سیر دگرگونی قیمت بیت کوین در سال های 2018 و 2019
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

سیر دگرگونی قیمت بیت کوین در سال های 2018 و 2019

در دو سال منتهی به سال 2020 میلادی قیمت بیت کوین با نوسانات بسیاری مواجه شد. همواره دلیل های مختلفی برای توجیه فراریت قیمت بیت کوین و واحد های مشابه آن نسبت به سایر واحدهای پولی ارائه شده است. بسیاری بر این باورند این امر به این دلیل است که این واحدهای پولی، دارای پشتوانه‌ی یک موسسه یا دولت نیستند و نمی‌توان آنها را با هیچ کالا یا واحد پولی دیگر مبادله کرد.

 بنابراین، ارزششان تحت تأثیر مستقیم میزان تقاضا قرار دارد و به همین دلیل « نرخ فراریت » (Volatility) آنها به نسبت سایر واحدهای پولی بیش‌تر است. در این مقاله سعی خواهیم کرد سیر دگرگونی قیمت بیت کوین در سال های 2018 و 2019 را مورد بررسی قرار دهیم.

به عبارت دیگر، ماهیت بیت‌کوین که متکی به هیچ موسسه‌ای نباشد، باعث شده بازار بیش از آن‌که آن را به عنوان یک واحد پولی بپذیرد، به عنوان یک دارایی با آن رفتار کند. بنابراین، همانند سایر کالاها، نرخ فراریت بیت‌ کوین همبستگی مستقیمی با حجم معامله‌ی آن دارد. منظور از فراریت، میزان نوسان هر جفت ارز در یک بازه‌ی زمانی مشخص نسبت به هم است.

قیمت بیت کوین در سال 2018

 

 

اخبار رمزارز و بلاک چین در سال 2018 را با ذکر این نکته آغاز می کنیم که سال 2018 برای بیت کوین، سالی پر از آزمون و خطا بود. در ابتدای این سال، بیت کوین با قیمت 13,368 دلار معامله می‌شد. تا 7 ژانویه رشد غیر قابل انتظاری تا 16,455.99 دلار را تجربه کرد و این بالاترین قیمتی بود که بیت کوین توانست در سال 2018 بدست آورد.

بیت کوین در ابتدای ماه مارس با قیمت 11,547 دلار معامله می‌شد اما الگوی کاهشی ادامه یافته و قیمت آن برای چندین ماه بین 5000 الی 6000 دلار نوسان کرد. با وجود اینکه همه انتظار داشتند بیت کوین دوباره خود را احیا کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و اوضاع تا انتهای سال بد و بدتر شد. در انتهای 2018 بیت کوین با قیمت 4000 دلار معامله می‌شد.

در سال 2018 شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک تمامی تبلیغات مربوط به خرید رمزارز و خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام می‌کند. این کار در راستای جلوگیری از سوء استفاده کلاه‌برداران و پروژه‌های اسکم صورت گرفت.

قیمت بیت کوین در سال 2019

 

 

بیت کوین سال 2019 را در حالی آغاز کرد که به عقیده تحلیلگران در زمستان ارزهای دیجیتال به سر می‌برد. سه ماهه ابتدای 2019 بیت کوین در کانال 3000 دلار به تله افتاده بود تا اینکه با شروع سه ماهه دوم، رشد بیت کوین آغاز شد و از قیمت 3200 دلار خود را تا مرز 14,000 دلار رساند.

توییت ترامپ در تابستان امسال درباره بیت کوین و ارزهای دیجیتال از دیگر اتفاقات مهم 2019 بود. رئیس جمهور آمریکا در توییتی گفت که طرفدار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیست و این‌ها پول به حساب نمی‌آیند و ارزششان بسیار پر نوسان است. در آگوست سال 2019 غول فناوری کره جنوبی، سامسونگ، در سکوت خبری بیت کوین را به جمع ارزهای پشتیبانی شده در فروشگاه غیرمتمرکز خود با نام «بلاک چین کی استور» اضافه کرد.

تعداد بیت کوین‌های استخراج شده در ماه اکتبر 2019، از مرز 18 میلیون عبور کرد و 3 میلیون سکه باقیمانده بیت کوین باید در حدود 120 سال استخراج شوند.

قیمت بیت کوین برحسب ارزهای فیات همچون دلار آمریکا، یوان چین و یا یورو سنجیده می‌شود. علاوه بر این، بیت کوین ظاهرا مشابه تمامی آیتم‌هایی است که در بورس اوراق بهادار بین‌المللی معامله می‌شوند. برخلاف ارزهای فیات، قیمت مصوبی برای بیت کوین وجود نداشته و قیمت آن تنها بر اساس میانگین قیمتی که در نمودارهای قیمت صرافی‌های جهانی وجود دارد مشخص می‌شود. قیمت جهانی بیت کوین از میانگین قیمت معامله آن در صرافی‌های مختلف بدست می‌آید. بنابراین در خصوص ارزهای دیجیتال این امری کاملا طبیعی است که در هر صرافی با قیمتی متغیر با میانگین مبادله شوند.

وقتی سیر دگرگونی قیمت بیت کوین در سال های 2018 و 2019 را بررسی می کنیم به این نتیجه میرسیم قیمت رمزارزها همواره با نوسانات بعضاً شدیدی روبرو بوده است. چنانکه پیشتر نیز گفته شد، رمزارزهای دیجیتال بر خلاف پول ها و واحدهای ارزی رایج نظیر دلار، با پشتوانه دولت مرکزی روانه بازار سرمایه نمی شوند، بلکه میزان عرضه و تقاضا در بازار رمزارزهای دیجیتال، قیمت نهایی واحدهای پول دیجیتال را تعیین می کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : محمد سبز
ت : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی