تعداد کمی از مردم دوست دارند لاستیک های جدید بخرند. آنها یکی از گرانترین موارد تعمیر و نگهداری در اتومبیل هستند ، انتخاب موارد مناسب برای وسیله نقلیه شما گیج کننده است و نصب یک قطعه بزرگ از روز شما را می گیرد.

هرچند باید این کار را انجام دهید ، زیرا رانندگی با لاستیک های فرسوده که آج کمی باقی مانده ایمن نیست و می تواند شما را در کنار جاده گیر بیندازد. شما باید حداقل چند صد دلار برای خرید مجموعه ای از لاستیک ها و نصب آنها روی وسیله نقلیه خود برنامه ریزی کنید.

اگر برای خرید لاستیک های جدید آماده می شوید ، راهنمای گام به گام ما را دنبال کنید تا بفهمید چگونه می توانید لاستیک هایی را که روی ماشین شما کار می کنند ، با سبک رانندگی شما مطابقت دارند و بانک را نمی شکنید ، انتخاب کنید.

برای خرید لاستیک برای اتومبیل خود به TireBuyer.com مراجعه کنید

دانیل اینگولد / گتی ایماژ

1) تعیین کنید که آیا به لاستیک جدید نیاز دارید

قبل از تعویض لاستیک ، باید بفهمید که آیا واقعاً به آن نیاز دارید. اگر اتومبیل شما به یک طرف می کشد ، می لغزد ، یا هنگام ترمز با اطمینان متوقف نمی شود ، این ممکن است لاستیک های شما نباشد - یا ممکن است یک راه حل ساده مانند پر کردن لاستیک های با باد نشده باشد.

مقاله ما در مورد راه های تشخیص زمان مناسب برای تایرهای جدید راهنمای بسیار خوبی برای علائم هشدار دهنده ای است که باید با لاستیک های فرسوده مراقب آنها باشید. همچنین باید فشار لاستیک خود را بررسی کنید و از نظر سوراخ شدن ، ساییدگی ناهموار و فرسودگی آجیل لاستیک خود را بازرسی کنید.

آیا آنها به اندازه کافی آج دارند؟ تست پنی را امتحان کنید

یک پنی بردارید و سر تصویر آبراهام لینکلن را ابتدا وارد فرسوده ترین قسمت لاستیک خود کنید. اگر می توانید بالای سر آبه را ببینید ، وقت خرید لاستیک های جدید است. برخی از کارشناسان لاستیک پیشنهاد می کنند تست را با یک چهارم انجام دهید. اگر می توانید بالای سر جورج واشنگتن را ببینید ، باید به زودی بخرید لاستیک های جدید بخرید.

خوب است لاستیک های جدید را قبل از فرسودگی خریداری کنید تا شرایط اضطراری ایجاد شود. اگر وقت کافی برای خرید لاستیک مناسب داشته باشید ، می توانید پس انداز کنید ، نه اینکه مجبور شوید هر مغازه ای را که در انبار موجود است بخرید زیرا شما یک انفجار شدید داشته اید و باید به جاده برگردید.

آنها هنوز آج دارند ، اما آیا لاستیک های فعلی شما خیلی قدیمی هستند؟

لاستیک ها فقط برای چند سال مشخص ایمن در نظر گرفته می شوند. در حاشیه هر تایر یک عدد چاپ شده است که تاریخ تولید آن را نشان می دهد.

کیت ویلکوم ، مهندس پروژه در Bridgestone Americas ، می گوید: "تایرها تاریخ انقضا ندارند ، اما بعد از پنج سال باید آنها را به دقت بررسی کرد." "پس از 10 سال احتمال بسیار خوبی وجود دارد که ترکیب به اندازه کافی تغییر کرده باشد تا لاستیک تعویض شود."

در بیشتر موارد ، لاستیک ها قبل از اینکه خیلی قدیمی شوند فرسوده می شوند ، اما اگر ماشین زیاد رانندگی نمی کند - به ماشین والدین پیر خود فکر کنید - تاریخ کنار لاستیک ها را بررسی کنید تا هنوز خوب نیستند.

2) نوع تایر مناسب را انتخاب کنید

در انتخاب لاستیک مناسب ، چیزهای بیشتری نسبت به یافتن برخی از مناسب ها و سیلی زدن به آنها وجود دارد. شما باید به حداقل نیازهای وسیله نقلیه خود ، نحوه رانندگی ، انتظارات شما از زندگی لاستیک ، هوایی که بیشتر رانندگی خود را انجام می دهید و سطوحی که در آن سفر می کنید ، نگاه کنید.

لاستیک های شما فراتر از تحمل وزن ماشین شما هستند. انتظار می رود در صورت نیاز به حرکت ، به شما نیرو ببخشند ، به ماشین اجازه دهند با اطمینان هدایت شود و هنگام ترمز گرفتن حداکثر قدرت را داشته باشد. آنها مجبورند همه این کارها را در شرایط خشک یا مرطوب انجام دهند ، بدون اینکه سر و صدای زیادی ایجاد کنند یا به مصرف سوخت شما آسیب برسانند.


Maskot / گتی ایماژ

اکثر اتومبیل های مسافری اصلی از کارخانه با نوعی از لاستیک های تمام فصل استفاده می شوند. برخی از مدل های عملکردی مجهز به لاستیک تابستانی هستند که در هوای مرطوب چسبندگی چندانی ندارند و در هوای زمستانی عملکرد حتی بدتری دارند. شرایط آب و هوایی معمول را که در آن رانندگی می کنید در ذهن داشته باشید تا از انتخاب لاستیک هایی که ایمنی شما را به خطر می اندازند جلوگیری کنید.

پلاکارد روی ستون درب پشت راننده و کتابچه راهنمای مالکان شما حداقل نیاز به تایر برای وسیله نقلیه شما و همچنین فشارهای هوایی که لاستیک باید داشته باشد را بیان می کند. سایر الزامات بیشتر ذهنی هستند و شما باید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی مهمترین است.

راهنمای ما برای انواع لاستیک می تواند به شما در این تصمیم کمک کند.

آیا لاستیک های فعلی خود را دوست دارید؟

یک سوال عالی برای پرسیدن این است که "لاستیک های فعلی من به خوبی چه کاری انجام می دهند و چگونه می توانند بهتر شوند؟" اگر به عنوان مثال ، تایرهای فعلی شما بیش از حد بلند هستند ، می توانید با خرده فروش تایر خود برای یافتن لاستیک هایی که آرام تر می چرخند کار کنید.

شما می خواهید دوباره به جدیدترین تایرها فکر کنید. از آنجا که موارد فعلی شما فرسوده شده اند ، معیار خوبی برای استفاده در هنگام فکر کردن در مورد تعویض ها نیستند.

اگر آنها با اطمینان گوشه گیری نمی کردند ، می توانستید به دنبال لاستیک با عملکرد بالا تهاجمی باشید. آیا کشش زمستانی مشکلی داشت؟ شاید شما  فقط برای استفاده در ماه های سرد به لاستیک های مناسب تر در تمام فصل یا مجموعه ای از لاستیک های زمستانی نیاز داشته باشید . اگر لاستیک های فعلی شما عالی بود ، روند خرید بسیار ساده تر خواهد بود.

یادگیری رمزگشایی اعداد موجود در دیوار کناری تایرهای فعلی به شما کمک می کند تا مشخصات آنها را دریابید. شما می خواهید مطمئن شوید که انتخاب لاستیک جدید شما با بار و سرعت خودروی شما مطابقت دارد یا از آن فراتر می رود.

یافتن نوع مناسب

با قرار دادن لاستیک های اشتباه روی وسیله نقلیه خود می توانید هزینه های زیادی را هدر دهید. اگر در حال رانندگی با تویوتا پریوس هستید ، احتمالاً لاستیک های تابستانی گران قیمت با عملکرد فوق العاده بالا را نمی خواهید یا به آن نیاز ندارید. به همین ترتیب ، اگر شما پورشه 911 داشته باشید ، نصب لاستیک های تورینگ بسیار طولانی با قابلیت رانندگی باعث از بین رفتن قابلیت های اتومبیل شما خواهد شد.

راهنمای ما برای انواع لاستیک ، سبک های مختلفی را که در بازار پیدا خواهید کرد ، توصیف می کند. شما می خواهید مجموعه ای را انتخاب کنید که مطابق با نیازهای شما باشد و بدون آنکه زیاد از حد دور شوید. مطمئناً ، این تایر فوق العاده تهاجمی آفرود عملکرد فوق العاده ای در زمین آخر هفته برای جیپ Wrangler شما ایجاد می کند ، اما اگر پنج روز دیگر در هفته آن را برای کار در اتوبان رانندگی کنید ، انگشت شمار است.

بهتر است هنگام تغییر از نوع تایر به نوع دیگر ، کمی محافظه کار باشید. اگر می خواهید کمی بیشتر از لبه عملکردی برای سدان خود استفاده کنید ، شاید از لاستیک Grand Touring که با آن ارائه می شود به یک سری جدید از لاستیک های عملکردی تمام فصل تغییر جهت دهید. پرش به لاستیک تابستانی با عملکرد فوق العاده بالا احتمالاً اتلاف پول خواهد بود ، چرا که سدان شما فقط به خوبی اداره خواهد شد ، مهم نیست که چه نوع لاستیکی روی آن باشد.

به طور کلی خودروسازان در زمینه تطبیق لاستیک هایی که در کارخانه نصب می کنند با مهندسی خودرو کار خوبی انجام می دهند. اگر شک دارید که چه لاستیکی بخرید ، همان نوع نصب شده به عنوان تجهیزات اصلی روی وسیله نقلیه شما ، انتخاب مطمئنی است.

برای خرید لاستیک برای اتومبیل خود به TireBuyer.com مراجعه کنید

یافتن اندازه لاستیک مناسب

برای یافتن اندازه و مشخصات مناسب برای وسیله نقلیه خود ، با دفترچه راهنمای مالک یا پلاکارد درج شده در پشت راننده مشورت کنید. به دیواره کناری لاستیک های موجود خود نگاه نکنید: ممکن است اندازه آنها در ابتدا با ماشین یا کامیون شما نباشد.


محصولات جتا / گتی ایماژ

قرار دادن لاستیک مناسب روی اتومبیل شما اطمینان از سرعت سنج را تضمین می کند ، بارهای مناسب بر روی سیستم انتقال قدرت و سایر اجزای خط انتقال قدرت وارد می شود و روی سیستم تعلیق یا قطعات بدنه نمی مالند.

یکی از موارد معدودی که می توانید از مشخصات سازنده خودرو دور شوید این است که شما در حال نصب چرخ هایی با قطرهای متفاوت از چرخ های سهام خود هستید. حتی در این صورت ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که قطر کلی بسته بندی تایر / چرخ تا حد امکان به تنظیم اصلی نزدیک است و عرض جدید تایر باعث نمی شود که هنگام فشرده شدن سیستم تعلیق ، شما ساییده شود وسیله نقلیه 

ارزیابی ضمانت های لباس پارچه ای

بیشتر لاستیک های اصلی با ضمانت لباس پارچه ای ارائه می شوند. گرچه ممکن است این تعداد در مقایسه با سایرین از همان سازنده راهنمایی در مورد طول عمر لاستیک به شما ارائه دهد ، اما اغلب یک شماره است که توسط بخش بازاریابی آنها شکل گرفته است.

انتظار نداشته باشید که از گارانتی لباس آجری پول زیادی دریافت کنید. بیشتر آنها با صفحات چاپ خوب ارائه می شوند ، و ضمانت نامه ها نیز ارائه می شود ، بنابراین فقط کسری از هزینه تایر را دریافت خواهید کرد. به طور کلی ، شما باید از هر پولی که پس می گیرید برای خرید یک تایر یکسان استفاده کنید. اگر لاستیک دوام نیاورد ، چرا می خواهید بار دوم همان را بخرید؟

ضمانت لباس آجری متفاوت از ضمانت نامه خطر جاده است. به زودی به ضمانت نامه خطر جاده خواهیم رسید.

3) خرید لاستیک

مکان های زیادی برای خرید لاستیک اتومبیل وجود دارد و هر کدام دارای مثبت و منفی هستند. مهمترین فاکتورها یافتن مغازه ای است که بتوانید به آن اعتماد کنید و به موقع و بدون گوشه و کنار به شما معامله خوبی می بخشد.

برای تهیه سریع و ارزان لاستیک های جدید ، ممکن است مجبور شوید که مارک ها یا انواع خاصی را تهیه کنید. اگر چیزی منحصر به فرد می خواهید ، احتمالاً باید مدتی صبر کنید و هزینه بیشتری بپردازید. قبل از قبول هرگونه معامله لاستیک ، باید به بررسی های آنلاین بپردازید ، به خصوص از دارندگان همان وسیله نقلیه ای که لاستیک های خود را برای آن می خرید. اگرچه یافتن قیمت پایین در لاستیک های ارزان قیمت آسان است ، اما ممکن است سریع فرسوده شوند ، سواری ضعیفی داشته باشند و یا مشکلات عملکرد دیگری داشته باشند که هزینه پایین آنها را توضیح دهد.

با آمدن ، مکان های مختلفی را برای خرید لاستیک و جوانب مثبت و منفی هر یک را بررسی خواهیم کرد.

باشگاه های انبار

کلوپ های انبار فقط اعضا مانند Costco و Sam's Club به طور کلی قیمت های بسیار خوبی روی لاستیک های جدید دارند و می توانند آنها را به سرعت نصب کنند. با این حال ، آنها انتخاب محدودی از انواع ، مدل ها و اندازه لاستیک در انبار دارند. اگر آنها مجبور به سفارش خاصی برای ماشین شما شوند ، ممکن است مجبور شوید مدتی صبر کنید تا آنها وارد شوند.


krblokhin / گتی ایماژ

هم کلوپ Sam و هم Costco ضمانت های مربوط به خطر جاده ، به علاوه تعادل لاستیک ، چرخش و خدمات تعمیر تخت را برای عمر لاستیک ارائه می دهند. آنها اغلب قیمت های فروش را در مارک های خاص تایر ارائه می دهند.

مراکز لاستیک انبار ممکن است بسیار شلوغ شوند ، بنابراین ممکن است منتظر بمانید تا لاستیک های خود را نصب کنید. خوشبختانه انبارها قرار ملاقات برای نصب تایر را می پذیرند. هزینه نصب 15 دلار برای هر تایر Costco شامل تورم نیتروژن است .

فروشندگان آنلاین

خرید آنلاین لاستیک می تواند مبلغ قابل توجهی در هزینه شما صرفه جویی کند و می توانید تایرهای دقیق مورد نظر خود را سفارش دهید. این امر به ویژه اگر در جستجوی اندازه یا نوع لاستیک غیرمعمولی باشید که بعید به نظر می رسد در کلوپ های انبار یا فروشندگان محلی تایر تهیه شود ، بسیار صادق است.

برای خرید لاستیک برای اتومبیل خود به TireBuyer.com مراجعه کنید

از نکات منفی خرید آنلاین می توان به زمان و هزینه ای که برای تحویل لاستیک به شما یا یک نصب کننده محلی نیاز است اشاره کرد. اگر لاستیک در هنگام رسیدن خودرو آسیب دیده یا برای خودرو شما مناسب نباشد ، ممکن است هزینه حمل و نقل و تأخیر وجود داشته باشد.

گودیر اکنون امکان سفارش آنلاین تایر و تحویل و نصب آنها را در خرده فروش محلی گودیر نیز ارائه می دهد.

فروشگاه های محلی تایر

فروشگاه تایر محلی شما - اعم از اینکه محلی باشد ، یک فروشنده ، یک خرده فروش ملی یا یک تولید کننده تایر باشد - می تواند خدمات شخصی شده با تعداد زیادی لاستیک مختلف را به شما ارائه دهد. اگرچه احتمالاً قیمت بالاتری نسبت به باشگاه انبار یا آنلاین پرداخت خواهید کرد ، خدمات مشتری ممکن است ارزش آن را داشته باشد.

اگر به دنبال لاستیک های غیرمعمول هستید ، کاربرد خاصی دارید یا در تصمیم گیری برای خرید لاستیک به کمک زیادی نیاز دارید ، فروشگاه های محلی تایر نیز انتخاب خوبی هستند. آنها معمولاً قرار ملاقات می گذارند تا روند کار را تا حد ممکن آسان کنند.

اگر به صورت آنلاین تایر سفارش دهید ، احتمالاً باید یک خرده فروش محلی پیدا کنید تا وظیفه نصب را برای شما انجام دهد.

نمایندگی های اتومبیل

برای خریداران با راحتی در بالای لیست خواسته های خود ، بسیاری از نمایندگی های فروش اتومبیل اکنون لاستیک می فروشند. خرید در نمایندگی می تواند در وقت شما صرفه جویی کند ، زیرا می توانید همزمان با تعویض روغن یا انجام خدمات دیگر ، لاستیک های خود را نصب کنید.

احتمالاً محدود به لاستیک های تجهیزات اصلی خواهید بود (یکسان با لاستیک هایی که روی اتومبیل جدیدتان آمده است) یا موارد مشابه در نمایندگی ها. اگر به دنبال تغییر مدل لاستیک خود هستید ، ممکن است بهترین مکان برای خرید نباشد.

قیمت لاستیک و نصب ممکن است در نمایندگی ها کمی بالاتر باشد ، اما سهولت انجام کار ارزش آن را دارد.

4) موارد اضافی را تماشا کنید

هنگام خرید لاستیک ، برخی از لوازم اضافی پرهزینه می تواند یک سورپرایز ناخواسته باشد. برخی از آنها لازم است بعضی نیستند شما باید هزینه های نصب ، هزینه دفع لاستیک های قدیمی خود ، مالیات و هزینه ساقه تایر جدید را پرداخت کنید (که هنگام خرید لاستیک جدید باید جایگزین شود).


ناتان سریسوان / گتی ایماژ

بسته به سن اتومبیل شما ، احتمالاً هزینه بازسازی یا تنظیم مجدد سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک (TPMS) را نیز دریافت خواهید کرد. آنها دستگاههایی هستند که در لاستیک قرار دارند در صورت کمبود لاستیک هشدار دهنده ای به داشبورد شما ارسال می کنند. وقتی لاستیک جدید می گیرید دیدن هزینه ای برای این امر طبیعی است.

برخی از خرده فروشان تایر برای پر کردن لاستیک های شما با نیتروژن ، شارژ جداگانه ای دارند که مدت بیشتری در لاستیک شما باقی می ماند. برخی دیگر (مانند Costco) آن را به صورت رایگان در نظر گرفته اند. اگر هر لاستیک فقط چند دلار باشد ، احتمالاً ارزشش را دارد. اگر آنها ده ها یا صدها دلار برای این خدمات می خواهند ، وقت آن است كه ادب را كاهش دهیم.

برخی از خرده فروشان تایر ضمانت های مربوط به خطر جاده (که متفاوت از ضمانت نامه های عمر آج هستند) را به عنوان بخشی از هزینه نصب در نظر می گیرند ، در حالی که برخی دیگر هزینه اضافی دریافت می کنند. ضمانت نامه های خطرات جاده ای معمولاً مواردی مانند تایرهای پهن و سایر خرابی های غیر مرتبط با سایش لاستیک را پوشش می دهد. برخی از آنها شامل کمک جاده ای است.

اگر ضمانت یک گزینه هزینه اضافی است ، با دقت گام بردارید و چاپ خوب را در مورد آنچه تحت پوشش است و شامل نمی شود ، مدت زمان مناسب گارانتی و نحوه و ادعای ادعا را بخوانید. اگر طبق این خط مشی لازم باشد که از فروشگاه خاصی تحت پوشش باشید و از آنجا مسافت زیادی را طی کنید ، احتمال نیاز به پوشش در مجاورت کم است.

به میزان مسافرت ، محل رانندگی ، شرایط جاده در رفت و آمد و هزینه های احتمالی که در صورت خراب شدن لاستیک باید متحمل شوید فکر کنید. اگر به عنوان مثال در دیترویت زندگی می کنید و خسارات ناشی از گودال را پوشش می دهد ، خرید ضمانت احتمالاً سرمایه خوبی است. این سیاست ها اغلب حدود 10 تا 20 دلار برای هر لاستیک اجرا می شود.

5) نصب آنها را انجام دهید

نصب لاستیک قسمت ساده ای است ، فقط باید کمی وقت بگذارید تا این کار را انجام دهید. اگر قرار ملاقات دارید ، ممکن است در کمتر از یک ساعت نصب کنید. اگر مغازه شلوغ است ، ممکن است لازم باشد وسیله نقلیه خود را تمام روز ترک کنید. 

برای خرید لاستیک برای اتومبیل خود به TireBuyer.com مراجعه کنید

قبل از اینکه از مغازه خارج شوید ، به هر یک از چرخ ها و لاستیک های جدید خود نگاهی بیندازید. گاهی اوقات چرخ ها می توانند در مراحل نصب آسیب ببینند ، و شما می خواهید هر گونه آسیب دیدگی ذکر شود. اگر لاستیک های جدید شما دارای الگوی آج جهت دار هستند ، اطمینان حاصل کنید که جهت گیری همه آنها به روش صحیح است. هر کس هر از گاهی اشتباه می کند ، و بهتر است قبل از اینکه رانده شوید ، مرتکب آنها شود.

اغلب حسگرهای TPMS چند مایل طول می کشد تا فشار هوا را در تایرهای جدید حس کنید. اگر فشارها نزدیک به مطابقت با شماره های پلاکارد درب نیست ، یا یک لاستیک در حال خاموش شدن است ، به مغازه برگردید تا فشارهای هوا را تنظیم کنید یا مشخص کنید چه مشکلی وجود دارد.

چرخ های خود را مرتب کنید

نامرتب بودن چرخها دلیل اصلی سایش نامناسب لاستیک است. شما می توانید از خرید گران قیمت لاستیک جدید خود با تنظیم یک ترازو چهار چرخ در زمان دریافت لاستیک محافظت کنید. بعضی از مغازه های تولید لاستیک و بیشتر بخشهای خدمات فروشندگی وسایل نقلیه تجهیزات لازم برای انجام خدمات را دارند.

همچنین بهتر است شوک ها یا زیر سازه ها را از نظر ساییدگی یا آسیب بیش از حد بررسی کنید. خرابی آنها می تواند به سرعت منجر به ساییدگی ناهموار لاستیک شود.

6) لاستیک های خود را حفظ کنید

حالا که لاستیک جدید دارید ، می خواهید به خوبی از آنها مراقبت کنید. این بدان معناست که فشارهای لاستیک خود را مشاهده کرده و گاهی اوقات آنها را از نظر ساییدگی ناهموار ، آسیب به دیواره جانبی یا سوراخ هایی که ممکن است به نشت تبدیل شده و شما را درگیر کند ، بررسی کن

Deagreez / گتی ایماژ

اگر متوجه شدید که وسیله نقلیه خود به یک طرف یا آن طرف می کشد ، می تواند نشانه چرخ های نامرتب باشد و شما می خواهید قبل از اینکه آج شما ناهموار شود ، آن را چک کنید.

ابزارهای خرید بیشتر از اخبار ایالات متحده و گزارش جهانی

اگر در بازار لاستیک های جدید هستید ، می توانید به TireBuyer.com مراجعه  کنید تا لاستیک های مناسب وسیله نقلیه خود را پیدا کنید. محققان و روزنامه نگاران متخصص US News Best Cars می توانند به شما در پاسخگویی به سوالات خرید اتومبیل و مالکیت کمک کنند. رتبه بندی و بررسی های جدید اتومبیل ما به شما کمک می کند بهترین سواری را برای نیازها و سبک زندگی خود پیدا کنید ، در حالی که رتبه بندی خودروهای دست دوم ما می تواند شما را در یافتن گزینه های مقرون به صرفه با قیمت مناسب کمک کند.

مقالات ما در مورد نحوه خرید خودرو ، نحوه تأمین مالی وسیله نقلیه و تصمیم گیری در مورد اجاره یا خرید می تواند به تازه واردان بازار خودرو در مورد روند کار کمک کند. ما حتی به شما 40 راهی می دهیم که ماشین خود را می کشید .

ما با برنامه بهترین قیمت به خریداران خودروهای جدید کمک می کنیم تا هزاران دلار پس انداز کنند . اخبار ایالات متحده با فروشندگان محلی همکاری می کند تا پس انداز تضمین شده ای را در اختیار خریداران و یا لیزینگ مشتریان قرار دهد. خریداران هنگام استفاده از برنامه به طور متوسط ​​3000 دلار در MSRP پس انداز می کنند.

اخبار ایالات متحده بهترین اتومبیل رویکردی مغرضانه به توصیه های ما دارد. وقتی از لینک های ما برای خرید محصولات استفاده می کنید ، ممکن است کمیسیون دریافت کنیم اما به هیچ وجه استقلال تحریریه ما را تحت تأثیر قرار نمی دهد.