در زندگی برخی کوله گردان زمانی می چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ رسد که آنها قله یک قله برفی را نگاه می کنند و تعجب می کنند که رسیدن به آنجا چه کاری طول می کشد؟ اگر خود را در آرزوی اهداف بلندتر دیده اید ، شاید زمان آن رسیده است که کوهنوردی کنید.

کوهنوردی چیست؟ از بعضی جهات کوهنوردی با کوله پشتی تفاوت ندارد. شما معمولاً از یک مسیر ثابت شروع می کنید و بسته ای در پشت خود دارید که با تجهیزات و وسایل موردنیاز برای مدت زمان سفر پر شده است. اما ، جایی که هدف کوله پشتی تکمیل یک حلقه دیدنی یا پیاده روی در خارج و بازگشت هنگام اردو زدن در طول مسیر است ، هدف از کوهنوردی ایستادن در قله یک قله است و شما اغلب با سفر روی برف و احتمالاً به آنجا می روید. حتی یخچال های طبیعی یا یخ چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ فدرا

کوهنوردی چه نتیجه ای دارد؟ کوهنوردی می تواند از نظر جسمی و روحی بسیار طاقت فرسا باشد ، با ساعت های طولانی که به آرامی در کوه و یک بسته سنگین به پشت مشغول کار هستید. و قبل از شروع کار ، باید مهارت های فنی مانند نحوه استفاده از تبر یخ و چگونگی نجات یک کوهنورد از شکاف را بدانید. اما پاداش رسیدن به قله و احساس موفقیت در هنگام اتمام سفر می تواند همه را ارزشمند سازد.

اگر کوهنوردی به نظر می رسد چیزی است که می خواهید امتحان کنید چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟، در اینجا نحوه شروع کار آمده است:

  1. یک راهنما استخدام کنید یا یک کلاس شرکت کنید: یک راهنمای واجد شرایط راه را هدایت می کند و مهارت های اساسی برای کوهنوردی را به شما می آموزد. اگر می خواهید بدون راهنما بروید ، ابتدا در یک کلاس (یا چندین کلاس) ثبت نام کنید تا یاد بگیرید چگونه در برف و یخچال های طبیعی سفر کنید ، چگونه از تبر یخ استفاده کنید و چگونه یک کوهنورد افتاده را از یک شکاف نجات دهید.
  2. آموزش را شروع کنید: کوهنوردی از نظر جسمی و روحی طاقت فرسا است. شروع به پیاده روی با یک بسته وزنه دار کنید و خود را برای روزهای طولانی و پر چالش آماده کنید.
  3. تجهیزات ضروری تهیه کنید: چکمه های کوهنوردی چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟، تبر یخ ، کرامپون و مهار چند مورد از موارد مورد نیاز شما هستند. ممکن است بتوانید برخی از این موارد را اجاره کنید ، یا اگر با یک سرویس راهنما می روید ، ممکن است ارائه شود.
  4. مسیری را انتخاب کنید: چه در حال ثبت نام برای صعود هدایت شونده باشید و چه در حال انتخاب قله ای برای صعود با تیم کوهنوردی خود ، مهم است که مسیری را انتخاب کنید که برای مهارت و سطح راحتی شما مناسب باشد.

 

مسئولیت کوهنوردی به عهده شماست. هیچ مقاله یا ویدیویی نمی تواند جایگزین دستورالعمل ها و تجربیات واجد شرایط شود.

 A guided mountaineering trip on Mt. RainierA guided mountaineering trip on Mt. Rainier

مرحله اول: یک راهنمای کوهنوردی استخدام کنید یا یک کلاس شرکت کنید چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟

 

اگر در کوهنوردی تازه کار هستید ، یکی از راه های پرش به این ورزش استخدام سرویس راهنما است. چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ اگر از تناسب اندام کافی برخوردار باشید ، تعداد بیشماری راهنمای کوه در سراسر جهان وجود دارد که شما را تقریباً در هر کوهی که مایل باشید به شما ارتقا می دهند. راهنمایان واجد شرایط در معرفی مبتدیان به کوه نوردی مهارت دارند و می دانند چگونه فنونی را درک کنند و متناسب با نیاز شما سازگار باشند.

برای یافتن سرویس راهنما ، به دنبال سازمان های محلی کوهنوردی یا خدمات راهنمای خصوصی در منطقه ای باشید چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ که می خواهید کاوش کنید. ما توصیه می کنیم راهنمایی را پیدا کنید که توسط یک سازمان صدور گواهینامه شناخته شده باشد ، مانندانجمن راهنمای کوهستان آمریکا.

 

در کلاس کوهنوردی شرکت کنید

هرکسی که به کوهنوردی می رود راهنما استخدام نمی کند. کوهنوردی به تنهایی می تواند نه تنها هیجان تجربه کوه های آلپ ، بلکه یک احساس موفقیت عمیق را نیز برای شما رقم بزند. اما ، قبل از اینکه کوهنوردی خود را امتحان کنید ، ابتدا باید مهارت های فنی را فرا بگیرید و درک کنید که چگونه در کوه سفر کنید. گرچه یادگیری از یک مربی یا دوست باتجربه امکان پذیر است ، اما توصیه می کنیم برای کلاسهایی که توسط متخصصین آموزش دیده تدریس می کنید ، ثبت نام کنید. چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ بسیاری از سازمان ها ، مدارس و باشگاه ها هستند که این آموزش را ارائه می دهند. برخی از آنها دوره های چند ماهه را ارائه می دهند که آنچه را باید بدانید به شما می آموزد و در صعودهایی که از مهارتهای جدید شما استفاده می کند به اوج خود می رسد. همچنین می توان چندین کلاس کوتاه را برای یادگیری موارد ضروری در کنار هم قرار داد.  

یک کلاس کوهنوردی نزدیک خود پیدا کنید فدراسیون کوهنوردی

 

در اینجا برخی از مهارتهایی که باید قبل از کوهنوردی داشته باشید وجود دارد:

 

 

تکنیک های سفر برفی : دانستن اینکه چگونه با خیال راحت و کارآمد بر روی برف سفر کنید با کار خوب در پا شروع می شود.چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ لگد زدن به مرحله ، افتادن قدم زدن و پرتاب سنگین از راههای موثر صعود و پایین آمدن از دامنه های برفی است. در ما بیشتر بیاموزیدتکنیک های سفر برفی مقاله.

 

 

استفاده از تبر یخ: استفاده از تبر یخ یکی از اصول اساسی است که برای کوهنوردی باید بدانید.چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ خود رله شامل کاشت شاخه تبر در برف برای محافظت در برابر سقوط در وهله اول است. اگر باید بلغزانید و سقوط کنید ، از خود بازداشتی برای جلوگیری از لغزش زیاد استفاده می شود. برای مهارت در هر دو روش تبر یخ ، آموزش و تمرین مناسب لازم است. درباره بیشتر بدانیدبا استفاده از یک تبر یخ.

 

 

استفاده از کرامپون: کرامپون کشش اساسی را در مناطق یخی فراهم می کند که در غیر این صورت نمی توانید از آن بالا بروید. مهم است که بدانید چطور دستبندها چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ را چطور و چه موقع بگذاریم و چه موقع آنها را برداریم. برای راحت راه رفتن با کرامپون روی چکمه ، تمرین لازم است. در مقاله ما درباره کرامپون بیشتر بدانید ،نحوه استفاده از کرامپون.

 

 

سفر یخچال های طنابی: استفاده از تبر در هنگام عبور از یخچال های طبیعی برای یک یا چند نفر طناب دار می شود چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟، اهمیت بیشتری پیدا می کند. شما نه تنها به مهارتهایی برای جلوگیری از سقوط خود نیاز دارید ، بلکه باید مراقب دیگران باشید که در تیم طناب خود هستند و باید یکی از آنها را لغزید و به سمت شکاف یا یک قطره حرکت کنید ، خود را بازداشت کنید. مدیریت طناب نیز به همان اندازه مهم است. دانستن اینکه چه موقع و چگونه طناب زنی کنید ، چقدر سستی را ترک کنید و چگونه سایر کوهنوردان را بیزار کنید مجموعه ای از مهارت ها است که توسط مدارس کوهنوردی یا باشگاه های مجرب آموخته می شود. درباره بیشتر بدانیدسفر یخچالهای طنابی.

 

 

پیمایش ناوها و خلأهای سفید: در بیشتر بهار و تابستان ، مسیرهای اصلی برف در کوههای ایالات متحده صعودهای طناب دار مستقیم است. چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ در اواخر تابستان یا پاییز ، با ذوب شدن برف سال ، شکافها شروع به باز شدن می کنند. یخچال های طبیعی که قبلاً صاف و بسته بندی شده بودند ، می توانند به پازلی از یخ های بهم ریخته و هزارتوی ترک تبدیل شوند. یافتن مسیر در این شرایط بسیار دشوارتر است. Whiteout نیز "جذابیت" خاص خود را ارائه می دهد. مهارت با ارتفاع سنج و قطب نما برای کونجات کراواس: و آخرین نکته ای که باید قبل از شروع به کار در مورد خود تأمل کنید: چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ آیا در صورت سقوط یک همراه می توانید از شکاف آن را نجات دهید؟ استفاده صحیح از لنگرهای برفی و سیستمی که به آن قرقره Z می گویند مجموعه مهمی از مهارت ها برای سفر ایمن یخچال ها است. حتی کوهنوردان باتجربه هر فصل این روش ها و سایر تکنیک های نجات را تمرین می کنند تا برای چیزهای غیر منتظره آماده شوند. درباره بیشتر بدانیدشکاف نجات.

 

کلاس کوهنوردی پیدا کنید 

 

مرحله دوم: آموزش کوهنوردی را شروع کنید

لذت ایستادن در بالای قله ، خیره شدن در حالی که مناظر زیر پایتان آشکار می شود ، همیشه آسان نیست. چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ کوهنوردی چالشهای جسمی و روحی بسیاری را به همراه دارد. معمول است که 12-14 ساعت در روز را با یک بسته سنگین به پشت به سربالایی بکشید. برای آماده سازی خود در برابر این چالش ها ، آمادگی جسمی و روحی لازم است.

 

آمادگی جسمانی

 

عمل به ظاهر ساده قرار دادن یک پا در مقابل پای دیگر می تواند کاملاً طاقت فرسا باشد هنگامی که یک بسته سنگین را حمل می کنید و ساعت هاست که در حال حرکت هستید.

برای آمادگی در برابر چالش های سنگین کوهنوردی ، بیشتر افراد نیاز به آموزش مکرر و مداوم از چندین ماه قبل از سفر دارند.چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ یک برنامه تمرینی منظم که شامل دویدن ، دوچرخه سواری و شنا می شود ، روش خوبی برای آماده سازی سیستم قلبی عروقی است. کوهنوردان راه پله داخلی می توانند به ساخت عضلات پا برای کوهنوردی کمک کنند. وزنه برداری می تواند قسمت بالاتنه را برای حمل بسته تقویت کند.

بهترین تمرین برای کوهنوردی با پک ، کوهنوردی با پک است. مقداری از وزنه را به پشت و سر خود را در سربالایی قرار دهید. پیاده رویهای اطراف را امتحان کنید تا بتوانید از آنجا ارتفاع بگیرید. یا مجموعه ای طولانی از پله ها را پیدا کرده و تکرارها را انجام دهید. این نوع تمرینات استقامت شما را در یک رویکرد طولانی مدت بیش از دویدن یا دوچرخه سواری بهبود می بخشد.

گرچه آمادگی جسمانی برای روزهای طولانی پیاده روی در سربالایی با کوله سنگین مهم است چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟، اما اثرات ارتفاع زیاد هنگام بالا رفتن از کوه می تواند غیر قابل پیش بینی باشد. در ارتفاعات بالاتر از 8000 فوت (و گاهی اوقات تا 5000 فوت) ، حتی افرادی که از نظر جسمی مناسب هستند نیز می توانند اثرات کاهش اکسیژن را در جو احساس کنند. علائم بیماری ارتفاع متوسط ​​دشواری خواب ، تنفس نامنظم هنگام خواب ، سردرد ، ضعف ، خستگی ، حالت تهوع ، سرگیجه و تنگی نفس است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری ارتفاع و آنچه می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید ، مقاله ما را بخوانید ،چگونه می توان بیماری ارتفاع را شناسایی و درمان کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آمادگی جسمانی برای چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ کوهنوردی و دیدن نمونه تمرین معمول ، مقاله ما را بخوانید ، چگونه برای کوهنوردی آموزش ببینیم.

 

آمادگی ذهنی

 

کوهنوردی به چیزی بیش از ورزشکاری و مهارت فنی در کوهنوردی نیاز دارد. این یک تفکر متفاوت از کوهنوردی ورزشی نزدیک به تمدن یا کوله پشتی در یک مسیر ثابت است. برای اتمام یک کوهنوردی باید زمان و انرژی بیشتری را متعهد شوید و باید در برابر سختی ها ، ناراحتی ها و خطرات احتمالی مانند سقوط سنگ ، سقوط یخ ، بهمن و سقوط در شکاف ها آماده باشید. همچنین ناامیدی که آب و هوای متزلزل کوهستان می تواند ایجاد کند وجود دارد. مهم نیست که چقدر برای آفتاب آموزش دیده ، آماده شده اید و دعا کرده اید ، طوفان می تواند شما را مجبور کند قبل از رسیدن به قله به عقب برگردید. به همین دلایل ، کوهنوردی برای همه مناسب نیست.

