تجسم خلاق چیست
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

جمعه 09 ژوئیه 2010
چهار مرحله اساسی برای تجسم مؤثر خلاق

پست شده توسط سامی ابوللا


گزیده ای از تجسم خلاق توسط Shakti Gawain:

تجسم خلاق تکنیک استفاده از تخیل شما برای ایجاد آنچه می خواهید در زندگی خود داشته باشید. تجسم خلاق چیست  هیچ چیز جدید ، عجیب و غریب یا غیرمعمول در مورد تجسم خلاق وجود ندارد. شما قبلاً هر روز و هر دقیقه از آن استفاده می کنید. این قدرت طبیعی تخیل شما ، انرژی اولیه خلاق جهان است که مرتباً از آن استفاده می کنید ، خواه از آن آگاه باشید یا نه.

برای استفاده از تجسم خلاق ، لازم نیست به عقاید متافیزیکی یا معنوی اعتقاد داشته باشید ، اگرچه باید مایل باشید که ممکن است مفاهیم خاصی را سرگرم کنید. لازم نیست که به هر قدرتی در خارج از خود ایمان داشته باشید.

تنها چیزی که لازم است این است که شما تمایل به غنی سازی دانش و تجربه خود داشته باشید و یک ذهن کافی برای باز کردن چیز جدید با روحیه مثبت داشته باشید.

چهار مرحله اساسی برای تجسم مؤثر خلاق

1. هدف خود را تعیین کنید

درمورد چیزی که می خواهید داشته باشید تصمیم بگیرید ، در راستای ایجاد ، تحقق یا ایجاد آن تصویر سازی ذهنی چیست تصمیم بگیرید. این می تواند در هر سطح باشد - شغل ، خانه ، رابطه ، تغییر در خود ، افزایش رفاه ، روحیه شادتر ، بهبود سلامت ، زیبایی ، وضعیت جسمی بهتر ، حل مشکلی در خانواده یا اجتماع و یا هر چه.

در ابتدا اهدافی را انتخاب کنید که باور کردن در آنها نسبتاً آسان باشد ، که احساس می کنید در آینده نسبتاً نزدیک تحقق می یابد. به این ترتیب نیازی به مقابله با مقاومت منفی بیش از حد در خود نخواهید داشت و می توانید احساس یادگیری خود را در هنگام یادگیری تجسم خلاق به حداکثر برسانید. بعداً وقتی بیشتر تمرین کردید ، می توانید مشکلات و مشکلات سخت تر یا چالش برانگیز را پیش بگیرید.

2. ایجاد یک ایده یا تصویر روشن

ایده ، تصویر ذهنی یا احساس شیء یا موقعیتی را دقیقاً همانطور که می خواهید ایجاد کنید. شما باید در زمان کنونی به آن فکر کنید که قبلاً به روشی که می خواهید وجود داشته باشد. اکنون خود را در شرایطی تصور کنید که می خواهید. تا آنجا که می توانید جزئیات بیشتری را درج کنید.

ممکن است با ساختن یک نقشه گنج (که بعداً به تفصیل شرح داده شده است) یک تصویر فیزیکی جملات تاکیدی مثبت  واقعی از آن بسازید. این یک مرحله اختیاری است ، اصلاً لازم نیست ، اما اغلب مفید (و سرگرم کننده است).

3. اغلب بر روی آن متمرکز شوید

ایده یا تصویر ذهنی خود را اغلب ، چه در دوره مراقبه آرام ، و چه به طور اتفاقی در طول روز ، وقتی اتفاق می افتد به فکر آن بیفتید ، به ذهن بیاورید. به این ترتیب این یک بخش یکپارچه از زندگی شما می شود و بیشتر برای شما به واقعیت تبدیل می شود.

تمرکز آن را به وضوح و در عین حال سبک و آرام انجام دهید. مهم نیست که احساس کنید خیلی تلاش می کنید و یا انرژی زیادی در آن وارد نمی کنید - به جای کمک کردن مانع از این می شود.

4- به آن انرژی مثبت بدهید

همانطور که روی هدف خود تمرکز می کنید ، به روشی مثبت و دلگرم کننده در مورد آن فکر کنید. اظهارات مثبت مثبتی را به خودتان بگویید: وجود دارد؛ که آمده است یا اکنون به شما رسیده است. خود را مشاهده یا دستیابی به آن ببینید. این گفته های مثبت "تأیید" نامیده می شوند. در حالی که از تأیید استفاده می کنید ، سعی کنید مستند راز  حداقل برای لحظه ای هرگونه شک یا کفر ممکن است شما را به حالت تعلیق درآورید و این احساس را تجربه کنید که آنچه می خواهید بسیار واقعی و ممکن است.

به کار خود با این روند ادامه دهید تا به هدف خود برسید ، یا دیگر آرزوی انجام این کار را ندارید. به یاد داشته باشید که اهداف غالباً قبل از تحقق تغییر می کنند که این یک بخش کاملاً طبیعی روند تحول و رشد انسان است. بنابراین سعی نکنید آن را طولانی تر از آنکه انرژی برای آن داشته باشید طولانی کنید - اگر علاقه خود را از دست دادید ممکن است به معنای آن باشد که زمان آن رسیده تا نگاه جدیدی به آنچه می خواهید داشته باشید.

اگر می دانید که هدفی برای شما تغییر کرده است ، حتماً خودتان آنرا تصدیق کنید. این نکته را در ذهن خود روشن کنید که دیگر تمرکز خود را روی هدف قبلی خود نمی گذارید. چرخه قدیمی را پایان دهید و چرخه جدید را شروع کنید. این به شما کمک می کند تا دچار سردرگمی نشوید یا احساس کنید که وقتی به سادگی تغییر کرده اید "شکست خورده اید".

هنگامی که به یک هدف می رسیدید ، حتما آگاهانه به خود بگویید که آن به اتمام رسیده است. غالباً به مواردی می رسیم که مورد نظر و تجسم بوده و حتی فراموش می کنیم که موفق شده ایم! بنابراین قدردانی و پشتیبان خود را به خودتان تقدیم کنید و حتما از جهان بخاطر انجام درخواستهایتان تشکر کنید.

* * *
Shakti Gawain نویسنده پرفروش و پیشگام در زمینه رشد و آگاهی شخصی است. نسخه سی امین سالگرد کار کلاسیک وی تجسم خلاق: از قدرت تخیل خود استفاده کنید تا آنچه را که می خواهید در زندگی خود ایجاد کنید ، اخیراً توسط کتابخانه جهان جدید منتشر شده است

* * *
گزیده از تجسم خلاق: از قدرت تخیل خود استفاده کنید تا آنچه را که می خواهید در زندگی خود ایجاد کنید © 2002 توسط Shakti Gawain. چاپ شده با مجوز از کتابخانه جهان جدید





:: بازدید از این مطلب : 756
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : جمعه 2 اسفند 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی