آیا تا به حال آنقدر شکست خورده اید که نخواهید از رختخواب بلند شوید؟ گاهی اوقات همه چیز در همان زمان از هم می پاشد و شما را از انجام کار بعدی مطمئن نمی کند. اما اگر در حال حاضر با ناراحتی سر خود را به دیوار می کوبید ، فقط بدانید که شکست های معروف در این لیست باعث ایجاد دست اندازهایی در جاده نیز شده است. و اگر آنها می توانند چیزهایی را کشف کنند ، زندگی خود را برگردانند و ادامه دهند تا به بزرگترین موفقیت های تاریخ تبدیل شوند ، شما نیز می توانید.


منتظر نمانید که شخص دیگری این کار را انجام دهد. خود را استخدام کنید و شروع به فراخوانی عکس کنید.

شروع رایگان

10 شکست معروف که به شما الهام می دهد تا یک بار دیگر امتحان کنید

1. سارا بلیکلی

 

میلیاردر سارا بلیکلی توسط پدرش ترغیب شد که شکست بخورد. پدرش هر هفته از شام می پرسید: "در این هفته چه شکست خورده ای؟" بنابراین در حالی که او یکی از شکست های معروف است ، هرگز اجازه نداد شکستش مانع راه او شود. زیرا از نظر سارا بلیکلی ، شکست به معنای تلاش شما بود.

بلکلی هنگام فروش دستگاه های نمابر فهمید که لباس زیر مورد نیاز او وجود ندارد. بنابراین ، او سوراخهایی را در پای جوراب شلواری خود برید ، که باعث ایجاد ایده ای برای یک محصول جدید شد. او در پایان ایده خود را به چندین تولید کننده خرید - که فکر می کردند ایده او دیوانه است. آنها از ایجاد محصول او خودداری کردند. اما بلیکلی به جستجو ادامه داد تا اینکه روزی شانس او ​​تغییر کرد. تولیدکننده ای که او را رد کرده بود این ایده را به دخترانش گفته بود و آنها به او گفتند که باید این محصول را ایجاد کند. این محصول منجر به ساخت یک مارک تجاری موفق به نام Spanx شد.

درس واقعی در این شکست معروف این است که به شکست نگاه کنید به عنوان چیزی که شما را مجبور به ادامه تلاش می کند.

2. والت دیزنی

 

شما نمی توانید به دیزنی فکر کنید بدون اینکه به جادویی که به دنیا می آورد فکر کنید. اما بعضی اوقات ایجاد حتی جادویی ترین چیزها هم عقب ماندگی هایی دارد. والت دیزنی یکی از معروف ترین شکست های جهان بود. بر اساس حکمت اوز ، هنگامی که دیزنی تنها 22 سال داشت ، توسط سردبیر که گفت از کار در روزنامه اخراج شد "فاقد تخیل است و ایده خوبی ندارد" .

او پس از اخراج ، Laugh-O-Gram ، اولین استودیوی انیمیشن خود را خریداری کرد که در نهایت ورشکست شد. او با فقط 40 دلار در جیب خود راهی لس آنجلس شد تا فقط متوجه شود هالیوود هیچ استودیوی انیمیشن ندارد. این سرانجام به خلق میکی موس منجر شد و بقیه تاریخ است. امروز ارزش شرکت والت دیزنی 95.79 میلیارد دلار است و جوایز بی شماری را از آن خود کرده است. با وجود مرگ وی در سال 1966 ، میراث والت دیزنی همچنان زنده است.

این شکست معروف به ما می آموزد که علیرغم شکست هایی که در زندگی تجربه می کنید ، مدتها پس از از بین رفتن شما می تواند یک موفقیت خروشان باشد.

3. جف بزوس

  او ممکن است امروز ثروتمندترین مرد جهان باشد ، اما جف بزوس گفته است که "" میلیاردها دلار شکست نیز داشته است. "قبل از ساخت آمازون ، او شرکتی به نام zShops ساخت ، که در نهایت ایده آمازون را ایجاد کرد. اما حتی در آمازون ، او محصولات بی شماری شکست خورده ایجاد کرده است ( به یاد می آورید تلفن Fire را ؟). با این حال ، بزوس معتقد به ایجاد فرهنگی در آمازون است که شکست را در بر می گیرد. او اعتقادی به تولید محصولات مشابه دیگران ندارد. و بنابراین نوآور بودن منجر به برخی شکست ها شده است.

امروز ارزش جف بزوس 150 میلیارد دلار است . آمازون همچنان به یک وب سایت تجارت الکترونیک حتی بزرگتر و محبوب تر تبدیل می شود. بدون شک این بزرگترین فروشگاه آنلاین در جهان است که AliBaba برای رسیدن به جایگاه برتر مبارزه می کند. در سال 2017 ، آمازون 177.9 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

اخلاق داستان در این شکست معروف این است که نوآوری منجر به شکست خواهد شد. هرکسی می تواند همان محصولاتی را که رقبا تولید می کنند ، ایجاد کند. با این حال ، برای به دست آوردن یک مزیت واقعی در رقابت با کسی ، باید چرخشی متفاوت را برای محصولات موجود در بازار ایجاد کنید. به اندازه کافی متفاوت باشد تا در یک بازار شلوغ خودنمایی کند.

4. استیو جابز

 

باور کنید یا نکنید ، اخراج شدن باعث بزرگترین موفقیتهای تاریخ شده است. معروف ترین شکست اخراج استیو جابز از شرکتی است که پس از مشاجره با هیئت مدیره خود در اپل ایجاد کرد. جابز گفت که اخراج به او کمک کرد تا وارد یک دوره خلاقیت شود و منجر به خرید استودیوی انیمیشن سازی پیکسار شود.

در سال 1997 ، جابز مجدداً در اپل استخدام شد. او در ادامه به اختراع برخی از بزرگترین فناوریها در این شرکت مانند iPod ، Macbook ، iPad ، آداپتور برق و البته آیفون پرداخت. و پیکسار توسط دیزنی در سال 2006 به مبلغ 7.4 میلیارد دلار خریداری شد. وقتی جابز در سال 2011 درگذشت ، ارزش خالص وی تخمین زده شد 10.2 میلیارد دلار . برای پسری که از شرکت خودش اخراج شده خیلی شل نیست.

شکست معروف وی به شما می آموزد که شکست های گاه دردناک به شما کمک می کند مهارت های جدیدی یاد بگیرید ، تجربیات جدیدی کسب کنید و فصل متفاوتی از زندگی را شروع کنید. و همچنین به شما نشان می دهد که فقط به این دلیل که به سمت دیگری حرکت می کنید ، به این معنی نیست که نمی توانید عقب بروید.

5. جی کی رولینگ

 

باورش سخت است اما جی کی رولینگ ، نویسنده و خالق هری پاتر ، شکست کافی در کمربند خود دارد تا بتواند در این لیست از شکست های معروف قرار گیرد. رولینگ قبل از انتشار هری پاتر ، در بود از نظر رفاهی حالی که بیکار و طلاق گرفته برخوردار بود. در این زمان بود که او ایده هری پاتر را روی یک دستمال نوشت. اما او نیاز داشت که ایده خود را زنده کند. بنابراین او اولین کتاب هری پاتر خود را نوشت. و توسط رد شد 12 ناشر .

علیرغم ردها ، جی کی رولینگ اقدام به چاپ آن کتاب و شش کتاب دیگر پس از آن کرد. وی با فروش بیش از ، نهمین نویسنده داستان پردرآمد است 500 میلیون نسخه از كتاب های خود . ارزش کل امتیازات هری پاتر به تنهایی 25 میلیارد دلار است . کتاب های او به فیلم تبدیل شده است. شخصیت های او به کالاها اضافه شده اند. اعتقاد بر این است که دارایی خالص وی امروز حدود 650 میلیون دلار است .

بزرگترین درس در این شکست معروف اجرای ایده های شماست. بسیاری از افراد ایده های خود را در ژورنال ها یا دستمال ها خط می زنند اما هرگز در این زمینه کاری نمی کنند. رولینگ کاری در این باره انجام داد.

6. سر جیمز دایسون

 

سر جیمز دایسون یکی از بزرگترین مخترعان این نسل است. و به عنوان یک مخترع ، او می خواست یک طرح خلاuum ایجاد کند که نیازی به کیسه ندارد ، کاری که هیچ کس در آن زمان حتی فکرش را نمی کرد. آن را در زمان 5126 طرح خلاء تا بالاخره یک خلاء که کار می کرد ایجاد شده است. او سعی کرد خلا vac خود را به تولیدکنندگان بفروشد ... و رد شد.

در سال 2017 ، مارک دایسون بیش از 1.03 میلیارد دلار سود کسب کرد . و سر جیمز؟ او با دارایی بیش از خالص در لیست میلیاردرها نشسته است 10 میلیارد دلار .

شکست های مشهوری مانند این شکست نشان می دهد که رمز موفقیت ایجاد مداوم است. با ایجاد مداوم طرح های مختلف ، فاصله شما با ایجاد چیزی واقعاً ابتکاری ، ارزشمند و مورد نیاز در بازار کمتر است. هرچه بیشتر تجربه کنید ، رشد بیشتری خواهید داشت.

7. اپرا وینفری

 

اپرا وینفری شاید یکی از بزرگترین احساسات امروز باشد. با این حال ، او شروع بسیار سختی داشت. با کودکی خشن که منجر به بارداری نوجوانان اوپرا و سقط جنین بعدی شد ، استقامت را در سنین جوانی آموخت. او سرانجام یک برنامه تلویزیونی در بالتیمور به صحنه برد که در آنجا تهیه کننده ای به او گفت که " برای اخبار تلویزیون مناسب نیست".

با این حال ، همان تهیه کننده در ادامه به او پیشنهاد بازی در برنامه تلویزیونی دیگری به نام مردم در حال صحبت هستند این نمایش در نهایت به موفقیت چشمگیری دست یافت. این سرانجام منجر به این شد که اپرا مجری برنامه خودش شود که به مدت 25 سال پخش می شد. و امروز ، او صاحب شبکه تلویزیونی خودش به نام OWN است . دارایی خالص وی 4 میلیارد دلار تخمین زده می شود و او را در لیست 500 فرد ثروتمند جهان قرار می دهد.

شکست های مشهوری مانند اپرا به شما می آموزند که مهم نیست که از کجا شروع کنید. تا زمانی که سخت کار می کنید و تسلیم نمی شوید ، می توانید به موفقیت های بزرگتری دست پیدا کنید.

8. نیک وودمن

 

در سال 1997 ، نیک وودمن فهمید که می خواهد کارآفرین شود. با این حال ، علی رغم اولین تلاش های او با مشاغل مختلف مانند EmpowerAll ، که لوازم الکترونیکی می فروخت و FunBug ، یک سیستم بازی و بازاریابی بود. اما او با این مشاغل به موفقیت واقعی نرسید. بنابراین او کاری را انجام داد که اکثر کارآفرینان انجام می دهند. او احساسات خود را دنبال می کرد. او عاشق موج سواری و مسافرت بود ، بنابراین تصمیم گرفت تور تور موج سواری را آغاز کند. این تور به او کمک کرد تا بفهمد هیچ چیزی در بازار وجود ندارد که به او اجازه دهد هنگام گشت و گذار فیلم های موج سواری کند. و GoPro متولد شد.

ارزش خالص وودمن امروز 990 میلیون دلار برآورد شده است . او بیش از 30 میلیون دوربین خود را در سراسر جهان فروخته است. او موفقیت خود در GoPro را مدیون دو فعالیت قبلی ناموفق خود می داند زیرا به او یادآوری می کند که برای موفقیت در این کار باید حتی بیشتر کار کند.

این شکست مشهور نشان می دهد که الهام در هر زمان و هر زمانی می تواند تأثیر بگذارد. اگر مقصد شما این است که به عظمت برسید ، وقتی به آن فکر نکنید به سراغ شما می آید. همچنین نشان می دهد که بزرگترین موفقیت ها ناشی از حل مشکلاتی است که تاکنون کسی برای حل آن فکر نکرده است.

9. ورا وانگ

 

زندگی قبلی ورا وانگ مانند بسیاری دیگر آغاز شد. او یک کار تمام وقت در شرکت شخص دیگری کار می کرد. او 15 سال کار کرد و در Vogue کار کرد. با این حال ، پس از اینکه مرتباً از سمت سردبیر منصرف شد ، فهمید که حرفه اش در Vogue بیش از این پیش نخواهد رفت. این امر منجر به این شد که وی در صنعت لباس عروس به یک طراح مد تبدیل شود و برای خود نامی بسازد.

امروزه لباس های ورا وانگ توسط افراد مشهور بی شماری مانند کیم و خلوئه کارداشیان ، ماریا کری ، کالی کوکو ، جنیفر لوپز ، هیلاری داف و ... پوشیده شده اند. شرکت وی بیش از 343.8 میلیون دلار هر ساله درآمد کسب می کند و نزدیک به 200 نفر مشغول به کار است. دارایی خالص وی تخمین زده شده است 420 میلیون دلار .

شکست های معروف مانند ورا وانگ دو درس اصلی را به شما می آموزد. اول ، اینکه شما می توانید در حین کار 9 تا 5 شغل که می توانید برای تجارت آینده خود استفاده کنید ، به دانش زیادی دست پیدا کنید. و دوم اینکه شما باید بدانید چه زمانی باید محوری کنید. او با فهمیدن اینکه قرار نیست سردبیر را به عنوان مدیر ارشد بدست آورد ، امکان استفاده از فرصتی بسیار بیشتر از آنچه وگ پیش از این داشت را فراهم کرد.

10. سوفیا آموروسو

 

شکست نه تنها قبل از رسیدن به موفقیت اتفاق می افتد ، بلکه در طول حرفه شما اتفاق می افتد. سوفیا آموروسو با شکست عمومی غریبه نیست. فروشگاه آنلاین او Nasty Gal به عنوان یک فروشگاه eBay شروع به کار کرد. علی رغم موفقیت پر سر و صدا او در eBay ، حساب کاربری وی به سرانجام حالت تعلیق درآمد و منجر به ایجاد فروشگاه اینترنتی خود شد.

Nasty Gal به یکی از سریعترین فروشگاههای آنلاین تبدیل شد بیش از اشتغال بیش 100 میلیون دلار و با درآمد و از 350 نفر درآمد. متأسفانه ، همه شکست های معروف پایان خوبی ندارند. در پرونده آموروسو ، تجارت وی اعلام ورشکستگی کرد در سال 2016 . Netflix حتی یک سریال کامل را بر اساس زندگی او به نام Girl Boss ایجاد کرد که پس از یک فصل لغو شد (شکست او ظاهرا مسری بود). با این وجود ، علیرغم همه این ناکامی ها ، آموروسو هنوز فقط 34 سال سن دارد ، بنابراین بازگشت هنوز می تواند در جریان باشد. (و نگران نباشید: با ارزش خالص خالص 10 میلیون دلار در شمال ، او هنوز سقفی روی سر خود دارد.)

شکست های معروف مانند آموروسو نشان می دهد که توازن موفقیت و شکست آخرین سفر کارآفرینی است. در طول دوره شغلی شما امواج شکست وجود دارد. و وقتی این اتفاق می افتد ، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که از آن درس بگیرید و به جلو حرکت کنید.

نتیجه

بزرگترین درسی که این شکست های معروف نشان می دهد این است که همه افراد شکست را تجربه می کنند. خواه در حال حاضر برخی از ناکامی های بزرگ را تجربه کنید و هم در مسیر موفقیت پرشکوه باشید ، در این مسیر سفر شما با فراز و نشیب هایی همراه خواهد بود. با تغییر مکان نحوه مشاهده شکست برای مشاهده آموزش های قانون جذب در سایت مدیر افکار اینجا کلیک کنید. ، غلبه بر موانع برای دستیابی به موفقیت حتی بیشتر آسان تر خواهید بود.

بزرگترین شکست شما تاکنون کدام بوده است؟ چگونه بر آن غلبه کردید؟

می خواهید بیشتر بدانید؟

  • ترس از شکست: چگونه بر ترس در تجارت غلبه کنیم
  • چگونه می توان موفق بود (و هر آنچه را که در زندگی می خواهید بدست آورد)
  • 10 نشانه واضحی که باید برای خود کار کنید
  • 13 عادت حیرت انگیز یک کارآفرین موفق