جوایز رفتن به محیط کوه می تواند بسیار زیاد باشد. آسمانی پر از ستاره ، چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ کرامپون هایی که زیر پایش خرد می شوند و صدای تنفس مداوم شما را تصویر کنید. چراغ های جلو مسیر را به سمت بالا مشخص می کنند ، سپس یکی یکی بیرون می روید زیرا اولین انگشتان نور یخچال را به رنگ صورتی درآورده و به منظره ای می رسید که بسیاری از افراد فقط از هواپیما می بینند. این لحظات لحظه هایی است که مردم را از راحتی یک سالن ورزشی سنگی یا اطمینان از یک صعود کوتاه به جاده دور می کند.

 

مرحله سوم: دنده ضروری را برای کوهنوردی تهیه کنید

 

کوهنوردی یک فعالیت پر فشار است. اگر در حال استخدام سرویس راهنما هستید ، ممکن است مقداری چرخ دنده تهیه یا در دسترس باشد تا اجاره داده شود ، بنابراین قبل از خرید با آنها مشورت کنید. دقیقاً آنچه باید طی کنید بسته به مسیری که قصد دارید از آن بالا بروید متفاوت است ، اما در اینجا برخی از وسایل شخصی را که به احتمال زیاد به آنها نیاز دارید آورده شده است:

  • چکمه های کوهنوردی: یک جفت کفش کوهنوردی سازگار با کرامپون راحت و محکم کلید اصلی سفر موثر در کوه ها است. چکمه های کوهنوردی نسبت به چکمه های کوله پشتی سفت ترند و همین امر باعث می شود هنگام راه رفتن با کرامپون از آنها حمایت بیشتری کند.
  • مهار صعود: از مهار استاندارد سنگ نوردی می توان استفاده کرد ، اما وسیله ای که مخصوص کوهنوردی طراحی شده سبک و راحت تر خواهد بود.
  • تبر یخی: تبر یخی منفردی که برای کوهنوردی عمومی طراحی شده همان چیزی است که درصورت لغزش در بیشتر اوقات برای صعود از شیب های تند و خودسوزی نیاز خواهید داشت. مسیرهای فنی بیشتر ممکن است به دو ابزار یخ نیاز داشته باشد.
  • کرامپون: کرامپون های استیل یا آلومینیومی هنگام راه رفتن روی برف یا یخ شیب دار باعث ایجاد کشش می شوند. کرامپون های آلومینیومی بسیار سبک هستند چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ ، اما تقریباً به اندازه فولاد مقاوم نیستند ، بنابراین فقط اگر به مناطق برفی متوسط ​​و بدون هیچ قسمت سنگی چسبیده باشید ، آنها را انتخاب کنید.
  • کلاه ایمنی کوهنوردی: هر کلاه ایمنی سنگ نوردی استاندارد کارساز خواهد بود. حتماً دارای گیره هایی برای اتصال چراغ جلو باشد.

این فقط آغاز است. برای سفر کوهنوردی شما ممکن است تجهیزات بیشتری لازم باشد. چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ در مقاله ما بیشتر بیاموزید ،ملزومات دنده کوهنوردی، و از ما استفاده کنید چک لیست کوهنوردی قبل از ترک خانه

 

مرحله چهارم: مسیر کوهنوردی را انتخاب کنید

 

اگر تصمیم گرفته اید راهنمای خود را برای صعود به کوهستان استخدام کنید ، درمورد اهداف خود و انواع صعودهایی (در صورت وجود) که قبلاً انجام داده اید با آنها صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند صعود دشواری را برای شما رقم بزند.

اگر یک دورهی را گذرانده اید و آماده انجام صعود بدون هدایت هستید ، باید فکر کنید که چه مهارت هایی دارید و چیزی را انتخاب کنید چگونه کوهنوردی را آغاز کنیم؟ که در توانایی های فنی و جسمی شما باشد. ولین گردش خود انتخاب کنید ، عاقلانه است که ابتدا در کوههای کوچکتر و با فنی کمتر تجربه کسب