.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

"فارکس" مخفف "صرافی خارجی" است و به خرید یا فروش یک ارز در ازای ارز دیگر اشاره دارد. این بازار پرمعامله ترین بازار در جهان است زیرا مردم، مشاغل و کشورها همه در آن شرکت می کنند، و ورود به آن بدون سرمایه بسیار آسان است. 1 وقتی به سفر می روید و دلار آمریکا را به یورو تبدیل می کنید، حضور مجدد در بازار جهانی ارز

در هر زمان، تقاضا برای یک ارز خاص، ارزش آن را نسبت به سایر ارزها افزایش یا کاهش می دهد. در اینجا برخی از اصول اولیه در مورد بازار ارز وجود دارد تا بتوانید قدم بعدی را بردارید و تجارت فارکس را شروع کنید.

چگونه بازار فارکس را شروع کنیم؟

ارز خارجی بازاری است که جفت ارز در آن معامله می شود.

ارزها همیشه به صورت جفت معامله می شوند، مانند EUR/USD، و معامله گران بر اساس فرض تغییرات قیمت، موقعیت هایی را ایجاد می کنند.
تغییرات قیمت ارز بر حسب پیپ اندازه گیری می شود که معامله گران از آن برای ایجاد موقعیت های تجاری استفاده می کنند.
آغازگر جفت ارز
قبل از اینکه وارد اولین معامله خود شوید، مهم است که در مورد جفت ارزها و معنای آنها بیاموزید.

در بازار فارکس، ارزها همیشه به صورت جفت معامله می شوند. وقتی دلار آمریکا را با یورو مبادله می‌کنید، دو ارز درگیر هستند، بنابراین صرافی همیشه ارزش یک ارز را نسبت به ارز دیگر نشان می‌دهد. به عنوان مثال، قیمت EUR/USD به شما امکان می دهد بدانید که برای خرید یک یورو (یورو) چند دلار آمریکا (USD) نیاز است.

بازار فارکس از نمادها برای تعیین جفت ارزهای خاص استفاده می کند. یورو با یورو نشان داده شده است، دلار آمریکا USD است، بنابراین یورو/ایالات متحده آمریکا. جفت دلار به صورت EUR/USD نشان داده می شود. سایر نمادهای ارزی رایج عبارتند از AUD (دلار استرالیا)، پوند انگلیس (پوند انگلیس)، CHF (فرانک سوئیس)، CAD (دلار کانادا)، NZD (دلار نیوزلند) و ین (ین ژاپن).

هر جفت فارکس یک قیمت بازار مرتبط با آن خواهد داشت. قیمت به این اشاره دارد که چه مقدار از ارز دوم برای خرید یک واحد از ارز اول لازم است. اگر قیمت جفت ارز EUR/USD 1.3635 باشد، این بدان معناست که برای خرید یک یورو، 1.3635 دلار آمریکا هزینه دارد.

نکته مهم در بازار فارکس

برای اینکه بدانید خرید یک دلار آمریکا چند یورو هزینه دارد، جفت را به USD/EUR برگردانید: 1 را بر 1.3635 (یا هر نرخ فعلی) تقسیم کنید. در این مثال، نتیجه 0.7334 است. خرید یک دلار بر اساس قیمت فعلی بازار 0.7334 یورو هزینه دارد. قیمت جفت ارز دائماً در نوسان است، زیرا معاملات در سراسر جهان در 24 ساعت شبانه روز در طول هفته انجام می شود.

قیمت گذاری در بازار: مروری سریع
یادگیری معاملات فارکس شامل شناخت مقدار کمی از اصطلاحات جدید است که قیمت جفت ارز را توصیف می کند. هنگامی که آن را درک کردید و چگونه سود تجارت خود را محاسبه کنید، یک قدم به اولین تجارت ارزی خود نزدیک می شوید.

بسیاری از جفت ارزها حدود 50 تا 100 پیپ در روز حرکت می کنند (گاهی اوقات بیشتر یا کمتر بسته به شرایط کلی بازار). پیپ (مخفف "نقطه در درصد") نامی است که برای نشان دادن رقم چهارم اعشار در یک جفت ارز، یا رقم دوم اعشار هنگامی که ین جفت است، استفاده می شود. وقتی قیمت EUR/USD از 1.3600 به 1.3650 حرکت می کند، این حرکت 50 پیپ است. اگر جفت را با قیمت 1.3600 بخرید و آن را با قیمت 1.3650 بفروشید، 50 پیپ سود خواهید داشت.

سودی که در معامله نظری فوق به دست آوردید بستگی به مقدار ارزی دارد که خریداری کرده اید. اگر 1000 واحد را به دلار خریداری کرده اید (که به آن "میکرو لات" گفته می شود)، هر پیپ 0.10 دلار ارزش دارد، بنابراین سود خود را 50 پیپ در 0.10 دلار = 5 دلار برای سود 50 پیپ محاسبه می کنید. اگر یک واحد 10000 ("مینی لات") خریداری کرده اید، هر پیپ 1 دلار ارزش دارد، بنابراین سود شما به 50 دلار می رسد. اگر یک واحد 100000 خریداری کرده اید ("لات استاندارد")، هر پیپ 10 دلار ارزش دارد، بنابراین سود شما 500 دلار است.

اینکه هر پیپ چقدر ارزش دارد، «ارزش پیپ» نامیده می شود. برای هر جفتی که USD در رتبه دوم قرار می گیرد، مقادیر پیپ ذکر شده در بالا اعمال می شود. اگر USD ابتدا فهرست شده باشد، مقدار پیپ ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای یافتن ارزش پیپ USD/CHF، مقدار پیپ معمولی (که در بالا ذکر شد) را بر نرخ فعلی مبادله USD/CHF تقسیم کنید. ارزش یک لات میکرو 0.10/0.9435 = 0.1060 دلار است که 0.9435 قیمت فعلی جفت است. برای جفت JPY (USD/JPY)، همین فرآیند را طی کنید، اما سپس در 100 ضرب کنید.

برای مقاصد تجاری، اولین ارز ذکر شده در جفت همیشه ارز جهت دار در نمودار قیمت فارکس است. اگر قیمت یورو/دلار آمریکا در حال افزایش باشد، به این معنی است که یورو نسبت به دلار آمریکا بالاتر می رود. اگر قیمت نمودار در حال کاهش باشد، ارزش یورو نسبت به دلار کاهش می یابد.

 

بهترین منابع یادگیری بازار فارکس:

 

www.investopedia.com

trading junkies

learntotrade

 

 



:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : سه شنبه 25 بهمن 1401
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی