اماکن تاریخی کشور هند
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

15 جاذبه گردشگری دارای بالاترین امتیاز در هند

نوشته شده توسط برایان دیرسلی
19 نوامبر 2019

ما ممکن است از وابسته کمیسیون بدست آوریم پیوندهای ( )

هند سرزمینی پر جنب و جوش از تضادهای حیرت انگیز است که در آن دنیای سنتی و مدرن به هم می پیوندند. هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و دومین کشور از نظر جمعیت ، هند دارای میراث غنی است که نتیجه قرن ها فرهنگ و مذاهب مختلف است که آثار خود را برجای گذاشته است. از جمله کارهایی که برای مسافران می توان انجام داد ، فرصت تجربه مجموعه ای از مکانهای مقدس و برخوردهای معنوی است ، در حالی که دوستداران طبیعت از سواحل آفتاب شسته ، پارک های سرسبز ملی و پناهگاه های مهیج حیات وحش لذت می برند.

از تاج محل باشکوه در آگرا گرفته تا اماکن مقدس هارمندیر صاحب (معبد طلایی سابق) در آمریتسار و مسجد مسجد مکه در حیدرآباد ، بازدید کنندگان از این کشور عجیب و غریب گنجینه های معنوی ، فرهنگی و تاریخی را کشف می کنند.

برای کمک به شما در استفاده از وقت خود در این کشور شگفت انگیز ، اغلب به لیست کارهای برتر در هند مراجعه کنید.

توجه: برخی از مشاغل ممکن است به دلیل مسائل بهداشتی و ایمنی اخیر در جهان موقتاً بسته شود.

1. تاج محل ، آگرا

تاج محل ، آگرا

تاج محل که شاید شناخته شده ترین ساختمان هند باشد ، همچنین مشهورترین شهادت جهان در مورد قدرت عشق است. این زیباترین آرامگاه با نام ممتاز محل ، همسر مورد علاقه شاه جهان امپراطور ، با مرگ وی در سال 1631 آغاز شد و تا پایان سال 1648 20،000 کارگر را به طول انجامید.

تاج محل که شامل بسیاری از عناصر طرح اسلامی از جمله طاق ها ، مناره ها ، گنبد پیازی شکل و خطاطی سیاه منقوش به ورودی است ، از سنگ مرمر سفید ساخته شده با تزئینات ظریف گل های منبت کاری شده و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی مانند یشم ساخته شده است. ، لاجورد ، الماس و مادر مروارید.

بهترین زمان برای بازدید ، سحر یا غروب است که در اثر تغییر نور ، جو به طرز چشمگیری تغییر می کند. در صورت امکان ، سعی کنید از بازتاب تاج محل از ساحل دور رودخانه یامونا دیدن کنید - این یک سلفی به یاد ماندنی (و ایمن) است.

آدرس: 64 Taj Road، Agra-282001

محل اقامت: در کجا اقامت کنید آگرا

  • بیشتر بخوانید:
  • مکانهای دیدنی و دیدنی در آگرا

2. شهر مقدس وراناسی

شهر مقدس وراناسی

شهر مقدس واراناسی که یک مرکز مهم زیارتی برای هندوها است ، از مدت ها قبل با رودخانه قدرتمند گنگ ، یکی از مهمترین نمادهای مذهبی ایمان ، در ارتباط بوده است. وارناسی یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی در جهان است که به قرن 8 قبل از میلاد باز می گردد.

این دلایل زیادی برای بازدید دارد ، از جمله فرصت بازدید از محله قدیمی در مجاورت گنگ که در آن را پیدا خواهید کرد معبد کاشی ویشوانات ، در سال 1780 ساخته شده (معبد جدید ویشوانات با هفت معبد جداگانه نیز مورد توجه است) .

استحمام در گنگ از نظر هندوها از اهمیت بسیاری برخوردار است و مکانهای متعددی که به "گات" معروف هستند دارای پله هایی هستند که به آبی می روند که افراد مومن قبل از نماز غسل می دهند.

همه گفته شده ، Varanasi دارای بیش از 100 گات است که بزرگترین آنها Dasashvamedh Ghat و Assi Ghat است (دومی ، در محل تلاقی رودخانه های گنگ و Asi ، به ویژه مقدس محسوب می شود). همچنین ارزش دیدن دانشگاه هندو باناراس است که در سال 1917 تاسیس شد و به دلیل داشتن کتابخانه عظیم با بیش از یک میلیون کتاب ، و عالی بهاراتا کالا بهوان موزه شامل مجموعه های زیبا از نقاشی های مینیاتور ، مجسمه ها ، دست نوشته های برگ خرما و نمایشگاه های تاریخ محلی.

محل اقامت: در کجا اقامت کنیم Varanasi

3. هارمندیر صاحب: معبد طلایی آمریتسار

هارمندیر صاحب: معبد طلایی آمریتسار

آمریتسار در سال 1577 توسط Ram Das تاسیس شد ، قطب مهمی از تاریخ و فرهنگ سیک ها است. جاذبه اصلی در اینجا هارمندیر صاحب است ، که در سال 1604 افتتاح شد و هنوز هم اغلب برای تزئین طلای زیبا از آن به عنوان معبد طلایی یاد می شود. این معبد مقدس ترین بنای مقدس شیکیان هند (که بسیاری از هندوها و افراد دیگر را نیز به خود جذب می کند) ، با ترکیبی از سبک های هندو و اسلامی ساخته شده است ، قسمت مرمر پایین آن دارای شکوفائی هایی از جمله گل های منبت کاری شده گل و حیوانات است ، در حالی که گنبد بزرگ طلایی نشان دهنده گل نیلوفر آبی است که نمادی از خلوص برای سیک ها است.

علاوه بر طراحی پر زرق و برق آن ، بازدیدکنندگان به همان اندازه تحت تأثیر فضای معنوی معبد قرار گرفته اند ، جلوه ای که با دعاهای مداوم از کتاب مقدس سیک خوانده شده و در سراسر مجموعه پخش می شود. بخشی از تجربه کلی - و بازدیدکنندگان از آن استقبال می کنند - فرصتی برای لذت بردن از یکی از 50000 وعده غذایی رایگان است که جاذبه هر روز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

آدرس: Golden Temple Road ، آمریتسار ، پنجاب 143006

محل اقامت: در کجا اقامت کنید آمریتسار

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه ها و مکانهای دیدنی در آمریتسار

4. شهر طلایی: جیزالمر

شهر طلایی: جیسالمر

شهر طلایی جیزالمر که به دلیل ماسه سنگ زردی که در بیشتر ساختمانهای آن استفاده شده است ، واحه ای از معماری باشکوه قدیمی است که از تپه های شنی صحرای ثار سرچشمه می گیرد . این شهر که زمانی یک ایستگاه استراتژیک بود ، پر شده از قصرهای قدیمی باشکوه ، دروازه های باشکوه و عظیم قلعه Jaisalmer - همچنین به عنوان قلعه طلایی شناخته می شود - یک سازه دلهره آور قرن 12 که در بالای شهر قرار دارد.

این قلعه علاوه بر کاخ ها ، معابد و خانه های خوب قدیمی دارای 99 سنگر به همراه دروازه های عظیم منتهی به حیاط اصلی آن است که هفت طبقه بلند کاخ ماهاراجا را خواهید دید . این کاخ از اوایل سال 1500 آغاز شد و تا قرن نوزدهم توسط حکام پی در پی به آن افزوده شد ، بخشهایی برای بازدید عموم باز است که شامل مناطقی است که با کاشی های ایتالیا و چین به زیبایی تزئین شده اند و درهای سنگی کاملاً تراشیده شده و همچنین تعدادی از جائین ها معابد متعلق به قرن 12 تا 16 ، هرکدام با تصاویر مرمر و ماسه سنگ های ظریف ، نسخه های خطی از برگ خرما و سقف های رنگ آمیزی شده تزئین شده اند.

حتماً از کتابخانه 1000 ساله قدیمی ، Gyan Bhandar ، با بسیاری از دست نوشته ها و آثار باستانی قرن 16 استفاده کنید.

محل اقامت: کجا در اقامت داشته باشید Jaisalmer

5. قلعه سرخ ، دهلی نو

قلعه سرخ ، دهلی نوقلعه سرخ ، دهلی نو

قلعه سرخ با شکوه هلالی در دهلی نو ، که به دلیل ماسه سنگ قرمز خیره کننده ای که در ساخت آن استفاده شده است ، توسط شاه جهان در سال 1648 به عنوان مقر قدرت مغول ساخته شد ، مساحت بیش از دو را پوشش می دهد کیلومتر مربع ، همه آن توسط یک خندق بزرگ احاطه شده است. نکات برجسته شامل دو دروازه بزرگ آن است: دروازه چشمگیر لاهور (ورودی اصلی قلعه) و تزئینات عالی دروازه دهلی با ، که زمانی توسط امپراطور برای موکب های تشریفاتی استفاده می شد.

یک قسمت سرگرم کننده از بازدید ، گشت و گذار در Chatta Chowk ، یک بازار سرپوشیده قرن 17 است که از طلا و جواهر گرفته تا لباس های ابریشم ، و همچنین سوغاتی و مواد غذایی به فروش می رسد. در حالی که می توانید قلعه را خود کاوش کنید ، تورهای راهنما ارائه می شود و بینشی جذاب از زندگی و دوران شاه را فراهم می کند ، از جمله تماشای تماشای تماشاگران عمومی با مرمر سفید خیره کننده (دیوان من) جایی که وی سوژه های خود را دریافت می کند .

نکته جالب: سعی کنید به خاطر نمایش صدا و نور که هر شب برگزار می شود و رویدادهای مهم تاریخ قلعه را برگزار می کند ، جا بیفتید.

آدرس: Netaji Subhash Marg ، Chandni Chowk ، دهلی نو ، دهلی 110006

محل اقامت: در کجا اقامت کنید دهلی نو

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری دارای رتبه برتر در دهلی و دهلی نو

6. بمبئی: دروازه هند

دروازه هند ، بمبئی

ایستاده با 26 متر ارتفاع چشمگیر و مشرف به دریای عرب ، نمادین دروازه هند هنگام بازدید در بمبئی یکی از موارد ضروری است. این قطعه معماری خیره کننده برای بزرگداشت ورود پادشاه جورج پنجم و همسرش ملکه ماری در سال 1911 ساخته شده است و با شکوه و تشریفات زیادی در سال 1924 افتتاح شد و برای مدتی بلندترین سازه شهر بود.

دروازه هند که کاملاً از بازالت و بتن زرد ساخته شده و از نظر طراحی هندو-ساراسنیک قابل توجه است ، در سال 1948 هنگامی که هند استقلال خود را بدست آورد ، از یک جبهه نسبتاً کم نشاط از سربازان انگلیسی تشکیل شد. این روزها ، طاقنمای عظیم یک زمینه خیره کننده ایجاد می کند که به همان اندازه گردشگران در میان مردم محلی محبوب است. نکته جالب: پس از بازدید از دروازه هند ، به مجاور بروید تاج محل کاخ و برج برای یک چای عالی دلپذیر ، یک کار جالب در بمبئی از زمان افتتاح این هتل لوکس و دوست داشتنی در سال 1903.

محل اقامت: در کجا اقامت کنیم بمبئی

  • بیشتر بخوانید:
  • جاذبه های گردشگری دارای بالاترین امتیاز در بمبئی

7. مسجد مسجد ، حیدرآباد

مسجد مکه ، حیدرآباد

ساخت مسجد حیدرآباد مکه ، یکی از بزرگترین مساجد جهان - و یکی از قدیمی ترین مساجد هند - در سال 1614 در زمان محمدقلی قطب شاه آغاز شد و تقریباً 80 سال به طول انجامید. به اندازه کافی بزرگ برای پذیرش 10 هزار نمازگزار ، 15 قوس و ستون عظیم این مسجد زیبا هر کدام از تخته سنگهای گرانیت سیاه ساخته شده اند که توسط قطارهای بزرگ گاو به سمت محل کشیده شده و مشهور از 1400 گاو نر تشکیل شده است.

نام این مجموعه از آجرهای بالای دروازه مرکزی که از مکه به اینجا آورده شده اند ، دارای برجسته هایی مانند دروازه اصلی آن ، میدان بزرگ ، حوضچه بزرگ ساخته شده توسط انسان و اتاقی است که موهای حضرت محمد را در خود جای داده است. از دیگر ویژگیهای قابل توجه می توان به کتیبه هایی از قرآن در بالای بسیاری از طاقها و درها ، سقف نفیس سالن اصلی ، قرنیزهای اطراف کل بنای مسجد و نقوش گل و گلدانهای بالای طاق ها اشاره کرد.

آدرس: منبع





:: بازدید از این مطلب : 11539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : سه شنبه 31 فروردين 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی