.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

1. باور کردن چیست؟
1.1 نمایندگی گرایی
معمول است که اعتقاد را به عنوان موجودات - اعتقادات - درگیر کنیم که به نوعی در ذهن جای می گیرند. وقتی شخصی یک واقعیت خاص را یاد می گیرد ، به عنوان مثال ، وقتی کای می خواند که ستاره شناسان دیگر پلوتون را به عنوان سیاره طبقه بندی نمی کنند ، او یک باور جدید را بدست می آورد (در این حالت ، اعتقادی که ستاره شناسان دیگر پلوتون را به عنوان سیاره طبقه بندی نمی کنند). واقعیت مورد نظر - یا دقیق تر ، نمایندگی ، نمادی یا نشانگر آن واقعیت - ممکن است در حافظه ذخیره شود و در صورت لزوم به آن دسترسی یا فراخوانی شود. در یک روش گفتار ، باور فقط واقعیت یا گزاره ای است که نشان داده شده است ، یا نشانه خاصی از آن واقعیت یا گزاره. به بیان دیگر ، در بحث فلسفی هرچه استاندارد تر باشد ، اعتقاد این است كه این واقعیت یا بازنمایی ذخیره می شود. (علیرغم سهولتی که ما بین این روشهای مختلف گفتگو قدم می گذاریم ، آنها از اهمیت بالایی برخوردارند: با وجود داشتن آب گرم در بخاری آب - وضعیت "آب گرم" آماده باشید) با چیزهایی که در واقع موجود است ، تضاد کنید. در بخاری ، آن دسته از آب خاص ، یا به طور کلی آب است.)

همچنین معمول است که تصور کنیم عقاید نقش علّی در تولید رفتار دارند. با ادامه مثال ، ممکن است تصور کنیم که کای بعد از یادگیری در مورد پوسیدگی پلوتون ، کای به طور طبیعی توجه خود را به جای دیگری جلب می کند ، و آگاهانه این موضوع را برای چند روز در نظر نمی گیرد ، تا این که هنگام خواندن کتاب درسی علوم قدیمی با این جمله روبرو شد: "منظومه شمسی ما شامل نه سیاره است. " به طور غیر ارادی ، دانش جدید او درباره پلوتو از حافظه بیرون می آید. او می بیند که حقیقت ادعای کتاب درسی را تردید می کند و می گوید ، "در واقع ستاره شناسان دیگر این را قبول ندارند". به نظر می رسد که باور کای در مورد پلوتون ، یا تصرف او در این باور ، باعث باور یا بیان یک دلیل علنی از بیان او می شود ، امری منطقی به نظر می رسد.

با توجه به فيلسوفان ، عناصر گوناگون اين توصيف شهودي اعتقاد مورد اعتراض قرار گرفته است ، اما احتمالاً عادلانه است كه بتوان گفت اکثر فلاسفه معاصر ذهن ، بخش عمده اي از اين تصوير را که مظهر عقايد اصلي رويکرد بازنمايي به اعتقاد است ، مي پذيرند. کدام یک از موارد اصلی اعتقاد شامل داشتن شخصی در ذهن یا ذهن خود است که با همان گزاره گزاره ای مانند اعتقاد به بازنمایی همراه است. (اما در زیر موارد زیر 2.2-زیر را ببینید ، و نشانگر ورود ذهنی را ببینید.) همانطور که در ادامه بحث شد نماینده گرا ها ممکن است در ذات و ماهیت بازنمایی در حساب های خود اختلاف داشته باشند ، و علاوه بر داشتن چنین مواردی ، نیازی به توافق ندارند. اگر یک موجود برای داشتن یک عقیده واجد شرایط باشد ، نمایندگی لازم است. از جمله برجسته ترین مدافعان رویکرد بازنمایی به اعتقاد عبارتند از: فودور (1975 ، 1981 ، 1987 ، 1990) ، میلکان (1984 ، 1993) ، درتسکه (1988) ، کامینز (1996) ، بورژ (2010) ، ماندلباوم (2016 ؛ لحاف) -Dunn و Mandelbaum 2018) و Zimmerman (2018).

یک رشته بازنمودگرایی ، تأیید شده توسط فودور ، بازنمودهای ذهنی را به عنوان جملات در یک زبان اندیشه داخلی در نظر می گیرد. برای درک این که این دیدگاه به چه معنی است ، شروع با یک قیاس مفید است. بعضی اوقات رایانه ها با دستکاری جملات به زبان ماشین مطابق با قوانین خاص ، به عنوان عامل عمل می شوند. شرح ساده ای از آنچه اتفاق می افتد با وارد کردن شماره ها به صفحه گسترده ، در نظر بگیرید. ورودی های صفحه کلید باعث می شود کامپیوتر ، بسته به برنامه هایی که در حال اجرا است و وضعیت داخلی آن باشد ، یک جمله را (به زبان ماشین) با محتوا (ترجمه شده به انگلیسی) مثلاً "مقدار عددی 4" آنی یا "علامت گذاری" کند. در سلول A1 ". مطابق با قوانین خاص ، دستگاه سپس شکل "4" را در یک مکان مشخص روی مانیتور نشان می دهد و شاید ، اگر این قانون را اجرا کند "مقادیر ستون B باید دو برابر مقادیر ستون A باشد". جمله "مقدار عددی 8 در سلول B1" را علامت گذاری می کند و شکل "8" را در مکان دیگری روی مانیتور نشان می دهد. اگر روزی روبی را بسازیم که رفتار آن شبیه به یک انسان باشد ، ممکن است تصور کنیم که در امتداد خطوط توضیح داده شده در بالا عمل کند - یعنی با دستکاری در جملات ماشین زبان مطابق با قوانین ، در ارتباط با ورودی ها و خروجی های مختلف بالقوه . چنین روباتی ممکن است در جایی جمله ماشین زبان را که ترجمه انگلیسی آن "فرمول شیمیایی آب H2O است" ذخیره کند. ممکن است تصور کنیم این روبات قادر است مانند انسانهای صاحب این عقیده عمل کند زیرا در مناسبت های مربوطه دسترسی مناسب به این جمله را دارد:: وقتی از وی سؤال می شود "چه عناصر شیمیایی آب ترکیب شده است؟" ، این روبات به جمله آب دسترسی پیدا می کند و آن و سایر جملات مربوطه را دستکاری می کند به گونه ای که پاسخ مناسبی را ایجاد کند.

با توجه به فرضیه زبان اندیشه (به ورودی زبان فرضیه فکر مراجعه کنید) ، شناخت ما بیشتر مانند چنین روباتی پیش می رود. فرمول هایی که دستکاری می کنیم به زبان "ماشین" نیستند ، البته ،

 

https://modireafkar.ir/belief/

https://modireafkar.ir/thanksgiving/

https://modireafkar.ir/success-secret/

https://modireafkar.ir/the-law-of-vibration/

 


:: بازدید از این مطلب : 792
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : شنبه 23 فروردين 1399
.

از این گذشته ، بازاریابی رسانه های اجتماعی با بازاریابی محتوا (که در ادامه خواهیم نوشت) ارتباط تنگاتنگی دارد.

دلیل این امر این است که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مکان مناسبی برای تبلیغ مطالب آموزش بازاریابی اینترنتی  ارزشمند به جامعه و طاقچه های شما هستند - مانند این پست که در صفحه فیس بوک اوبرلو به اشتراک گذاشتیم:

تبلیغات فیس بوک اوبرلو

خوب ، اما در مورد تبلیغات در رسانه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی پرداخت شده
هزاران روش برای استفاده از بازاریابی در رسانه های اجتماعی پولی برای ارتقاء مشاغل شما وجود دارد و هر پلتفرم مجموعه گزینه های تبلیغاتی پولی خود را دارد.

فیس بوک را بگیرید.

می توانید مبلغی را برای تبلیغ پست های ارگانیک موجود خود بپردازید یا یک آگهی اختصاصی در فیس بوک متناسب با اهداف بازاریابی خود ایجاد کنید.

به بیشتر بازاریابی پرداخت شده در رسانه های اجتماعی نیز به "پرداخت به ازای هر کلیک" (که در ادامه جزئیات آنرا توضیح خواهیم داد) گفته می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، چگونگی ایجاد یک برنامه بازاریابی رسانه ای اجتماعی قاتل را بررسی کنید.

2. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
بهینه سازی موتور جستجو - همچنین به عنوان SEO شناخته می شود - فرایند بهینه سازی وب سایت ها و افزایش بازدید سایت   محتوای دیجیتالی برای بهبود رتبه موتورهای جستجو است که به نوبه خود ، تعداد بازدید کنندگان به یک صفحه وب خاص را به حداکثر می رساند.

به عبارت دیگر ، بگویید که می خواهید وب سایت مبلمان اداری خود را در بالای نتایج جستجوی Google قرار دهید هر وقت شخصی به جستجوی "مبلمان اداری در لندن" بپردازد. خوب ، روندی که شما برای تحقق آن استفاده می کنید SEO است.

شایان ذکر است که امروز وقتی در مورد SEO صحبت می کنیم ، تقریباً به طور انحصاری به گوگل مراجعه می کنیم (مگر اینکه شما در چین زندگی می کنید و از موتور جستجو بایدو استفاده می کنید).

چرا؟

زیرا گوگل بدون شک محبوب ترین موتور جستجوی جهان است - که 79.77٪ از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

موتورهای جستجو مقایسه شده است

بنابراین SEO چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو برای خزیدن اینترنت و ایجاد نمایه ای از محتوای موجود در اینترنت از چیزی به نام "رباتهای خزنده" استفاده می کنند.

سپس ، هر گاه شخصی یک کلمه کلیدی را جستجو کند ، موتور جستجو سعی خواهد کرد که مفیدترین و مناسب ترین نتایج را ارائه دهد.

اکنون دو طرف برای SEO وجود دارد: In-page و off-page.

SEO در صفحه چیست؟
SEO در صفحه زمانی است که وب سایت یا محتوای درآمد اینترنتی  خود را بهینه می کنید تا در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی یا عبارات هدفمند رتبه بالاتری داشته باشید.

نمونه هایی از جستجوگرها در صفحه شامل:

سرعت وب سایت خود را افزایش دهید
داشتن یک طراحی وب پاسخگو و بهینه شده همراه
از جمله کلمات کلیدی مورد نظر خود را
ساختار محتوا با برچسب های عنوان
بهینه سازی برای قطعه های برجسته Google
با استفاده از نشانه گذاری داده های ساخت یافته
از جمله پیوندهای داخلی به صفحات دیگر در وب سایت شما
اضافه کردن پیوندهای برون مرزی به وب سایتهای مرتبط دیگر
به همین دلیل ، SEO ارتباط نزدیکی با بازاریابی محتوا دارد - ما در زیر بیشتر این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

سئو خارج از صفحه چیست؟
سئو خارج از صفحه هنگامی است که وب سایت یا محتوای خود را بهینه می کنید تا در نتایج جستجو از طریق روش های خارج از وب سایت یا محتوای خود در نتایج جستجو بالاتر باشد.

اینها شامل سیگنالهای خارجی مانند حضور شما در رسانه های اجتماعی و ذکر نام های تجاری است.

با این حال ، بزرگترین و تأثیرگذارترین بخش SEO خارج از صفحه ، تولید بک لینک است. این زمانی است که وب سایت های دیگر به وب سایت یا محتوای شما پیوند می خورند.

استدلال پشت پرده ساده است.

اگر تعداد زیادی وب سایت به وب سایت شما پیوند پیدا کند ، گوگل فرض می کند که شما محتوای ارزشمند و مرتبط دارید.

موتورهای جستجو همچنین اقتدار وب سایت که به شما پیوند می دهد را در نظر می گیرند. به عنوان مثال ، یک پیوند از یک وب سایت معتبر مانند نیویورک تایمز از 100 پیوند از وب سایت های ناشناخته موثرتر خواهد بود.

یک راه عالی برای تولید بک لینک از وب سایتهای معتبر ، تولید محتوای باکیفیت است که افراد دیگر مایل به اشتراک گذاری آن هستند.

از طرف دیگر ، می توانید برای وب سایت دیگری محتوای اختصاصی ایجاد کنید - به این کار "ارسال مهمان" گفته می شود.

3. بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا فرایندی است که به طور مداوم ایجاد ، توزیع و تبلیغ مواد آنلاین مربوطه به روشی که به صورت استراتژیک برای جذب ، تعامل و تبدیل بازار هدف شما به مشتری طراحی شده است.

اشکال بی شماری از محتوا وجود دارد که مشاغل برای انجام این کار استفاده می کنند ، مانند:

پست های وبلاگ
فیلم ها (که اغلب در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند Facebook و YouTube به اشتراک گذاشته می شوند)
گزارش ها و مطالعات صنعت
اینفوگرافیک ها که گزارش ها و مطالعات را خلاصه می کنند
کتابهای الکترونیکی
پادکست ها
مطالعات موردی
ایمیل
وبینارها
این مقاله که می خوانید بازاریابی محتوا است!

بازاریابی محتوا با بسیاری از انواع دیگر بازاریابی اینترنتی - به ویژه بازاریابی رسانه های اجتماعی و سئو - همکاری نزدیکی دارد.

همانطور که در بالا دیدیم ، رسانه های اجتماعی یکی از اصلی ترین کانال های مورد استفاده در توزیع و تبلیغ مطالب است.

حال ، نگاهی دقیق تر به چگونگی ارتباط بازاریابی محتوا با سئو می اندازیم.

محتوای بهینه شده موتور جستجو یکی از بهترین راهها برای بالاتر بردن برند شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است.

به عنوان مثال ، من اخیراً یک پست وبلاگ با عنوان ، Instagram Story Dimensions and Killer Ideas for Up Your Game نوشتم ، و من از بهترین شیوه های SEO برای بهینه سازی آن برای کلمه کلیدی "ابعاد داستان اینستاگرام" استفاده کردم.

و در حال حاضر ، هر وقت کسی آن کلمه کلیدی را در Google جستجو کند ، مقاله من نتیجه برتر است:

مثال SEO

هدف این بازی:

در حالت ایده آل ، بیشتر افرادی که "ابعاد داستان اینستاگرام" را جستجو می کنند با wi

 

از این گذشته ، بازاریابی رسانه های اجتماعی با بازاریابی محتوا (که در ادامه خواهیم نوشت) ارتباط تنگاتنگی دارد.

دلیل این امر این است که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مکان مناسبی برای تبلیغ مطالب ارزشمند به جامعه و طاقچه های شما هستند - مانند این پست که در صفحه فیس بوک اوبرلو به اشتراک گذاشتیم:

تبلیغات فیس بوک اوبرلو

خوب ، اما در مورد تبلیغات در رسانه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی پرداخت شده
هزاران روش برای استفاده از بازاریابی در رسانه های اجتماعی پولی برای ارتقاء مشاغل شما وجود دارد و هر پلتفرم مجموعه گزینه های تبلیغاتی پولی خود را دارد.

فیس بوک را بگیرید.

می توانید مبلغی را برای تبلیغ پست های ارگانیک موجود خود بپردازید یا یک آگهی اختصاصی در فیس بوک متناسب با اهداف بازاریابی خود ایجاد کنید.

به بیشتر بازاریابی پرداخت شده در رسانه های اجتماعی نیز به "پرداخت به ازای هر کلیک" (که در ادامه جزئیات آنرا توضیح خواهیم داد) گفته می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، چگونگی ایجاد یک برنامه بازاریابی رسانه ای اجتماعی قاتل را بررسی کنید.

2. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
بهینه سازی موتور جستجو - همچنین به عنوان SEO شناخته می شود - فرایند بهینه سازی وب سایت ها و محتوای دیجیتالی برای بهبود رتبه موتورهای جستجو است که به نوبه خود ، تعداد بازدید کنندگان به یک صفحه وب خاص را به حداکثر می رساند.

به عبارت دیگر ، بگویید که می خواهید وب سایت مبلمان اداری خود را در بالای نتایج جستجوی Google قرار دهید هر وقت شخصی به جستجوی "مبلمان اداری در لندن" بپردازد. خوب ، روندی که شما برای تحقق آن استفاده می کنید SEO است.

شایان ذکر است که امروز وقتی در مورد SEO صحبت می کنیم ، تقریباً به طور انحصاری به گوگل مراجعه می کنیم (مگر اینکه شما در چین زندگی می کنید و از موتور جستجو بایدو استفاده می کنید).

چرا؟

زیرا گوگل بدون شک محبوب ترین موتور جستجوی جهان است - که 79.77٪ از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

موتورهای جستجو مقایسه شده است

بنابراین SEO چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو برای خزیدن اینترنت و ایجاد نمایه ای از محتوای موجود در اینترنت از چیزی به نام "رباتهای خزنده" استفاده می کنند.

سپس ، هر گاه شخصی یک کلمه کلیدی را جستجو کند ، موتور جستجو سعی خواهد کرد که مفیدترین و مناسب ترین نتایج را ارائه دهد.

اکنون دو طرف برای SEO وجود دارد: In-page و off-page.

SEO در صفحه چیست؟
SEO در صفحه زمانی است که وب سایت یا محتوای خود را بهینه می کنید تا در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی یا عبارات هدفمند رتبه بالاتری داشته باشید.

نمونه هایی از جستجوگرها در صفحه شامل:

سرعت وب سایت خود را افزایش دهید
داشتن یک طراحی وب پاسخگو و بهینه شده همراه
از جمله کلمات کلیدی مورد نظر خود را
ساختار محتوا با برچسب های عنوان
بهینه سازی برای قطعه های برجسته Google
با استفاده از نشانه گذاری داده های ساخت یافته
از جمله پیوندهای داخلی به صفحات دیگر در وب سایت شما
اضافه کردن پیوندهای برون مرزی به وب سایتهای مرتبط دیگر
به همین دلیل ، SEO ارتباط نزدیکی با بازاریابی محتوا دارد - ما در زیر بیشتر این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

سئو خارج از صفحه چیست؟
سئو خارج از صفحه هنگامی است که وب سایت یا محتوای خود را بهینه می کنید تا در نتایج جستجو از طریق روش های خارج از وب سایت یا محتوای خود در نتایج جستجو بالاتر باشد.

اینها شامل سیگنالهای خارجی مانند حضور شما در رسانه های اجتماعی و ذکر نام های تجاری است.

با این حال ، بزرگترین و تأثیرگذارترین بخش SEO خارج از صفحه ، تولید بک لینک است. این زمانی است که وب سایت های دیگر به وب سایت یا محتوای شما پیوند می خورند.

استدلال پشت پرده ساده است.

اگر تعداد زیادی وب سایت به وب سایت شما پیوند پیدا کند ، گوگل فرض می کند که شما محتوای ارزشمند و مرتبط دارید.

موتورهای جستجو همچنین اقتدار وب سایت که به شما پیوند می دهد را در نظر می گیرند. به عنوان مثال ، یک پیوند از یک وب سایت معتبر مانند نیویورک تایمز از 100 پیوند از وب سایت های ناشناخته موثرتر خواهد بود.

یک راه عالی برای تولید بک لینک از وب سایتهای معتبر ، تولید محتوای باکیفیت است که افراد دیگر مایل به اشتراک گذاری آن هستند.

از طرف دیگر ، می توانید برای وب سایت دیگری محتوای اختصاصی ایجاد کنید - به این کار "ارسال مهمان" گفته می شود.

3. بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا فرایندی است که به طور مداوم ایجاد ، توزیع و تبلیغ مواد آنلاین مربوطه به روشی که به صورت استراتژیک برای جذب ، تعامل و تبدیل بازار هدف شما به مشتری طراحی شده است.

اشکال بی شماری از محتوا وجود دارد که مشاغل برای انجام این کار استفاده می کنند ، مانند:

پست های وبلاگ
فیلم ها (که اغلب در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند Facebook و YouTube به اشتراک گذاشته می شوند)
گزارش ها و مطالعات صنعت
اینفوگرافیک ها که گزارش ها و مطالعات را خلاصه می کنند
کتابهای الکترونیکی
پادکست ها
مطالعات موردی
ایمیل
وبینارها
این مقاله که می خوانید بازاریابی محتوا است!

بازاریابی محتوا با بسیاری از انواع دیگر بازاریابی اینترنتی - به ویژه بازاریابی رسانه های اجتماعی و سئو - همکاری نزدیکی دارد.

همانطور که در بالا دیدیم ، رسانه های اجتماعی یکی از اصلی ترین کانال های مورد استفاده در توزیع و تبلیغ مطالب است.

حال ، نگاهی دقیق تر به چگونگی ارتباط بازاریابی محتوا با سئو می اندازیم.

محتوای بهینه شده موتور جستجو یکی از بهترین راهها برای بالاتر بردن برند شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است.

به عنوان مثال ، من اخیراً یک پست وبلاگ با عنوان ، Instagram Story Dimensions and Killer Ideas for Up Your Game نوشتم ، و من از بهترین شیوه های SEO برای بهینه سازی آن برای کلمه کلیدی "ابعاد داستان اینستاگرام" استفاده کردم.

و در حال حاضر ، هر وقت کسی آن کلمه کلیدی را در Google جستجو کند ، مقاله من نتیجه برتر است:

مثال SEO

هدف این بازی:

در حالت ایده آل ، بیشتر افرادی که "ابعاد داستان اینستاگرام" را جستجو می کنند با wi

 

 https://academysabz.com/internet-marketing-training/



:: بازدید از این مطلب : 623
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : شنبه 23 فروردين 1399
.

پس از شیوع ویروس کرونا، یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده این است که آیا حیوانات خانگی نیز به این ویروس مبتلا خواهند شد و می‌توانند ناقل آن باشند؟ پس از این که نتیجه آزمایش تعدادی سگ و گربه مثبت اعلام شد، این نگرانی‌ها جدی‌تر شد. اما در روزهای گذشته اعلام شد که یکی از ببرهای باغ وحشی در آمریکا نیز به این ویروس مبتلا شده‌است و پس از آن موج تازه‌ای از شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره رابطه کرونا و حیوانات و خطر حضور در کنار آن‌ها به راه افتاد.

ویروس کرونا از آن دسته ویروس‌هایی است که قابلیت انتقال بین انسان و حیوان را دارد. ظاهرا این ویروس در شهر نیویورک از یکی از افراد مبتلا به ۳ شیر و ۴ ببر منتقل شده است که نادیا، ببر ۴ ساله‌ای که در چند روز گذشته در صدر خبرها بوده نیز یکی از آن‌هاست. با وجود این که جواب آزمایش این حیوانات مثبت بوده است، اما باغ وحش محل نگه‌داری آن‌ها امید دارد همه آن‌ها کاملا بهبود بیابند.

کرونا و حیوانات خانگی

در حال حاضر، دانشمندان درباره نحوه انتقال این ویروس به اولین انسان مبتلا و همچنین اولین حیوانی که این ویروس را به انسان انتقال داده است، اطلاع دقیقی در اختیار ندارند. در ابتدا تصور می‌شد که بازار ماهی‌فروشان (حیوانات خوراکی و غذاهای دریایی) در شهر ووهان چین منشا انتقال این ویروس به اولین انسان بوده است، اما مطالعاتی که در ماه ژانویه صورت گرفت مشخص کرد که اولین فرد آلوده‌ای که شناسایی شده هیچ تماسی با این بازار نداشته است.

مطالعات دیگر حاکی از آن است که ۹۹ درصد ژنوم ویروس موجود در بدن بیماران مبتلا به کووید-۱۹ با ژنوم یافت شده از آن در پنگولین مشابه است. پنگولین نوعی مورچه‌خوار است که طبق اعلام بنیاد حیات‌ وحش جهانی، پرفروش‌ترین پستان‌دار در آسیا به شمار می‌آید. آن‌گونه که در نتایج این تحقیقات ذکر شده است، احتمالا پنگولین این ویروس را از خفاش‌ها به انسان انتقال داده است. تحلیل‌های ابتدایی از شباهت ۹۶ درصدی ژنوم کرونا ویروس یافت شده در انسان با ویروس موجود در بدن خفاش‌ها حکایت دارند که عامل انتقال دو بیماری SARS و MERS نیز شناخته می‌شوند.

طبق اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا، با وجود این که این ویروس با انتقال از یک گونه جانوری به گونه دیگر باعث ایجاد یک خطر همه‌گیر (پاندمیک) در جهان شده است؛ انتقال میان‌جانوری و گسترش آن به این روش چندان رایج نیست. بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تا کنون هیچ‌ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از حیوانات خانگی به یک انسان در هیچ‌ نقطه‌ای از دنیا مشاهده نشده است. علی‌رغم این اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی، برخی از گروه‌های مدافع حیوانات ابراز نگرانی کرده‌اند که ترس از حیوانات خانگی افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا هستند باعث گمراهی شود و بسیاری از این حیوانات در جامعه رها شوند و یا با آن‌ها بد رفتاری شود.

تا به‌حال موارد نادری از سگ‌ها و گربه‌های خانگی آلوده به ویروس کرونا کشف شده‌اند که پس از ابتلای صاحبان‌شان به کرونا، نتایج آزمایش این حیوانات نیز مثبت اعلام شده است. در ماه فوریه نتیجه آزمایش یک سگ پامرانین تقریبا مثبت اعلام شد و این حیوان در ماه مارس از دنیا رفت. اما طبق گزارش South China Morning Post، ممکن است علت مرگ این سگ سن بالای او بوده باشد. پس از آن، یک سگ دو ساله از نوع ژرمن شپرد نیز در هنگ کنگ یافت شد که پس از آزمایش مثبت صاحبش، مشخص شد این حیوان هم به ویروس کرونا آلوده شده است. اما در کمال تعجب، جواب آزمایش سگ دیگری که در این خانه زندگی می‌کند منفی اعلام شده و او سالم است.

کیس‌های حیوانی آلوده در هنگ کنگ به این دو مورد ختم نشده‌اند و یک گربه نیز در این منطقه به کرونا مبتلا شده است. اما گربه دیگری که در خبرها به آن اشاره شده در کشور بلژیک قرار دارد و طبق اعلام سرویس دامپزشکی ملی این کشور، تا کنون علائمی از بیماری‌های گوارشی و تنفسی را از خود نشان داده است.

کرونا و حیوانات خانگی

طبق مطالعات انجام شده در چین، احتمالا گربه‌ها نسبت به سگ‌ها بیشتر مستعد دریافت ویروس کرونا هستند. در این تحقیق گربه‌های خانگی مبتلا به کووید-۱۹ که نمونه‌هایی از ویروس را در بینی خود داشتند در کنار گربه‌هایی که سالم بودند قرار داده شدند. مدتی بعد، محققان متوجه شدند که گربه‌های سالم نیز به این ویروس آلوده شده‌اند و احتمالا انتقال ویروس از طریق قطرات تنفسی صورت گرفته است. انتقال ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی دقیقا همان روش رایج انتقال آن در میان انسان‌هاست که عمدتا از طریق عطسه و سرفه فرد آلوده صورت می‌گیرد.

در تحقیق مشابهی سگ‌ها نیز مورد آزمایش قرار گرفتند و آن‌گونه که انتظار می‌رفت، مقاومت آن‌ها بیشتر بود و انتقال از یک سگ به سگ دیگر اتفاق نیفتاد. اما اگر نگران این مورد هستید که گربه خانگی شما عامل انتقال ویروس باشد، باید اعلام کنیم که تا زمان نگارش این مطلب هیچ مدرکی از پخش میزان کافی ویروس از سوی گربه برای آلوده کردن یک انسان یافت نشده است. البته توجه داشته باشید که به دلیل جدید و ناشناخته بودن ویروس کرونا، اطلاعات ما درباره این ویروس کامل نیست و ممکن است در آینده یافته‌های جدیدی کشف شوند که دانسته‌های فعلی را نقض کنند. بنابراین، احتیاط و رعایت موارد بهداشتی توصیه شده از سوی مراجع رسمی همچون سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس عاقلانه‌ترین کار ممکن است.

لیندا سایف، ویروس شناس دانشگاه ایالتی اوهایو در مصاحبه با نشریه Nature گفته است که باید با تردید به نتایج حاصل از این آزمایش‌ها نگریست؛ زیرا تعاملات روزمره میان انسان و حیوانات خانگی در این آزمایش‌ها در نظر گرفته نشده است.

بر اساس توصیه CDC (مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا) اگر فردی به ویروس کرونا آلوده شده است، باید از بغل کردن، بوسیدن، رابطه نزدیک و تقسیم کردن غذای خود با حیوانات خانگی خودداری کند تا از انتقال ویروس به حیوان جلوگیری شود. در چنین شرایطی، بهتر است از افراد سالم خواسته شود تا مراقبت از حیوان را بر عهده بگیرند. اما اگر خود شخص بیمار مجبور است از آن مراقبت کند، باید قبل و بعد از تماس با حیوان دست‌های خود را با دقت و طبق اصول بهداشتی بشوید. همچنین، اگر شخصی فکر می‌کند نشانه‌های ابتلا به ویروس را دارد، اما هنوز آزمایش نداده یا منتظر اعلام جواب آزمایش خود است؛ باید موارد ذکر شده را رعایت کند. استفاده از ماسک در هنگام مواجه شدن با حیوانات خانگی نیز یکی از توصیه‌های انجمن دامپزشکی آمریکا برای افراد بیمار است.

به دلیل تفاوت عمر ویروس کرونا روی سطوح مختلف، این احتمال وجود دارد که دوستان پشمالوی ما بدون ابتلا به ویروس، آن را در موهای خود حمل کنند. اما تا الان تحقیقات درباره دوام ویروس روی سطوح به مواردی مانند پلاستیک، مقوا و کارتن، فلز و کاغذ خلاصه می‌شود و تحقیقی بر روی موی بدن حیوانات انجام نشده است. با توجه به اعلام انجمن دامپزشکی آمریکا، معمولا بقا و گسترش ویروس از فردی به فرد دیگر از طریق سطوح دارای خلل و فرج مانند مو یا خز سخت‌تر است؛ زیرا احتمال گرفتار شدن ویروس در حفره‌های آن مواد بیشتر خواهد بود.

CDC اعلام کرده است هر حیوانی می‌تواند حامل ذرات و اجرام ریزی باشد که باعث بیماری انسان شوند؛ پس چه بیماری همه‌گیری وجود داشته باشد و چه وجود نداشته باشد، بهتر است قبل و بعد از تماس با حیوان، غذایش و یا فضولاتش دست‌های خود را بشوییم.

در پایان، ذکر این نکته لازم است که همان‌گونه که در این دوران از اعضای خانواده و عزیزان خود مراقبت می‌کنیم، نباید فراموش کنیم که حیوانات خانگی نیز در طول این بحران به حمایت و مراقبت نیاز دارند. رعایت نکات ایمنی همچون حفظ فاصله ضروری و استفاده از ابزارهای مراقبتی مانند ماسک در هنگام تماس با حیوانات موجب می‌شود علاوه بر سلامت خود، از سلامتی آن‌ها نیز مراقبت کنیم.

منبع: The Verge



:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : شنبه 23 فروردين 1399
.

تجهیزات آزمایشگاهی (Lab Equipment) به هر آنچه در آزمایشگاه برای تست و آزمایشات به کار گرفته می شود گفته می شود که شامل دستگاه های آزمایشگاهی و مواد و اقلام مصرفی و ظروف و شیشه آلات آزمایشگاهی و نیز سکوبندی و ملزومات آزمایشگاه می باشد

 

معرفی انواع تجهیزات آزمایشگاه

لیست برخی از پرکاربرد ترین تجهیزات آزمایشگاهی به شرح زیر می باشند :

شیشه آلات آزمایشگاهی

شیشه آلات آزمایشگاهی طیف وسیعی از ظروف آزمایشگاهی را شامل می شوند که هر آزمایشگاهی از آزمایشگاه های مدارس گرفته تا آزمایشگاه های تشخیص طبی در بیمارستان ها و کنترل کیفیت در کارخانه جات و مراکز تحقیقاتی و نظامی جزئ اصلی و ضروری آزمایشگاه محسوب می شوند

 

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مواد شیمیایی آزمایشگاهی در آزمایشگاه ها به عنوان اصلی ترین مواد مورد استفاده محسوب می شوند به طوری که تمام وسایل و دستگاه های آزمایشگاهی معمولا برای آنالیز و تجزیه تحلیل اجزای سازنده یک ماده از مواد شیمیایی آزمایشگاهی با عناصر معلوم و مشخص به کار می روند.

گرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی روی بسته بندی کنار نام ماده و مشخصات شیمیایی و فرمول آنها درج می شود که به گونه ای معرف درصد خلوص شان نیز می باشد.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی از لحاظ فرمول شیمیایی و ماهیت با مواد صنعتی و خوراکی موجود در بازار یکسانند، اما مواد در گرید و خلوص آزمایشگاهی معمولا دارای درصد خلوص بالا می باشند.

این مواد آزمایشگاهی بر اساس کاربردشان و نیاز مصرف کنندگان در گرید های مختلفی که هر کدام درجه خلوص مختص خود را دارند از قبیل گرید های Extra pure – GR – ACS – HPLC –  BioChemistry  طبقه بندی می شوند.

 

 

 

فور یا آون آزمایشگاهی

از دستگاه فور آزمایشگاهی یا آون آزمایشگاهی عمدتاً برای خشک کردن لوازم آزمایشگاهی یا استریل کردن آنها ( به روش حرارت خشک ) استفاده می شود . توصیه می شود برای خشک کردن لوازم آزمایشگاهی از حرارت C°80  استفاده کنید . استریل کردن توسط حرارت خشک فقط در صورتی موثر است که جسم مورد نظر 40 دقیقه در حرارت C°80 یا 60 دقیقه در حرارت C°160 حرارت داده شود . زمان استریل کردن از زمان رسیدن به حرارت مورد نظر ، آغاز می شود . قبل از استفاده از فور آزمایشگاهی برای استریل کردن ، دما به حد مورد نظر رسانده شود.

 

انکوباتور آزمایشگاهی

در حرارت های خاص برای انجام تست های آزمایشگاهی یا نگهداشتن محلول ها و یا کشت میکروب ها از یکی از دستگاه های آزمایشگاهی به نام انکوباتور یا به اصطلاح اتوو استفاده می کنند. انکوباتور ها به سه دسته تقسیم می شوند: انکوباتور C°20 انکوباتور 30°C انکوباتور C°2±35

سانتریفیوژ

سانتریفیوژ برای جدا کردن دانسیته های متفاوت یک محلول استفاده می شود (با استفاده از نیروی گریز از مرکز) . امروزه یکی از پرمصرف ترین تجهیزات آزمایشگاه ها سانتریفیوژ است که از آن برای جدا کردن سرم، تهیه ته نشین محلول ، تهیه فیلتر فاقد پروتئین و… استفاده می شود.

 

 

 

بن ماری یا حمام آزمایشگاهی

حمام آزمایشگاهی آب گرم یا بن ماری از محفظه ای دارای آب تشکیل شده است . درجه حرارت آب داخل آن را می توان تا 100 درجه سانتی گراد تنظیم کرد. در حقیقت از دستگاه بن ماری برای تامین حرارت های 25،30،37،42،56،63،80 و 100 درجه سانتی گراد بسته به نیاز استفاده می گردد . حمام آزمایشگاهی یکی از دستگاه های آزمایشگاهی می باشد که برای گرم و ذوب نمودن برخی از محیط های کشت و فرآورده های خونی منجمد گشته نیز استفاده می شود . همچنین برای انجام یک سری از واکنش های بیوشیمیایی نیز کاربرد دارد.

 

PH متر

PH متر یا پی اچ متر ( پ هاش متر ) یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است که آن را برای غلظت یون های هیدروژن در محلول بکار می برند به این صورت که ph متر که معمولا یک دستگاه دیجیتالی و دارای یک الکترود به عنوان شناساگر است ph محلول یا همان غلظت اسیدی و بازی را عددی بین 0 تا 14 انودازه گیری می کند؛ این غلظت با یک پتانسیومتر سنجیده می شود که تغییرات پتانسیل های الکتریکی الکترود ها را اندازه گیری می کند.

کوره آزمایشگاهی

در میان تجهیزات آزمایشگاهی موارد استفاده از کوره آزمایشگاهی بسیار زیاد است و آن را برای کار در نواحی دمایی مختلف طراحی کرده اند. تا حد زیادی  ویژگی کوره آزمایشگاهی را توسط کیفیت یا مقاومت عایق و قابلیت های دمایی عناصر گرما دهنده ی آن، مشخص می کنند.

هرچه دما بیشتر باشد، به دلیل افزایش کیفیت یا مقاومت آن، باید برای تهیه کوره هزینه ی بیشتری کرد. می توان گفت، تقریبا تمامی کوره های آزمایشگاهی از طریق کنترلر های دیجیتالی به کار گرفته می شوند، که این باعث می شود زمان نگهداری و سرعت خنک سازی کوره آزمایشگاهی طیف وسیعی را پوشش دهد.

 

ترازوی آزمایشگاهی

ترازوی آزمایشگاهی ( Balance ) دستگاه آزمایشگاهی است که وزن جسم یا ماده مورد نظر را اندازه گیری می کند . کلمه Balance از لغت لاتین «BilanX» به معنای داشتن دو کفه گرفته شده است . امروزه ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی دارای یک کفه و کاملا الکترونیکی بوده و غالبا دارای مسیری خروجی برای اتصال به رایانه می باشد. در آزمایشگاه های مجهزتر ترازو ها به کامپیوتر متصل هستند

 

هود آزمایشگاهی

برای کنترل کردن ذرات موجود در هوا از یکی از تجهیزات آزمایشگاهی به نام هود آزمایشگاهی یا Biological Safety Cabinet استفاده می شود. گزارشات و بررسی ها حاکی از آن است که فعالیت هایی مثل میکروب شناسی (یا کشت میکروب)، تهیه اسید و سانتریفیوژ باعث ایجاد و شکل گیری آئروسل یا ذرات معلق در هوا مانده شده که موجب مبتلا شدن پرسنل ها به بیماری می شود. کار هودهای ایمنی زیستی جداسازی این ذرات از هوا است.

هات پلیت

هات پلیت آزمایشگاهی یا هیتر آزمایشگاهی یکی از تجهیزات آزمایشگاهی پرکاربرد می باشد که معمولا برای گرم کردن و حرارت دادن تدریجی به مایعات و مواد آزمایشگاهی استفاده می شود ؛ امروزه هات پلیت ها در ترکیب با همزن مغناطیسی تولید می شوند که به هات پلیت با همزن مغناطیسی یا هات پلیت مگنت معروفند و می توانند عمل همزدن و حرارت دهی به محلول ها و مواد آزمایشگاهی را بصورت همزمان انجام دهند

 

همزن مغناطیسی

همزن مغناطیسی یا همان مگنت استیرر یکی از پرکاربرد ترین دستگاه های آزمایشگاهی است بطوریکه در غالب آزمایشگاه های کمی و کیفی و تحقیقاتی جزء تجهیزات اصلی رومیزی در آزمایشگاه به شمار می رود و معمولا دارای عمر کارکرد طولانی و از جنس چینی ، آکریلی یا آلومینیومی هستند.

 

سینک آزمایشگاهی

سینک آزمایشگاهی به اشکال مختلفی وجود دارد از جمله رزین اپوکسی ، فولاد ضد زنگ و پلی اولفین و سینک های drop-in و سینک های تو کار ( undemount ) آزمایشگاهی . سینک آزمایشگاهی که بیشتر از همه به کار گرفته می شود از نوع رزین اپوکسی و drop-in است که به پیشخوان متصل شده و به وجود یک زیر ساختار به عنوان یک پشتیبان نیاز نمی باشد . سینک های آزمایشگاهی به شکل واحد های تک یا دو قسمتی نیز وجود دارند که جنس آن ها از فولاد ضد زنگ و اپوکسی می باشد .

 

 

یخچال فریزر آزمایشگاهی

یخچال آزمایشگاهی و فریزر آزمایشگاهی از مهمترین تجهیزات آزمایشگاه و اصلی ترین دستگاه های برودتی و سرمایشی در آژمایشگاه ها می باشند که معمولا در هر آزمایشگاهی به چشم می خورند .

 

اسپکتروفتومتر

فوتومتر و دستگاه اسپکتروفوتمتر یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است که نور عبور یافته از محلول را اندازه گیری می نمایند تا غلظت ماده جاذب نور در محلول تعیین شود.

 

اتوکلاو

دستگاه اتوکلاو Autoclave یکی از دستگاه های آزمایشگاهی است که با استفاده  از حرارت بخار آب تحت فشار برای استریل کردن محیط های کشت ، محلول ها ، پسماندهای آلوده و مواد خشک مورد استفاده قرار می گیرد . در قرن نوزدهم میلادی برای اولین بار اتوکلاو های بخار برای استریل کردن مایعات بکار گرفته شد ولی با پیشرفت علم و تکنولوژی ، در حال حاضر از این دستگاه برای موارد فوق الذکر استفاده می شود. این دستگاه را می توان در خانواده ی دستگاه بن ماری قرار دارد که وظیفه گرمایشی را به نوع های متفاوت بر عهده دارند.

 

چشم شوی اضطراری

دوش و چشم شوی اضطراری جهت پيشگيری و كاهش عوارض ناشی از تماس با مواد خورنده و سوزاننده شيميایی در محيط آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چراغ بونزن

چراغ بونزن یکی از لوازم متداول آزمایشگاهی می باشد که یک شعله ی باز گازی ایجاد می کند و از آن برای گرم کردن، استریل و یا احتراق استفاده می شود. چراغ بونزن به افتخار “روبرت بونزن” نام گذاری شده است.گاز استفاده شده در چراغ بونزن می تواند گاز طبیعی که اساساً متان است، باشد و یا یک گاز پترولئوم گداخته شده مانند پروپان، بوتان و یا مخلوطی از هر دو آنها باشد.

 

دیتا لاگر

دیتالاگر ( که با نام ثبت کننده ی داده هم شناخته می شود ) یک دستگاه الکترونیکی است که دیتا را در طول زمان یا در ارتباط با مکان به وسیله ی یک دستگاه یا سنسور تعبیه شده یا از طریق ابزار ها و سنسور های خارجی ثبت می کند. اکثر آنها، نه تمامی شان، بر اساس یک پردازنده ی دیجیتالی ( یا کامپیوتر ) ساخته می شوند.

 

دستگاه کروماتوگرافی

برای جداسازی ترکیبات آلی و غیر آلی از روشی استفاده می شود که به آن کروماتوگرافی گفته می شود. بوسیله کروماتوگرافی امکان آنالیز و مطالعه بر روی این ترکیبات امکان پذیر می شود. دانشمندان با آنالیز ترکیبات متوجه می شوند که ترکیبات از چه چیز یا چیزهایی ساخته شده اند.  میتوان گفت که کروماتوگرافی یک روش فیزیکی عالی برای بررسی مخلوط ها و حلال هاست.

 

رفراکتومتر

از رفراکتومتر یا رفرکتومتر یکی  از دستگاه های آزمایشگاهی برای اندازه گیری شوری و چگالی ویژه ی آب استفاده می شود. در صنعت ماشین از رفراکتومتر برای اندازه گیری میعان خنک کننده و میزان PH روغن های خنک کننده برای فرآیند های ماشینی CNC استفاده می شود.در ساخت مشروبات از رفراکتومتر برای اندازه گیری چگالی ویژه قبل از تخمیر برای تعیین میزان قند های تخمیر پذیری استفاده می شود که به طور بالقوه به الکل تبدیل می شوند.

 

ژرمیناتور

به منظور جوانه زدن دانه ها از دستگاه آزمایشگاهی به اسم ژرمیناتور یا اتاقک رشد استفاده می شود . معمولا این ژرمیناتور ها فراهم کننده ی محیطی می باشند که در آن مواردی نظیر نور ، رطوبت و دما در حالت کنترل شده قرار دارند تا بدین وسیله شرایط بهینه برای جوانه زنی دانه ها به دست آورده شود .

 

پارتیکل کانتر

ابزاری که برای کشف و شمارش ذرات استفاده می شود را ذره شمار یا پارتیکل کانتر می گویند. نحوه شمارش ذرات یا بر اساس تابش نور، یا تیرگی نور و یا ایجاد تصویر به صورت مستقیم است.

 

سکوبندی آزمایشگاهی

در تعریف سکوبندی آزمایشگاهی به معنای به کارگیری اقلامی در راستای کمک به انجام تست ها در آزمایشگاه می باشد که در همان حین نسبت به سختی های محیط کار آزمایشگاهی مقاومت نشان دهند . احتمال این وجود دارد که در آزمایشگاه ها به خاطر استفاده در سکوبندی آزمایشگاهی چندین قطعه وجود داشته باشد که برای حمایت از عملکرد های مختلف به کار گرفته می شوند .

 

شوف بالن یا منتل آزمایشگاهی

در تعریف شوف بالن یا منتل یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است که به منظور حرارت دادن ظروف ، به عنوان ابزار جایگزین و یا شکل های دیگری از حمام حرارتی ، استفاده می شود . در هنگام قیاس با دیگر وسایل حرارت دهی ، به عنوان مثال اجاق بشقابی ها یا چراغ های بونزن ، ظروف شیشه ای را می شود در تماس مستقیم با شوف بالن بدون بالا بردن قابل توجه خطر شکستن شیشه آلات قرار داد ، علت آن این است که عنصر حرارت دهی منتل از ظرف جدا می باشد تا جلوی گرادیان های بسیار بالای دمایی گرفته شود .

 

شیرآلات آزمایشگاهی

ساخت شیرآلات آزمایشگاهی به منظور راحتی کار و ایمنی و استفاده در محیط های آزمایشگاهی نظیر کلاس های شیمی صورت گرفته است . تمامی شیرآلات آزمایشگاهی شکل یکسانی ندارند و در هنگام خرید باید جنبه های مختلفی را در نظر داشت .

 

شیکر آزمایشگاهی

شیکر آزمایشگاهی یکی از دستگاه های آزمایشگاهی پر کاربرد در تمامی آزمایشگاه های تشخیص ، اندازه گیری ، کنترل کمی و کیفی و تحقیقاتی می باشد و این به دلیل اهمیت بسیار زیاد هم زدن و ترکیب و مخلوط کردن در انواع آزمایشات است.

از شیکر های آزمایشگاهی برای مخلوط کردن ، هم زدن و ترکیب محلول های و مایعات و نیز انجام آزمایشات استفاده می شود و در واقع شیکر آزمایشگاهی یک سرعت دهنده و کاتالیزور در تحریک واکنش ها در سطوح مولکولی مواد می باشد. اخیرا به جای آن از همزن مغناطیسی نیز در آزمایشات برای هم زدن و ترکیب مایعات استفده می گردد.

 

مخلوط کن آزمایشگاهی

یکی از دستگاه های ساده ای که به شکل متداولی در آزمایشگاه ها به کار گرفته می شود مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی یا میکسر آزمایشگاهی ( همزن مکانیکی آزمایشگاهی ) است که به منظور مخلوط کردن ویال های کوچکی از مایع استفاده می شود . این دستگاه از یک موتور الکتریکی با محور هدایتی تشکیل شده که نصب آن به صورت عمودی است و با یک قطعه ی لاستیکی فنجانی شکل در ارتباط می باشد که اندکی به دور از مرکز سوار شده است . زمانی که موتور به جریان در می آید ، نوسان قطعه ی لاستیکی با حرکت دایره ای شروع می شود . هنگامی که یک لوله ی آزمایش یا محفظه ی مناسب دیگری به داخل فنجان لاستیکی با فشار قرار می گیرد ، این حرکت به داخل مایع انتقال می یابد و به نوعی یک گرداب شکل می گیرد . امکان این وجود دارد که سرعت مخلوط کن آزمایشگاهی گردابی ( میکسر آزمایشگاهی ) را تغییر داد و تنظیم آن ها را به نحوی انجام داد که به شکل پیوسته تحت جریان باشد یا فقط هنگامی کار کند که فشار در سطح پایینی به قطعه ی لاستیکی اعمال شود .

 

میکروسکوپ

میکروسکوپ آزمایشگاهی یکی از اصلی ترین تجهیزات آزمایشگاه می باشد که برای مشاهده نمونه با بزرگ نمایی بسیار زیاد از آن در انواع آزمایشگاه ها استفاده می شود

انواع مختلفی از میکروسکوپ آزمایشگاهی از لحاظ قدرت بزرگ نمایی در بازار تجهیزات آزمایشگاهی موجودند که همگی بوسیله ی عدسی های مختلف باعث بزرگ نمایی تصویر در مشاهده نمونه های آزمایشگاهی می شوند .

 

هموژنایزر

هموژنایزر یکی از تجهیزات آزمایشگاهی است که از آن برای هموژنیزاسیون فلزات مانند گیاه، بافت، خاک، غذا و بسیاری از موارد دیگر استفاده می کنند. مدل های زیاد متفاوت دستگاه هموژنایزر با استفاده از تکنولوژی های مختلف فیزیکی برای آشفتگی به وجود آمده اند. یک هزار سال است که از هاون آزمایشگاهی به عنوان یک ابزار استاندارد استفاده می شود (حتی در آزمایشگاه های مدرن) اکثر راه حل های مدرن بنا بر نوع مخلوط کن ابزار ها (که از آنها در آشپزخانه هم استفاده می کنند)، سونیکیشن، آسیاب کن ها، فشار بالا، مکانیسم های چرخشی – ثابتی و موارد بسیار دیگر از نیرو های فیزیکی است.

 

مولتی پارامتر

مولتی پارامتر با مولتی متر دستگاه آزمایشگاهی است که از آن به منظور مشخص سازی کیفیت آب استفاده می شود . مولتی پارامتر اندازه گیری کننده ی کیفیت آب امکان اندازه گیری 13 پارامتر را دارد یعنی : pH ، OPR ، دما ، اکسیژن حل شده ، هدایت الکتریکی ، کل نمک های حل شده ، شوری ، مقاومت ، میزان رسانایی خاص ، آمونیوم ، نیترات ، کلرید و فشار هوا .

 

 

 

یو پی اس آزمایشگاهی

سیستم های یو پی اس آزمایشگاهی ( سیستم های تامین برق غیر منقطع آزمایشگاهی ) برای مهیا کردن برق تمیز ، غیر منقطع ، شایسته شده به صورت دقیقی برای تجهیزات آزمایشگاهی طراحی شده اند

 

 

منبع : تجهیزیار



:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : جمعه 15 فروردين 1399
.
آیا سال 2020 سالی خواهد بود که در نهایت یک تجارت آنلاین سودآور ایجاد خواهید کرد؟
 
شما هر سال در مورد آن فکر کرده اید. شما به بیش از ایده های بی شماری در زمینه تجارت کسب درآمد آنلاین در ذهن خود رفته اید و تصور کرده اید اگر بتوانید از شغل خود خارج شوید و در اینترنت درآمد کسب کنید ، زندگی شما چگونه خواهد بود.
 
شما می توانید با سهولت به جهان سفر کنید ، یک سبک زندگی راحت را برای خود و خانواده خود ایجاد کنید و به آزادی مالی دست یابید. سرانجام می توانید از محدودیت های سبک زندگی 9-5 فرار کنید و زمان خود را کاملاً اختصاص دهید.
 
اما بعد ، چه اتفاقی می افتد؟ معمولاً مدتی را با در نظر گرفتن ایده ها می گذرانید اما درنهایت به منطقه راحتی خود متوسل می شوید.
 
درآمد پایدار شغل امن شما ، سهولت داشتن شخص دیگری به شما می گوید هر روز چه کاری باید انجام دهید (به جای اینکه سعی کنید آن را از ابتدا مشخص کنید) و برنامه مداوم.
 
شما به خودتان می گویید ، "می دانید چه؟ امسال کمی دیوانه است. من سال آینده این تجارت آنلاین را شروع می کنم! "
 
اما "سال آینده" هرگز نمی آید.
 
ما در اینجا هستیم تا به شما بگوییم که سال 2020 سالی است که باید تجارت آنلاین خود را شروع کنید. فرصت بیشتری از همیشه وجود دارد ، و شما باید از این مزیت استفاده کنید!
 
برای کمک به شما در شروع کار ، ما قصد داریم 27 ایده کسب و کار آنلاین را طرح کنیم. از طریق آنها بخوانید ، ببینید که با آنها چه ارتباطی دارید و تحقیقات خود را شروع کنید. سپس با یکی شروع کنید ، خیلی ساده است!
 
27 "شروع آسان" ایده های کسب و کار آنلاین
در اینجا لیست 27 ایده کسب و کار آنلاین برای سال 2020 آورده شده است:
 
1. ایجاد یک وبلاگ و کسب درآمد از آن
ما در مورد چگونگی راه اندازی یک وبلاگ در این وب سایت و به دلایل بسیار زیاد صحبت می کنیم. در سال 2020 ، شروع به ایجاد یک وبلاگ آسان تر از گذشته ، و وبلاگ شما همچنین می تواند منبع بالقوه بزرگی از درآمد باشد (اگر می دانید چگونه می توانید از آن سود کسب کنید).
 
به خاطر داشته باشید که فقط وبلاگ خود را راه اندازی نمی کنید و انتظار دارید که پول در آن به گردش درآید. شما باید به طور مداوم محتوا ایجاد کنید ، همچنین باید محتوا باشد که افراد را آموزش می دهد ، به آنها اطلاع می دهد یا سرگرم می کند. به عبارت دیگر ، نیاز است که علاقه آنها را به نوعی جلب کند.
 
چه چیز دیگری ، شما باید چیزی را از طریق وبلاگ بفروشید. این می تواند فضای تبلیغاتی ، محصولات ، محصولات دیجیتال ، پست های حمایت شده ، مربیگری ، کتابهای الکترونیکی و غیره باشد.
 
اما اگر شما مایل به کار هستید و به مدت طولانی وارد آن نیستید ، وبلاگ نویسی می تواند بسیار سودآور باشد (بعضی از وبلاگ نویسان 50 دلار دلار در ماه یا بیشتر).
 
در اینجا چند منبع برای کمک به شما برای شروع اولین وبلاگ خود آورده شده است:
 
نحوه شخصی سازی وبلاگ وردپرس
نحوه نصب بلاگ وردپرس در Bluehost
نحوه افزایش ترافیک وبلاگ
2. با بازاریابی وابسته شروع کنید
بازاریابی وابسته را بیاموزید بازاریابی مؤثر اساساً روند ارتقاء کمیسیون با ارتقاء محصول شخص دیگری است.
 
دو راه اصلی وجود دارد که بیشتر مردم بازاریابی وابسته انجام می دهند:
 
محصولات اطلاعاتی شما محصولاتی مانند کتابهای الکترونیکی ، سایتهای عضویت ، سریال های ویدئویی و غیره را تبلیغ می کنید این نوع بازاریابی شرکت های وابسته می تواند شما را به کمیسیون 50٪ یا بیشتر برساند ، موانع نسبتاً کمی برای ورود به آن داشته باشد ، و پیدا کردن محصولاتی برای تبلیغ آسان است.
شرکای آمازون بسیاری از بازاریابان وابسته با Amazon موفق هستند. به معنای واقعی کلمه میلیون ها محصول برای انتخاب وجود دارد و می تواند کاملاً سودآور باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید از برنامه آمازون همکاران مطلع شوید.
توجه سریع طرف: قبل از شروع بازاریابی شرکت های وابسته ، به شما کمک می کند حداقل دانش بنیادی درمورد جستجوگرها و نوشتن مقاله داشته باشید (بعداً در مورد هر یک از این موارد).
 
گفته می شود ، شما می توانید چند کتاب نوشتن مقاله را بخوانید و از طریق راهنمای مبتدیان SEO از SEO Moz برای جستجوی کار خود جستجو کنید.
 


:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : پنج شنبه 14 فروردين 1399
.

دست سریعترین راه برای بدست آوردن پول زیاد (خوب ، بدون شکستن قانون). بسیاری کسب درآمد از اینترنت از دانشجویان واقعاً 100 پوند از این تکنیک ساخته اند. این کاملاً قانونی ، بدون ریسک ، بدون مالیات است و هرکسی بالای 18 سال در انگلستان می تواند این کار را انجام دهد (در انگلیس نیست؟ پرش به شماره 2).

 

این کار با استفاده از شرطهای رایگان که بطور منظم توسط سایتهای شرط بندی از طریق "تطبیق" آنها در بورس شرط بندی ارائه می شود ، کار می کند. شرط بندی همسان خطر را از بین می برد (شرط می بندید و در برابر نتیجه مشخص شرط می کنید).

 

این به شما امکان می دهد شرط بندی رایگان را که می تواند تا 100 پوند باشد ، کنار بگذارید. این تعداد را با چند سایت شرط بندی ضرب کنید و به راحتی می توانید با سود چند صد پوندی دور شوید.

 

اوون شما را در این زمینه راهنمایی می کند که چگونه اولین سود first 13 (خود را (با استفاده از یک مثال از زندگی واقعی) در این گوهر راهنمای شرط بندی شرط بندی کنید. اگر می دانید از هر راه بهتری برای تهیه 40 پوند در ساعت در خانه ، لطفا به ما اطلاع دهید!

 

نظرسنجی آنلاین

نظرسنجی های پرداخت شده

 

روشی که به طور فزاینده ای برای پول درآوردن دانش آموزان تکمیل نظرسنجی آنلاین در اوقات فراغت خود است. شرکت های تحقیقاتی همیشه برای پاسخ دادن به نظرسنجی ها و آزمایش محصولات جدید ، اعضای جدیدی را در سراسر جهان جذب می کنند.

 

برای چند دقیقه پر کردن فرم ، شما می توانید یک زن و شوهر از پرداخت که به عنوان پول نقد یا پاداش پرداخت می شود. برای برخی از نظرسنجی ها می توانید 3 پوند (5 دلار) هزینه کنید!

 

چند مورد خوب برای امتحان کردن عبارتند از: تولونا ، LifePoints ، InboxPounds ، Onepoll ، Survey های Survey ، i-Say، Opinion Outpost، The Opelion Panel، YouGov، Pinecone، SurveyBods، Hiving، Panel Base، Prolific، Opinion Value، Opinion Panel، Survey آشغال

 

همچنین در Swagbucks ثبت نام کنید که به شما امکان می دهد از نظرسنجی و همچنین به سادگی در وب گشت و گذار ، تماشای فیلم و بازی بازی کنید.

 

بروزرسانی: راهنمای کامل جدید ما را برای بهترین نظرسنجی های آنلاین پرداخت کنید!

 

برای جستجوی وب پرداخت شد

برای انجام کارهایی که قبلاً به صورت آنلاین انجام می دهید علاقه دارید درآمد کسب کنید؟ این باید یکی از ساده ترین روش های کسب درآمد آنلاین و بدون هیچ گونه تلاش یا تغییر در رفتار شما باشد.

 

این ایده خلاقانه توسط Qmee.com برای جستجو در گوگل ، بینگ یا یاهو به شما پاداش می دهد. شما فقط یک افزودنی ساده برای مرورگر خود نصب می کنید و هنگامی که جستجو را انجام می دهید ممکن است در کنار جستجوی عادی خود ، چندین نتیجه حمایت مالی نیز داشته باشید.

 

qmee پرداخت جستجو کرد

 

هر نتیجه Qmee دارای پاداش وجه نقد شده است - اگر به آن علاقه دارید به سادگی روی آن کلیک کنید و پاداش خود را جمع کنید.

 

بهترین چیز این است که حداقل برای پرداخت پول وجود ندارد - اولین مورد ما فقط به 72p وصل شد که به حساب پی پال ما وصل شده است. شما همچنین می توانید آن را به اهداء خیریه اهدا کنید.

 

هم اکنون به صورت رایگان ثبت نام کنید و درآمد خود را از جستجوهای خود شروع کنید! برای شروع اینجا را کلیک کنید

 

تجارت بازار آنلاین

در حالی که این لزوما راهی آسان برای کسب درآمد نیست ، اگر یاد بگیرید که این کار را به درستی و با اطمینان انجام دهید ، سرمایه گذاری در بورس سهام می تواند سودآور باشد. با همین اشاره ، اگر آن را جدی نگیرید ، ممکن است ضررهای قابل توجهی متحمل شوید.

 

امروز دیگر نیازی به تأمین بودجه قایق بادبانی کارگزاران سهام سبک به سبک گرگ وال استریت نیست. شما می توانید تمام این کارها را با کمک سیستم عاملهای تجارت آنلاین انجام دهید.

 

با گذشت ساعت ها در تحقیق در مورد این فرصت جدید ، من در مورد دو سیستم عامل بزرگ: Plus500 و eToro.com تجربه کرده ام. هر دو حساب کاربری رایگان ارائه می دهند.

 

به طور کلی من eToro را با بیش از 12 میلیون کاربر در سراسر جهان ترجیح می دهم. این فیلم در یک مستند بی بی سی 2 با عنوان "معامله گران: میلیون ها دقیقه در دقیقه" به نمایش گذاشته شده و اخیراً حمایت از چندین باشگاه فوتبال لیگ برتر را آغاز کرده است.

http://site-2403739-8886-7236.mystrikingly.com/



:: بازدید از این مطلب : 2030
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : پنج شنبه 14 فروردين 1399
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی