق لوله داخل توالت تخلیه می کنید.

جراحی چاقی

جراحی چاقی شامل چندین نوع عمل است که با ایجاد تغییر در سیستم گوارش به شما در کاهش وزن کمک می کند جراحی چاقی ممکن است یک گزینه باشد اگر چاقی مفرط دارید و نتوانسته اید وزن کافی برای بهبود سلامتی خود کاهش دهید و یا وزنی را که با سایر روش های درمانی از دست داده اید بازگردانید. در صورت داشتن مشکلات جدی بهداشتی ، از جمله دیابت نوع 2 یا آپنه خواب ، مربوط به چاقی ، جراحی چاقی نیز ممکن است در سطوح پایین چاقی یک گزینه باشد. جراحی چاقی می تواند بسیاری از شرایط پزشکی مرتبط با چاقی ، به ویژه دیابت نوع 2 را بهبود بخشد.

رژیم های غذایی خاص

رژیم های غذایی با محدودیت کالری

پزشک شما ممکن است رژیم کم کالری مانند 1200 تا 1500 کالری در روز برای زنان و 1500 تا 1800 کالری در روز برای آقایان را توصیه کند. میزان کالری به وزن بدن و میزان فعالیت بدنی شما بستگی دارد. رژیم کم کالری همراه با انواع غذاهای سالم ، مواد مغذی لازم برای سالم ماندن را به شما می دهد.

روزه داری متناوب

روزه داری متناوب روش دیگری برای کاهش مصرف غذا است که به عنوان یک استراتژی برای کاهش وزن و فواید سلامتی مورد توجه قرار می گیرد. روزه داری روز جایگزین نوعی روزه داری متناوب است که متشکل از "روزه داری" (بدون کالری خوردن یک چهارم کالری مورد نیاز) متناوب با "یک روز تغذیه شده" یا یک روز خوردن بدون محدودیت غذایی است. محققان فقط چند مطالعه در مورد روزه داری متناوب به عنوان یک استراتژی برای کاهش وزن انجام داده اند. آنها هیچ اطلاعات طولانی مدت در مورد ایمنی و اثربخشی روزه داری متناوب برای حفظ وزن طولانی مدت ندارند.

منابع

[10] Jensen MD ، Ryan DH ، Apovian CM ، و دیگران. دستورالعمل AHA / ACC / TOS 2013 برای مدیریت اضافه وزن و چاقی در بزرگسالان. جریان. 2014 ؛ 129: S102 – S138.

فوریه 2018
 




:: بازدید از این مطلب : 5691
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : سه شنبه 7 بهمن 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی